№ з/п |
Назва заходу |
Строк виконання |
Відповідальні за виконання |
Відмітки про виконання |
І. Організаційні заходи |
||||
1.1 |
Забезпечення гарантії незалежності уповноваженій особі з питань запобігання та виявлення корупції від впливу чи втручання у його роботу, під час здійснення ним своїх повноважень. |
постійно |
Начальник Служби |
Виконано. Гарантії незалежності забезпечено шляхом створення відповідних умов для здійснення функцій уповноваженої особи, недопущення втручання та впливу на її роботу з боку посадових осіб служби та інших осіб. |
1.2 |
Складання Звіту про стан виконання Плану заходів Служби щодо запобігання корупції на 2023 рік та оприлюднення його на офіційному вебсайті Служби. |
до 15 березня |
Керівництво Служби, уповноважена особа з питань запобігання та виявлення корупції |
Виконано Складено Звіт про стан виконання Плану заходів Служби щодо запобігання корупції на 2023 рік, який 01.01.2024 затверджено начальником Служби. 02.01.2024 Звіт оприлюднено на офіційному вебсайті Служби у розділі: Головна/Миколаївська область/Запобігання проявам корупції/ Плани та звіти (https://www.dls.gov.ua). |
1.3 |
Участь у навчальних заходах (професійні (сертифікатні) та короткострокові програми, онлайн курси, семінари, тренінги тощо) з підвищення кваліфікації з питань запобігання корупції та забезпечення доброчесності.
|
постійно |
Уповноважена особа з питань запобігання та виявлення корупції |
Виконано Уповноважена особа з питань запобігання та виявлення корупції в червні 2024 року на порталі НАЗК пройшла онлайн курс «Розбудова доброчесності організацій» та отримала сертифікат. В листопада 2024 взяла участь в навчальному вебінарі «Електронне декларування як запорука фінансової доброчесності: еволюція, спрощення та автоматизація». В листопаді – грудні 2024 року прослухала серію вебінарів з питань доброчесності в Україні «Сприяння доброчесності у публічному секторі», які організовані НАДС спільно з НАЗК, Організацією економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР) та за підтримки проєкту USAID та UK International Development: (Pro-Integrity): «Міжнародні стандарти з публічної доброчесності: ознайомлення», «Політичне зобов'язання до доброчесності, розподіл обов'язків та антикорупційна стратегія» , «Стандарти: Кодекси етики та поведінки, практика вирішення етичних дилем, управління конфліктами інтересів», «Лідерство, заслуги та нарощування потенціалу», «Принципи публічної доброчесності ОЕСР: Відкритість», «Принципи публічної доброчесності ОЕСР: Суспільство в цілому та Участь» |
1.4 |
Сприяння престижності статусу державного службовця, прийняття на службу та просуваючи по службі працівників винятково за критеріями професіоналізму, компетентності, доброчесності, наявності управлінського досвіду, із дотриманням вимог законодавства щодо прийняття на посади державних службовців. |
постійно |
Керівництво Служби, головний спеціаліст з питань персоналу, уповноважена особа з питань запобігання та виявлення корупції |
Виконано. Протягом року конкурси на зайняття вакантних посад державної служби в Службі не проводились, у зв’язку із набуттям чинності Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо функціонування державної служби та місцевого самоврядування у період дії воєнного стану» від 12 травня 2022 року № 2259-IX. Протягом 2024 року без конкурсного відбору призначено на вакантні посади державної служби 3 осіб, з яких 2 особи мають досвід державної служби. Також, проведено заходи з присвоєння чергового рангу 1 державному службовцю. |
1.5 |
Розроблення та затвердження Плану заходів щодо запобігання корупції в Державній службі з лікарських засобів та контролю за наркотиками у Миколаївській області на 2025 рік та його оприлюднення на офіційному вебсайті Служби.
|
до 30 грудня |
Керівництво Служби, уповноважена особа з питань запобігання та виявлення корупції |
Виконано. Уповноваженою особою у грудні 2024 року розроблено та 26.12.2024 року начальником Служби затверджено План заходів щодо запобігання корупції на 2025 рік. План оприлюднено на офіційній сторінці Служби сайту Держлікслужби |
1.6 |
Забезпечення організаційних заходів щодо: - роботи внутрішніх каналів повідомлення про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень антикорупційного законодавства; - проведення особистого прийому громадян уповноваженою особою з питань запобігання та виявлення корупції . |
Відповідно до затвердженого графіку |
Керівництво Служби, уповноважена особа з питань запобігання та виявлення корупції |
Виконано. Перелік внутрішніх каналів повідомлення розміщений на офіційній сторінці Служби сайту Держлікслужби та інформаційному стенді Служби щодо запобігання корупції. Також у приміщенні Служби знаходиться скринька для повідомлень про правопорушення відповідно до Закону України «Про запобігання корупції». Інформацію щодо каналів повідомлення про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень антикорупційного законодавства доведено на робочій зустрічі з головою професійної громадської організації «ВОМФАФР». Протягом року всі наявні внутрішні канали працювали належним чином. Протягом звітного періоду повідомлень від викривачів не надходило, також відповідні звернення не отримувались при проведенні особистого прийому громадян уповноваженою особою та начальником Служби. |
II. Проведення навчальної, методичної та консультаційної роботи |
||||
2.1 |
Проведення внутрішніх навчальних заходів з антикорупційної тематики з працівниками Служби. |
протягом року |
Уповноважена особа з питань запобігання та виявлення корупції |
Виконано. Протягом звітного періоду уповноваженою особою проведено 3 внутрішніх навчання за темами : «Особливості електронного декларування з урахуванням норм Закону України «Про запобігання корупції»; «Запобігання та врегулювання конфлікту інтересів відповідно до Закону України «Про запобігання корупції»; «Правила етичної поведінки з урахуванням норм Закону України «Про запобігання корупції». До працівників Служби своєчасно доводилися законодавчі зміни, роз’яснення та методичні рекомендації НАЗК та Держлікслужби. |
2.2 |
Надання індивідуальних консультацій суб’єктам декларування Служби щодо положень антикорупційного законодавства. |
у разі потреби |
Уповноважена особа з питань запобігання та виявлення корупції |
Виконано. Протягом звітного періоду уповноваженою особою надано 5 індивідуальних консультацій та 1 групова, а також 1 письмове роз’яснення. При цьому переважна більшість стосувалася здійснення декларування (як щорічних так і декларацій після звільнення).
|
2.3 |
Розгляд питань щодо стану запобігання та протидії корупції на щоквартальних оперативних нарадах з працівниками Служби.
|
щоквартально |
Керівництво Служби, уповноважена особа з питань запобігання та виявлення корупції |
Виконано. З 01.02. по 02.02.2024 року та з 23.09. по 08.10.2024 року, з метою вивчення думки колективу щодо стану запобігання та протидії корупції, організації роботи в цьому напрямку, визначення ролі уповноваженої особи та начальника служби в поточній в організації процесів пов’язаних із запобіганням корупції, проводилось анонімне анкетування працівників Служби. Результати анкетування доведені до начальника Служби доповідними із аналізом по кожному пункту опитування. Результати проведених заходів свідчать про належний стан запобігання корупції в органі, наявність авторитету керівництва та уповноваженої особи в даному важливому напрямку роботи. Отримані результати та висновки використовувались уповноваженою особою при подальшій організації роботи та прямої взаємодії між керівником Служби, уповноваженою особою, структурним підрозділом та головними спеціалістами Служби прямого підпорядкування, з метою належної організації заходів щодо запобігання та виявлення корупції. Протягом звітного періоду, стан запобігання корупції в Службі щоквартально розглядався на оперативних нарадах у начальника Служби (04.01 за 4й квартал 2023 року; 08.04.; 08.07.; 08.10.2024). |
2.4 |
Забезпечення ознайомлення державних службовців з вимогами і обмеженнями при прийнятті на посади державної служби відповідно до Законів України «Про державну службу» та «Про запобігання корупції». |
не пізніше від дня призначення працівника |
Головний спеціаліст з питань персоналу |
Виконано У 2024 році відповідно до вимог СОП-18 «Кодекс етики» при прийнятті на роботу 2 спеціалісти та при призначенні на нову посаду 1 спеціаліст заповнили Декларацію щодо конфлікту інтересів, Угоду про конфіденційність та Декларацію щодо корупційних ризиків. Крім того прийняті на посади державні службовці письмово ознайомлені з обмеженнями передбаченими ЗУ «Про запобігання корупції». |
2.5 |
Ознайомлення працівника, який припиняє діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави, з обов’язком подання декларації відповідно до статті 45 (з урахуванням змін внесених у законодавство під час дії воєнного стану) та з обмеженнями відповідно до статті 26 Закону України «Про запобігання корупції» |
не пізніше від дня звільнення працівника |
Головний спеціаліст з питань персоналу, уповноважена особа з питань запобігання та виявлення корупції |
Виконано Протягом звітного періоду 4 осіб, які припинили діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави, проінформовано про обов’язок подання декларації відповідно до статті 45 та про обмеження відповідно до статті 26 Закону України «Про запобігання корупції». |
2.6 |
Доведення до працівників Служби змін в антикорупційному законодавстві. |
при внесенні змін до антикорупційного законодавства |
Уповноважена особа з питань запобігання та виявлення корупції |
Виконано. Протягом 2024 року до ЗУ «Про запобігання корупції» прийнято 6 законодавчих змін. Інформативно зміни доведено на нарадах при начальнику Служби, зміни що вносилися безпосередньо не стосуються діяльності працівників Служби та не впливають на їх обов’язки, обмеження та права передбачені Законом. |
III. Виявлення конфлікту інтересів, сприяння його врегулюванню |
||||
3.1 |
Візування проєктів наказів (розпоряджень) з основної діяльності, адміністративно-господарських питань, а також проєктів наказів (розпоряджень) з кадрових питань (особового складу). |
постійно |
Головний спеціаліст-юрисконсульт/ уповноважена особа з питань запобігання та виявлення корупції |
Виконано. Постійно, протягом року проводилося здійснення експертизи проєктів наказів Служби (завізовано 159 наказів з основної діяльності, 11 наказів з адміністративно-господарських питань, 149 наказів з кадрових питань) та проєктів договорів, які мають бути укладені, з метою виявлення причин, що призводять чи можуть призвести до вчинення корупційних правопорушень, фінансових правопорушень та інших зловживань під час здійснення процедур закупівель товарів, робіт, послуг за рахунок державних коштів. В ході проведеної роботи, порушень законодавства не виявлено. |
3.2 |
Підготовка проєктів розпорядчих документів щодо врегулювання конфлікту інтересів |
протягом двох робочих днів після отримання повідомлення |
Уповноважена особа з питань запобігання та виявлення корупції |
В 2024 році випадків конфлікту інтересів у працівників Служби не виявлено. |
3.3 |
Прийняття рішення щодо врегулювання конфлікту інтересів, після отримання повідомлення про наявність у працівників Служби реального чи потенційного конфлікту інтересів. |
протягом двох робочих днів після отримання повідомлення |
Начальник Служби |
Повідомлень про наявність у працівників Служби реального чи потенційного конфлікту інтересів не надходило. |
IV. Фінансовий контроль |
||||
4.1 |
Організація подання суб'єктами декларування електронних декларацій за минулий рік. |
до 01.04.2024 |
Уповноважена особа з питань запобігання та виявлення корупції |
Виконано. З метою організації подання декларацій складено список декларантів та осіб, що припинили діяльність і зобов`язані подати декларацію за 2024 рік. Проведено навчання щодо особливостей декларування у період воєнного стану, надавано індивідуальні консультації з питань заповнення декларації. |
4.2 |
Проведення перевірки факту подання суб'єктами декларування передбачених законодавством декларацій. |
у строки, встановлені чинним законодавством |
Уповноважена особа з питань запобігання та виявлення корупції |
Виконано. Протягом звітного періоду, уповноваженою особою здійснювалися перевірки фактів подання суб’єктами декларування декларацій. Всіма державними службовцями Служби декларації подано своєчасно у встановлені законодавством строки про що письмово було поінформовано сектор запобігання корупції Держлікслужби. Разом з тим, встановлено факти неподання передбачених законодавством декларацій особою, що звільнилася із займаної посади у лютому 2022 року та виїхала за межі України. 01.02.2024 уповноваженою особою підготовлені та направлені до НАЗК 3 повідомлення про факти неподання декларацій за відповідною формою (Додаток 1 до Порядку перевірки факту подання декларацій). |
4.3 |
Повідомлення Національного агентства про випадки неподання чи несвоєчасного подання суб'єктами декларування декларацій у визначеному законодавством порядку. |
протягом трьох робочих днів з дня виявлення такого факту |
Уповноважена особа з питань запобігання та виявлення корупції |
Виконано. У звітному періоді до Національного агентства з питань запобігання корупції направлено 3 повідомлення щодо неподання декларацій за 2021, 2022 роки та при декларації при звільненні 1 особою, що припинила виконання функцій держави в 2022 році та виїхала за межі країни. |
4.4. |
Забезпечення моніторингу подання декларацій суб’єктами декларування, які припинили діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави. |
протягом 30 календарних днів з дня припинення діяльності |
Уповноважена особа з питань запобігання та виявлення корупції |
Виконано. Протягом 2024 року зі Служби було звільнено 4 працівника – суб`єкта декларування. 3 працівника протягом 30 календарних днів з дня припинення діяльності подали декларації , 1 працівником декларація не подавалась у зв`язку з прийняттям на іншу посаду в Службі наступного робочого дня. |
V. Здійснення контролю за дотриманням антикорупційного законодавства |
||||
5.1 |
Участь уповноваженої особи з питань запобігання корупції у засіданнях комісій при проведенні конкурсів на заміщення вакантних посад у Службі. |
під час роботи конкурсної комісії |
Уповноважена особа з питань запобігання та виявлення корупції |
Відповідно до діючого законодавства, під час воєнного стану Службою не проводились конкурси на заміщення вакантних посад державної служби. |
5.2 |
Своєчасний розгляд інформації про причетність працівників Служби до вчинення корупційного правопорушення та вжиття відповідних заходів. |
за наявності інформації протягом року |
Керівництво Служби, уповноважена особа з питань запобігання та виявлення корупції |
Інформація від громадян, юридичних осіб, громадських об’єднань та з інших джерел щодо можливої причетності державних службовців Служби до вчинення корупційних правопорушень не надходила. При здійснені моніторингу публікацій у засобах масової інформації подібної інформації не виявлено. |
5.3 |
Проведення перевірки (службового розслідування) щодо можливих порушень законодавства працівниками Служби у порядку встановленому законодавством. |
за наявності підстав протягом року
|
Керівництво Служби, уповноважена особа з питань запобігання та виявлення корупції |
Протягом звітного року підстави для перевірок (службових розслідувань) щодо можливих порушень антикорупційного законодавства працівниками Служби були відсутні. |
5.4 |
Вжиття заходів щодо припинення корупційного правопорушення та негайне письмове повідомлення про його вчинення спеціально уповноваженого суб'єкта у сфері протидії корупції. |
у разі встановлення факту вчинення корупційного правопорушення |
Керівництво Служби, уповноважена особа з питань запобігання та виявлення корупції |
Протягом звітного року фактів вчинення корупційних правопорушень працівниками Служби не виявлено. |
5.5 |
Забезпечення ведення обліку працівників Служби, притягнутих до відповідальності за вчинення корупційних правопорушень |
у разі притягнення до відповідальності |
Уповноважена особа з питань запобігання та виявлення корупції |
В звітному періоді працівники, Служби не притягувалися до відповідальності за вчинення корупційних правопорушень. |
5.6 |
Забезпечення здійснення заходів щодо виконання Закону України «Про очищення влади» та постанови Кабінету Міністрів України від 16.10.2014 № 563 «Деякі питання реалізації Закону України «Про очищення влади». |
після проведення конкурсу на зайняття вакантних посад |
Головний спеціаліст з питань персоналу |
Виконано. У зв’язку із набранням чинності 12 жовтня 2023 року Закону України № 3384-IX від 20.09.2023 року, в тому числі щодо відновлення заходів передбачених Законом України «Про очищення влади», в січні закінчено перевірку головного спеціаліста сектору бухгалтерського обліку та економіки Служби (прийнята на посаду протягом дії воєнного стану) та складено довідку про результати перевірки. Також в червні розпочато перевірку щодо головного спеціаліста з питань персоналу, який прийнятий на державну службу в 2024 році. Проте перевірка припинена у зв`язку зі звільненням службовця в період випробувального терміну. |
5.7 |
Забезпечення виконання заходів щодо виконання Порядку проведення спеціальної перевірки стосовно осіб, які претендують на зайняття посад, які передбачають зайняття відповідального або особливо відповідального становища, та посад з підвищеним корупційним ризиком, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.03.2015 № 171. |
після проведення конкурсу на зайняття вакантних посад |
Головний спеціаліст з питань персоналу |
Протягом року призначень на посади які передбачають зайняття відповідального або особливо відповідального становища, та посад з підвищеним корупційним ризиком, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.03.2015 № 171 не було (крім переведення працівника на рівнозначну посаду) |
5.8 |
Забезпечення контролю за цільовим використанням коштів Державної служби з лікарських засобів та контролю за наркотиками у Миколаївській області, чітким дотриманням державними службовцями фінансової дисципліни, своєчасним реагуванням на виявлені правопорушення. |
постійно |
Керівництво Служби, сектор бухгалтерського обліку та економіки, уповноважена особа з публічних закупівель |
Виконано. У звітному періоді забезпечено контроль за цільовим використанням бюджетних коштів відповідно до затвердженого річного кошторису. Порушень фінансової дисципліни з боку державних службовців Служби не виявлено. |
VI. Здійснення розгляду повідомлень про корупцію та захисту викривачів |
||||
6.1 |
Отримання та організація розгляду повідомлення про можливі факти корупційних або пов'язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України «Про запобігання корупції». |
постійно |
Керівництво Служби, уповноважена особа з питань запобігання та виявлення корупції |
Протягом звітного періоду повідомлень про можливі факти корупційних або пов'язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України «Про запобігання корупції» працівниками Служби за внутрішніми та зовнішніми каналами не надходило. |
6.2 |
Забезпечення співпраці з викривачами, дотримання їхніх прав та гарантій захисту, передбачених Законом. |
з моменту повідомлення інформації викривачем |
Начальник Служби, уповноважена особа з питань запобігання та виявлення корупції |
Виконано. В 2024 році до НАЗК направлено лист-звернення про підключення Служби до Єдиного порталу повідомлень викривачів (портал – Портал). Після надання доступу до Порталу начальнику Служби, ним надано доступ уповноваженій особі, яка проводила моніторинг наявності в системі повідомлень протягом звітного року. В 2024 році повідомлень від викривачів про можливі факти корупційних або пов`язаних з корупцією правопорушень, зокрема й через Портал, до Служби не надходило. |
6.3 |
Звернення до НАЗК щодо порушених прав викривача. |
у разі встановлених фактів порушення таких прав |
Уповноважена особа з питань запобігання та виявлення корупції |
Протягом звітного періоду повідомлень від викривачів не надходило. |
VII. Взаємодія з громадськістю з реалізації антикорупційної політики |
||||
7.1 |
Залучення представників профільних закладів освіти та громадських організації до участі в комісіях у сфері атестації провізорів та фармацевтів. |
постійно |
Керівництво Служби, уповноважена особа з питань запобігання та виявлення корупції |
У Службі створено атестаційну комісію до складу якої входять представники профільних закладів освіти та громадських організації. В 2024 році відповідно до наказу МОЗ України від 31.08.2023 № 1555 атестації фармацевтичних працівників не проводились. |
7.2 |
Забезпечення інформаційного наповнення розділу "Запобігання корупції" вебсайту Служби, розміщення на інформаційному стенді Служби матеріалів антикорупційного законодавства. |
протягом року |
Уповноважена особа з питань запобігання та виявлення корупції |
Виконано. 02.01.2024 оприлюднено Звіт про виконання Плану заходів роботи щодо запобігання та виявлення корупції в Державній службі з лікарських засобів та контролю за наркотиками у Миколаївській області за 2023 рік; 12.02.2024 року розміщено «Положення про уповноважену особу з питань запобігання та виявлення корупції» із змінами внесеними відповідно до наказу від 12 лютого 2024 року № 20; 01.04.2024 оновлено підрозділ «Загальна інформація» в якому розміщено інформацію про канали повідомлень, роботу уповноваженої особи, посилання на ознайомлення з корисною інформацією для громадян, в тому числі викривачів. 26.12.2024 План заходів щодо запобігання корупції в Державній службі з лікарських засобів та контролю за наркотиками у Миколаївській області на 2025 рік. У зв`язку зі зміною уповноваженої особи Служби оновлено інформацію на інформаційному стенді «Куток запобігання корупції». |
7.3 |
Здійснення моніторингу інформації в ЗМІ щодо можливих ознак порушення антикорупційного законодавства в роботі працівників Служби, забезпечення оперативного реагування на такі повідомлення та дієвий механізм зворотного зв’язку з представниками ЗМІ з цих питань. |
протягом року, за наявності підстав |
Керівництво Служби, головний спеціаліст-юрисконсульт |
Виконано. Протягом звітного періоду моніторинг ЗМІ здійснювався на постійній основі. У публікаціях ЗМІ інформації щодо причетності працівників Служби до дій з ознаками корупційних правопорушень не виявлено. |
7.4 |
Надання фізичним та юридичним особам інформації, яка підлягає наданню відповідно до законодавства із дотриманням принципів прозорості, своєчасності, достовірності та повноти. |
постійно |
Керівництво Служби, головний спеціаліст-юрисконсульт |
За 2024 рік, запитів на публічну інформацію не надходило. Вся необхідна інформація розміщується на офіційному вебсайті та на сторінці Служби у фейсбуці. |