Основним засобом захисту порушених прав громадян є звернення до органів влади. Звернення громадян чутливо відображують стан суспільства, його проблеми, конфлікти, ставлення людей до органів влади, їх спроможність вирішувати відповідні питання, рівень сподівань, очікувань і вимог, що формуються у суспільній свідомості під впливом подій у державі. Найважливішими завданнями Державної служби з лікарських засобів та контролю за наркотиками у Львівській області при розгляді звернень є конкретний розгляд питань, порушених заявниками, надання максимально можливого сприяння у вирішенні проблем. Державною службою з лікарських засобів та контролю за наркотиками у Львівській області протягом ІV кварталу 2021 року здійснювались заходи щодо забезпечення вимог Закону України «Про звернення громадян» та організації виконання Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування». Так, у ІV кварталі 2021 році до Державної служби з лікарських засобів та контролю за наркотиками у Львівській області надійшло 11 звернень громадян, у тому числі 6 заяв (54,55%), 5 скарг (45,45%), та було опрацьовано 9 звернень громадян (81,82%), у тому числі: 4 заяви (36,36%), 5 скарг (45,45%), з них 1 звернення 9,09%) переслано за належністю, на розгляді знаходиться 2 звернення (18,18%). З них безпосередньо: від громадян на особистому прийомі надійшло 1 звернення (9,09 %), через органи влади надійшло 10 звернень (90,91%). Статистичний аналіз змісту звернень дає можливість визначити найгостріші проблемні питання, які порушують громадяни у своїх заявах, скаргах та пропозиціях, а саме: -щодо відпуску лікарських засобів; -щодо обігу лікарських засобів; -щодо забезпечення лікарськими засобами; -щодо етики аптечних працівників; -щодо відпуску виробів медичного призначення; -щодо якості лікарських засобів, -щодо роботи аптечних закладів. |
При розгляді звернень проводиться активна співпраця між структурними підрозділами Державної служби з лікарських засобів та контролю за наркотиками у Львівській області, а також Держлікслужбою, іншими організаціями та установами. Організація роботи зі зверненнями громадян систематично розглядаються на нарадах керівника Державної служби з лікарських засобів та контролю за наркотиками у Львівській області.
Звернення громадян забезпечують постійний зв’язок між державою та її громадянином, надають можливість через проблеми окремого заявника бачити проблему суспільства в цілому, а реалізація через звернення конституційних прав і свобод є кроком до зміцнення демократичної правової держави. Тому робота зі зверненнями громадян у Державній службі з лікарських засобів та контролю за наркотиками у Львівській області буде й надалі пріоритетною у повсякденній діяльності.