Звіт про розгляд звернень громадян, що надійшли до Держлікслужби у 2022 році

На виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» в Держлікслужбі проводиться системна робота із забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення, задоволення законних вимог заявників, реального поновлення порушених конституційних прав громадян та запобігання у подальшому таких порушень.

У 2022 році до Держлікcлужби надійшло 375 звернень громадян,  що на 151 менше ніж у звітному періоді порівняно з відповідним періодом 2021 року. З усіх 375 звернень – 55% (206) складають заяви, 44% (168) – скарги, 1% (1) – пропозиції. З них безпосередньо (від громадян поштою) надійшло 192 (51%) звернення (з них електронною поштою – 174), з МОЗ України – 96 звернень (26%), з СКМУ – 1 (1%) звернення, через органи влади – 16 (4%), 68 (18%) звернень надійшло від державної установи «Урядовий контактний центр», на особистому прийомі – 0. Індивідуальні звернення становили 99% (374), колективні – 1% (1). Усього до Держлікслужби звернулося 395 громадян.

Отримані звернення розподіляються за типом надходження: листи – 67 (18%), усні – 126 (34%), електронні – 182 (48%).

За статевим розподілом авторів звернень, до Держлікслужби  зверталося: чоловіків – 52% (204); жінок – 48% (191).

Залишається достатньо високою активність громадян, які мають встановлені законодавством пільги. Зі зверненнями зверталися наступні категорії громадян, що потребують соціального захисту і підтримки:

До Держлікслужби протягом звітного періоду звернулося 41 пенсіонер.

Найбільшу кількість звернень зареєстровано від жителів м. Києва (86).

 

РОЗПОДІЛ

звернень за адміністративно-територіальними одиницями України

 

Основними питаннями, що порушувалися у зверненнях, надісланих до Держлікслужби, залишаються наступні:

При розгляді звернень проводиться активна співпраця між структурними підрозділами Держлікслужби, територіальними органами Держлікслужби, а також іншими організаціями та установами.

Усі звернення громадян розглянуті Держлікслужбою у строки, визначені Законом України «Про звернення громадян», а саме: надано 311 відповідей-роз'яснень; 20 – вирішено позитивно; 35 звернень було надіслано на розгляд за належністю іншим установам; 4 - звернення, що повернуто авторові відповідно до статей 5 і 7 Закону України «Про звернення громадян»; 2 - звернення, що не підлягає розгляду відповідно до статей 8 і 17 Закону України «Про звернення громадян»; 3 звернення - у стадії розгляду. Крім того, за звітний період до Держлікслужби надійшло 2 повторних та 9 дублетних звернень.

Таким чином, одним з основних завдань Держлікслужби залишається своєчасне реагування на проблемні питання, порушені у зверненнях громадян, виявлення причин, що породжують їх надходження, усунення наявних порушень і недоліків із заявлених питань, а також реалізацію конституційних прав, свобод людини й громадянина, які є головними основами демократичної, соціально-правової держави.

Завантажити звіт