У І кварталі 2019 року до Держлікcлужби надійшло 164 звернення громадян. З усіх 164 звернень – 71% (116) складають заяви, 27% (44) – скарги, 2% (4) - пропозиції. З них безпосередньо (від громадян поштою) надійшло 85 (52%) звернень (з них електронною поштою – 34), з АПУ – 2 (1%), МОЗ України – 11 звернень (7%), через органи влади – 8 (5%), 56 (34%) звернень надійшло від державної установи «Урядовий контактний центр», на особистому прийомі – 2 (1%). Індивідуальні звернення становили 98% (161), колективні – 2% (3). Усього до Держлікслужби звернулося 291 громадянин.
За типом надходження звернення, що надійшли, є листами - 113 (69%), 51 – усні (31%).
За статевим розподілом авторів звернень, до Держлікслужби зверталося: чоловіків – 29% (84); жінок – 46% (133); звернення, стать яких не визначено – 25% (74).
Залишається достатньо високою активність громадян, які мають встановлені законодавством пільги. Зі зверненнями зверталися наступні категорії громадян, що потребують соціального захисту і підтримки:
- інвалід 1 групи – 3;
- інвалід 2 групи – 7;
- інвалід війни – 1;
- ветеран війни – 2;
- ветеран праці – 3;
- учасник війни – 1;
- дитина війни – 4;
- учасник ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС – 1.
До Держлікслужби протягом звітного періоду звернулося 33 пенсіонера.
Найбільшу кількість звернень зареєстровано від жителів м. Києва (54).
Основними питаннями, що порушувалися у зверненнях, надісланих до Держлікслужби, залишаються наступні:
- якість лікарських засобів (33);
- обіг лікарських засобів (41);
- порушення ліцензійних умов в аптечних закладах (29);
- питання медичних виробів (7);
- обіг наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів (14);
- питання роботи аптечних закладів (8);
- питання фармацевтичного виробництва – (5);
- забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізація прав і свобод громадян, запобігання дискримінації (6);
- діяльність центральних органів виконавчої влади (7);
- праця і зарплата (2);
- охорона здоров'я (4);
- інші (6).
При розгляді письмових звернень проводиться активна співпраця між структурними підрозділами Держлікслужби, територіальними органами Держлікслужби, а також іншими організаціями та установами.
Усі звернення громадян розглянуті Держлікслужбою у строки, визначені Законом України «Про звернення громадян», а саме: надано 117 відповідей-роз'яснень; 9 звернень було надіслано на розгляд за належністю іншим установам; 8 - звернень, що не підлягають розгляду відповідно до статей 8 і 17 Закону України «Про звернення громадян»; 16 звернень - у стадії розгляду. З об'єктивних причин 14 звернень розглядались у термін більше 45 днів. Насамперед, це пов’язано з додержанням вимог частини десятої статті 19 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» відповідно до якої позапланова перевірка додержання ліцензіатом вимог ліцензійних умов з підстав, передбачених пунктами 2, 4 та 5 частини дев’ятої цієї статті, здійснюється лише за наявності погодження спеціально уповноваженого органу з питань ліцензування, яке надається на підставі рішення Експертно-апеляційної ради з питань ліцензування за зверненням органу ліцензування. Крім того, за звітний період до Держлікслужби надійшло 3 дублетних звернення.
Особистий прийом громадян керівництвом Держлікслужби та посадовими особами структурних підрозділів проводиться згідно із затвердженим графіком. Інформація розміщена у приміщенні та на офіційному веб–сайті Держлікслужби.
Таким чином, одним з основних завдань Держлікслужби залишається своєчасне реагування на проблемні питання, порушені у зверненнях громадян, виявлення причин, що породжують їх надходження, усунення наявних порушень і недоліків із заявлених питань, а також реалізацію конституційних прав, свобод людини й громадянина, які є головними основами демократичної, соціально-правової держави.