Основні показники заходів державного нагляду (контролю), проведених Державною службою з лікарських засобів та контролю за наркотиками в Івано-Франківській області за 9 місяців 2019 року

Проведення перевірок державного нагляду (контролю) за додержанням вимог законодавства щодо якості лікарських засобів

Відповідно до річного плану здійснення заходів державного нагляду (контролю) Держлікслужби на 2019 рік, проведено всі планові заходи щодо додержання якості лікарських засобів, всього перевірено 128 суб’єктів господарювання, із них 61 лікувально-профілактичний заклад та 67 суб’єктів господарювання, що здійснюють роздрібну торгівлю лікарськими засобами (85 аптек та 12 аптечних пунктів).

За результатами перевірок керівникам перевірених аптечних та лікувально-профілактичних закладів надано 112 приписів про усунення порушень законодавства щодо якості лікарських засобів, складено 15 протоколів за ст. 167 КУпАП, складено 6 протоколів за ст. 168-1 КУпАП, 1 протокол за ст.188-10 КУпАП, винесено 22 постанови, порушниками законодавства сплачено до Держбюджету штрафів на суму 8976 гривень.

Також проведено 33 позапланових перевірки, із них:

- 18 перевірок щодо виконання припису про усунення порушень;

-13 перевірок на підставі заяв керівників суб’єктів господарювання про проведення перевірки за власним бажанням;

- 2 перевірки аптечних закладів на підставі звернення фізичних осіб щодо якості лікарських засобів ( перевірки проведені за погодженням МОЗ України).  

Також проведено 7 перевірок по залученню органами прокуратури, перевірено 4 відомчі лікувально-профілактичні заклади та 3 будинки-інтернати.

 Виконання заходів державного ринкового нагляду за медичними виробами

На виконання секторального плану здійснення державного ринкового нагляду  проведено 69 заходів державного ринкового нагляду, складено 69 актів перевірок характеристик продукції. За результатами 7 планових перевірок винесено 7 рішень про вжиття обмежувальних (корегувальних заходів) з метою обмеження надання продукції на ринку до приведення її у відповідність встановленим вимогам.

За результатами планових перевірок виявлено невідповідність 11 медичних виробів вимогам технічних регламентів, зокрема 5 медичних виробів не відповідали вимогам Технічного регламенту щодо медичних виробів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України  від 02.10.2013 р. № 753 та 6 медичних виробів не відповідали вимогам Технічного регламенту щодо медичних виробів для діагностики in vitro, затвердженого  постановою Кабінету Міністрів України  від 02.10.2013 р. № 754.

 До Держлікслужби надіслано 7 повідомлень про 11 медичних виробів, які не відповідали вимогам технічних регламентів із копіями актів перевірок характеристик продукції та копіями документів, які підтверджують виявлені невідповідності.

На підставі доручення Держлікслужби проведено 6 позапланових перевірок (за ланцюгом постачання), 3 із них невиїзні, 3- поєднані. За результатами позапланових перевірок винесено 1 рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних заходів).

Спеціалістами Служби здійснено контроль стану виконання рішень та  опрацьовано 8 повідомлень про виконання стану рішень про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів, надісланих суб’єктами господарювання у визначений термін. Так як всі заходи, зазначені в рішеннях, виконані суб’єктами господарювання та рішення визнані результативними, про що зазначено у складених довідках, Службою прийнято 8 рішень про скасування рішення про вжиття  обмежувальних (корегувальних заходів).

За результатами планових та позапланових заходів складено 8 протоколів, винесено 8 постанов про накладення штрафних санкцій за порушення вимог, передбачених пунктами 1,2 частини 3 статті 44 Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції», накладено та сплачено штрафів на суму 37400 гривень.

Також проведено одну перевірку по залученню правоохоронними  органами.

Проведення перевірок суб’єктів господарювання, якими подано заяву на видачу ліцензії (копії ліцензії) на здійсненння господарської діяльності з роздрібної торгівлі лікарськими засобами

На виконання доручень Держлікслужби на проведення перевірок наявності матеріально-технічної бази, кваліфікованого персоналу, необхідних для провадження господарської діяльності з роздрібної торгівлі лікарськими засобами організовано та проведено 100 перевірок: перевірено 88 аптек та 12 аптечних пунктів, складено 100 актів перевірок, із яких чотири акти негативні.

Організація та проведення перевірок державного нагляду (контролю) за додержанням суб’єктами господарювання ліцензійних умов провадження  видів господарської діяльності з роздрібної лікарськими засобами

Відповідно до річного плану здійснення заходів державного нагляду (контролю) Держлікслужби на 2019 рік, проведено перевірку додержання ліцензійних умов провадження господарської діяльності з роздрібної торгівлі лікарськими засобами у 76 ліцензіатів, перевірено 95 аптек та 13 аптечних пунктів. За результатами перевірок видано 58 розпоряджень про усунення порушень ліцензійних умов.

Матеріали перевірок 12 ліцензіатів із складеними актами про відмову ліцензіата у проведенні перевірки надіслано в Держлікслужбу. На підставі надісланих матеріалів Держлікслужбою прийнято рішення про анулювання ліцензій.

Також організовано та проведено 19  позапланових перевірок додержання ліцензійних умов провадження господарської діяльності з метою перевірки розпорядження про усунення порушень ліцензійних умов (перевірено 23 аптеки та 5 аптечних пунктів). За результатами проведених позапланових перевірок виявлено невиконання розпорядження одним ліцензіатом. Складено акт не- виконання розпорядження, на підставі якого Держлікслужбою прийнято рішення про анулювання ліцензії.