Програма "Доступні лікі". Національна служба здоров’я України надає відповіді

Після прийняття Закону від  19 жовтня 2017 № 2168-VIII  «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» громадяни України отримують гарантований державою пакет медичних послуг та лікарських засобів. Згідно з Законом, єдиним замовником медичних послуг та платником за їхнє якісне надання виступає Національна служба здоров’я України. З 1 квітня 2019 року до Національної служби здоров’я України  (НСЗУ) перейде адміністрування урядової програми реімбурсації лікарських засобів «Доступні ліки». Програма впроваджена  для зменшення фінансового навантаження на пацієнтів та збільшення доступності ліків. Це механізм відшкодування державою вартості лікарських засобів для лікування трьох соціально-важливих груп захворювань: серцево-судинних, бронхіальної астми, цукрового діабету ІІ типу.. З переходом програми в адміністрування НСЗУ відшкодування вартості лікарських засобів буде відбуватися за принципом «гроші йдуть за пацієнтом в аптеку». Це стане можливо завдяки реалізації урядової програми реімбурсації «Доступні ліки» за новими принципами:

Аби укласти договір з НСЗУ на участь в урядовій програмі реімбурсації «Доступні ліки» аптечний заклад повинен відповідати наступним вимогам:

Орієнтовно з 1 лютого 2019 року розпочалася реєстрація аптек в електронній системі охорони здоров’я, а з 15 лютого керівники аптек зможуть подати заяви про укладення договору з НСЗУ.

Близько 18 березня 2019 року очікується, що буде виписано перший електронний рецепт по урядовій програмі реімбурсації «Доступні ліки», а з 1 квітня 2019 року за таким рецептом можна буде отримати ліки в будь-якій аптеці, яка уклала договір з НСЗУ.

Для роботи за програмою реімбурсації «Доступні ліки» аптеки потребуватимуть додаткового програмного забезпечення. Аптека може розробити свій власний функціонал. Також аптечний заклад може використати продукт одного із розробників.

Якщо аптечні заклади планують взяти участь в урядовій програмі реімбурсації «Доступні ліки» та потребують інформаційної підтримки, слід заповнити форму за  посиланням. За більш детальною інформацією звертайтесь - reimb@nszu.gov.ua.

 

 

ВІДПОВІДІ НА ЗАПИТАННЯ

 

Що таке ЕЦП? Де можна отримати ЕЦП?

Це електронний цифровий підпис. Їх видають сертифіковані центри з видачі ЕЦП. Перелік таких центрів можна знайти за посиланням - https://www.ukrstat.gov.ua/elektr_zvit/inf_akcen/centr.htm

 

Як буде перевірятися ЕЦП?

Процедура перевірки ЕЦП буде відбуватися на всіх етапах його застосування.

 

Хто може зареєструвати аптечний заклад в електронній системі охорони здоров'я?

Керівник закладу відповідно до інформації Мін'юсту.

 

Чи всі аптечні заклади юридичної особи повинні бути зареєстровані в електронній системі, щоб мати змогу подати заяву про укладання договору про реімбурсацію з НСЗУ?

Під час реєстрації юридичної особи в електронній системі охорони здоров'я повинні бути зареєстровані всі аптеки та аптечні пункти цієї юридичної особи які зазначено в Реєстрі місць провадження діяльності з роздрібної торгівлі ЛЗ.

 

Коли аптечні заклади зможуть розпочати укладання договорів про реімбурсацію з НСЗУ?

Процедура укладення договору з НСЗУ розпочнеться з моменту розміщення оголошення про прийом заяв на укладення договору про реімбурсацію на сайті НСЗУ найближчим часом.

 

З ким НСЗУ буде укладати договори про реімбурсацію ?

НСЗУ буде укладати договори про реімбурсацію з аптечними закладами усіх форм власності, які виконають мінімальний набір вимог.

 

Які вимоги до аптечних закладів, що хочуть укласти договір про реімбурсацію з НСЗУ?

Всі аптечні заклади, які мають намір укласти договір про реімбурсацію з НСЗУ, повинні:

  1. бути зареєстрованими в Електронній системі охорони здоров'я eHealth;
  2. мати ЕЦП у працівників що будуть працювати в електронній системі;
  3. мати відповідне комп'ютерне обладнання та доступ до мережі. Інтернет; 4. мати програмне забезпечення, що може підключатися до eHealth.

 

Хто повинен підписати заяву про договір та договір про реімбурсацію з НСЗУ?

Керівник юридичної особи, згідно з ЄДР, або уповноважена таким керівником особа.

 

Як сформувати заяву на укладення договору про реімбурсацію з НСЗУ?

Аптечний заклад формує заяву на укладення договору в своїй медичні інформаційній системі. Частина інформації у заяві заповниться автоматично. Керівнику аптечного закладу потрібно дозаповнити банківські реквізити та обрати аптеки, які будуть відпускати ЛЗ по програмі реімбурсації "Доступні ліки".

 

Скільки буде тривати період прийому заяв від аптечних закладів про укладання договорів про реімбурсацію з НСЗУ?

Період прийому заяв про укладання договорів необмежений. Якщо заява на договір подана до 20 числа поточного місяця, то такий договір починає діяти з першого числа наступного місяця. Щоб отримати договір, згідно якого НСЗУ почне відшкодовувати вартість ЛЗ з 1 квітня, заяву на такий договір потрібно подати пізніше 22 березня 2019 року.

 

Коли починає діяти договір про реімбурсацію, укладений між аптечним закладом та НСЗУ?

Початок дії договору розпочинається з першого числа місяця, що слідує за поданням заяви, якщо таку заяву подано до 20 числа поточного місяця.

 

Хто має підписати заяву та договір про реімбурсацію з боку аптечного закладу?

Заяву підписує керівник закладу відповідно до інформації з ЄДР своїм ЕЦП, як керівник закладу.

 

Який та кого повинен бути ЕЦП щоб підписати заяву та договір з НСЗУ?

ЕЦП керівника закладу або уповноваженої особи.

Містить інформацію: ПІБ керівника або уповноваженої особи, посада, код ЄДРПОУ закладу, назва закладу та ін.

 

Яким чином аптечний заклад може дізнатись про те, що заява зареєстрована і прийнята до розгляду?

Заява на укладення договору реєструється в eHealth в момент її надсилання. Заклад може дізнатися про стан розгляду заяви в особистому кабінеті своєї медичної інформаційної системи.

 

Виникли проблеми при відправці/реєстрації заяви про укладання договору про реімбурсацію в системі? Заява не надсилається через систему?

Перевірити:

- чи під'єднано комп'ютер до мережі Інтернет;

- перевірити дані про аптечний заклад на відповідність до інформації з ЄДР та ліцензійним реєстром Держлікслужби (номери ліцензій, свідоцтв, інформацію про аптеки та аптечні заклади що вказана в ліцензії тощо);

- якщо всі дані співпадають, а реєстрація і далі неможлива, зверніться до свого МІС на предмет виявлення технічних помилок.

Після внесення або виправлення всіх помилок потрібно сформувати нову заяву і розпочати процедуру подачі заяви повторно.

 

Який період надається аптечному закладу для усунення помилок в заяві на договір про реімбурсацію?

Аптечний заклад може подавати заяву на договір стільки разів, скільки буде потрібно, щоб укласти договір.

 

Чи потрібно вносити зміни/отримувати нову ліцензію для аптеки чи аптечного пункту перед тим, як укладати договір про реімбурсацію з НСЗУ?

Ні. Договір про реімбурсацію може бути укладений за наявності у аптечного закладу діючої ліцензії на роздрібну торгівлю лікарськими засобами.

За матеріалами https://www.nszu.gov.ua