Коли фармацевт може скасувати е-рецепт? Роз’яснення ДП «Електронне здоров’я»

ДП «Електронне здоров’я» звертає увагу, що віднедавна в електронній системі охорони здоров’я (ЕСОЗ) з’явився функціонал щодо скасування фармацевтом недійсного електронного рецепта (е-рецепт).

Відмічається, що скасування е-рецепта можливе лише у разі, якщо він є недійсним, а саме:

Під час скасування е-рецепта фармацевт повинен вказати підстави для визнання його недійсним.

Після скасування рецепта в ЕСОЗ фармацевт має повідомити пацієнта про необхідність повторного звернення до лікаря для призначення необхідного лікарського засобу та отримання нового рецепта.

Функція скасування е-рецепта діє при всіх моделях відпуску — як за власні кошти пацієнта, так і в межах програм реімбурсації.

Водночас у підприємстві повідомили про випадки, коли скасування е-рецепта не допускається.

Так, у разі, якщо пацієнт з тих чи інших причин вважає, що у рецепті допущено помилку. Наприклад, вказаний не той лікарський засіб, джерело фінансування тощо. Це не є підставою для скасування е-рецепта фармацевтом. У такому разі фармацевт має розʼяснити пацієнту, що в інформаційній довідці (у разі її наявності у пацієнта) він може переглянути всю інформацію про рецепт та/або пересвідчитися у призначенні лікаря шляхом повторного звернення до лікаря.

У ДП «Електронне здоров’я» наголошують, що виключно лікар визначає доцільність та необхідність призначення того чи іншого лікарського засобу при лікуванні пацієнта, керуючись відповідними алгоритмами, протоколами лікування, дослідженнями тощо.

Пресслужба «Щотижневика АПТЕКА»