Для того, щоб зареєструватися в ЕСОЗ, аптекам необхідно:
1. Обрати медичну інформаційну систему (МІС), яка має необхідний функціонал. Перелік підключених МІС можна знайти на сайті системи – ehealth.gov.ua у розділі «Підключені до ЕСОЗ МІС».
Під час вибору МІС та укладення договору про надані послуги необхідно звернути особливу увагу на послуги з навчання та підтримки як одні з пріоритетних вимог;
2. Забезпечити працівників закладу кваліфікованим електронним підписом (на захищеному носії);
3. Зареєструвати заклад, його підрозділи та фармацевтичних працівників, які будуть здійснювати відпуск рецептурних ліків в ЕСОЗ через МІС.
На цьому етапі можна звернутися до представників МІС за консультацією щодо коректного внесення даних.
З 01 квітня 2023 року діятиме перехідний період, під час якого пацієнт самостійно обиратиме:
- отримувати йому паперовий рецепт на рецептурному бланку форми № 1 або форми № 3 (залежно від групи ліків);
- чи е-рецепт з надсиланням йому смс-повідомлення про номер рецепта та номер його погашення.
Якщо у медичному закладі відсутня технічна можливість виписати е-рецепт, то пацієнту дозволяється виписувати паперовий рецепт на відповідному бланку.
Також, з 01 квітня 2023 року завершується період, коли антибактеріальні препарати можна було відпускати на підставі інформаційної довідки, яка надається в паперовому вигляді одночасно з виписуванням е-рецепта, на інформаційну довідку не ставитимуться печатка і підпис лікаря.
Інформаційна довідка надаватиметься пацієнту за потреби, лише в якості допоміжного інформаційного документа. Якщо пацієнт зареєстрований в ЕСОЗ лише на підставі поданих документів без зазначення номеру мобільного телефону, то йому інформаційна довідка надаватиметься обов’язково, оскільки пацієнт не матиме інформації про номер е-рецепта та код його погашення, які за інших обставин надходять як смс-повідомлення на їх номер мобільного телефону.
До 31 березня 2023 року інформаційні довідки прирівнюватимуться до рецепта, вони повинні містити печатку і підпис лікаря.