Порядок організації в Державній службі з лікарських засобів та контролю за наркотиками у Луганській області роботи з повідомленнями про корупцію

 

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

 

Наказ Державної служби з лікарських засобів

та контролю за наркотиками у Луганській області

                                                                                 «11» травня 2021 року № 102

 

 

 

ПОРЯДОК

організації в Державній службі з лікарських засобів

та контролю за наркотиками у Луганській області

роботи з повідомленнями про корупцію

 

  1. Загальні положення

 

  1. Засади та принципи організації роботи в Службі

з повідомленнями про корупцію

 

  1. Канали для надання повідомлень

 

  1. Порядок отримання письмових повідомлень, які надходять через офіційний веб-портал Служби  та електронними засобами зв’язку

 

 

  1. Порядок отримання повідомлень, які

надходять  через спеціальну телефонну лінію

 

 

  1. Реєстрація повідомлень про корупцію

 

  1. Порядок здійснення перевірки за повідомленнями про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень

 

 

  1. Зберігання та доступ до повідомлення

 

  1. Контроль за дотриманням порядку перевірки повідомлень про корупцію

 

 

  1. Оскарження рішень, ухвалених за результатами розгляду повідомлень

 

 

  1. Відповідальність

 

  1. Захист викривачів та їх заохочення

 

12.18. Повідомлення про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону не може розглядатися як порушення умов конфіденційності, передбачених цивільним, трудовим або іншим договором (контрактом).

12.19. Викривач звільняється від цивільно-правової відповідальності за майнову та/або моральну шкоду, завдану внаслідок здійснення повідомлення про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону, крім випадку здійснення завідомо неправдивого повідомлення. У разі неумисного повідомлення викривачем недостовірної інформації вона підлягає спростуванню у порядку, визначеному Цивільним кодексом України.

  1. Повноваження уповноваженої особи з питань запобігання та виявлення корупції у сфері захисту викривачів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

до Порядку організації в Державній службі з лікарських засобів та контролю за наркотиками у Луганській області роботи з повідомленнями про корупцію

 

ФОРМА

обліку повідомлень про корупцію, що надійшли до Державної служби з лікарських засобів та контролю за наркотиками у Луганській області

 

 

з/п

Дата та канал надходженн інформації

 

 

П.І.П. Заявника, місце його проживання, роботи

Реєстраційний

номер

повідомлення та вид

повідомленн     (анонімне /

не анонімне)

 

Зміст інформації про порушення Закону України «Про запобігання корупції»: час, місце, обставини вчинення порушення

Дані про осіб, які можливо причетні до вчинення порушення

 

1

2

3

4

5

6

Результат

попереднього

розгляду

повідомлень

Дата та номер відповіді заявнику

Відомості про проведення службового розслідування

Результати

проведення

службового

розслідування

Дата та номер відповіді на повідомлення заявнику

 

Примітки

(інша важлива інформація)

7

8

9

10

її

12

                       

 

Додаток 2

до Порядку організації в Державній службі з лікарських засобів та контролю за наркотиками у Луганській області роботи з повідомленнями про корупцію

 

ЗРАЗОК ОПИТУВАЛЬНОГО ЛИСТА

Посадовим особам під час отримання повідомлень про порушення вимог Закону телефонним зв'язком рекомендується використовувати цей опитувальний лист для фіксації довідкової інформації.

Перелік питань:

Ім'я, прізвище, контактна інформація (номер телефону, електронна адреса), рід занять, стать, вік.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3

до Порядку організації в Державній службі з лікарських засобів та контролю за наркотиками у Луганській області роботи з повідомленнями про корупцію

 

Форма повідомлення про корупцію,
що надійшло на спеціальну телефонну лінію Державної служби з лікарських засобів та контролю за наркотиками у Луганській області

 

Поштова адреса

Контактний телефон

Електронна адреса

 

 

 

 

 

 

            Прізвище, ім’я,  по батькові (особа, яка вчинила корупційне або пов’язане з корупцією правопорушення (група осіб))

 

(зазначається інформація щодо фактів вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень вимог Закону України «Про запобігання корупції» за наявності обґрунтованого переконання заявника)

 

(зазначаються відомості щодо джерел одержання інформації заявником (наприклад, заявник є однією зі сторін відповідного правопорушення, є свідком правопорушення або дізнався від третіх осіб тощо)

                                                   (Прізвище, ім’я, по батькові )

 

 

Адреса  та контактний номер телефону______________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

󠄀 Повідомлення надається повторно________________________________

Прізвище, ім’я, по батькові ________________________________________________________

________________________________________________________________________________

 Місце роботи ___________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

Адреса та контактний номер телефону_______________________________________________

 

 

 

___________                            _____20__ рік     ____           _____________________________       

(час повідомлення)              (дата повідомлення)             (підпис)

                                                                                                                       __________________________________

 

                                                                                                                      ___________________________________

                                                                                                       (прізвище,ініціали та  посада відповідальної особи)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 4

до Порядку організації в Державній службі з лікарських

засобів та контролю за наркотиками у

Луганській області роботи

з повідомленнями про корупцію

 

 

ПЕРЕЛІК

корупційних правопорушень та правопорушень, пов’язаних з корупцією,
за які законом встановлено кримінальну/адміністративну
відповідальність, визначення підслідності кримінальних правопорушень

Перелік корупційних правопорушень, за вчинення яких передбачено кримінальну відповідальність

Відповідно до примітки до статті 45 Кримінального кодексу України корупційними злочинами, у випадку їх вчинення шляхом зловживання службовим становищем, згідно з цим Кодексом вважаються злочини, передбачені:

статтею 191 (привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем);

статтею 262 (викрадення, привласнення, вимагання вогнепальної зброї, бойових припасів, вибухових речовин чи радіоактивних матеріалів або заволодіння ними шляхом шахрайства або зловживанням службовим становищем);

статтею 308 (викрадення, привласнення, вимагання наркотичних засобів, психотропних речовин або їх аналогів чи заволодіння ними шляхом шахрайства або зловживання службовим становищем);

статтею 312 (викрадення, привласнення, вимагання прекурсорів або заволодіння ними шляхом шахрайства або зловживання службовим становищем);

статтею 313 (викрадення, привласнення, вимагання обладнання, призначеного для виготовлення наркотичних засобів, психотропних речовин або їх аналогів, чи заволодіння ним шляхом шахрайства або зловживання службовим становищем та інші незаконні дії з таким обладнанням);

статтею 320 (порушення встановлених правил обігу наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів або прекурсорів);

статтею 357 (викрадення, привласнення, вимагання документів, штампів, печаток, заволодіння ними шляхом шахрайства чи зловживання службовим становищем або їх пошкодження);

статтею 410 (викрадення, привласнення, вимагання військовослужбовцем зброї, бойових припасів, вибухових або інших бойових речовин, засобів пересування, військової та спеціальної техніки чи іншого військового майна, а також заволодіння ними шляхом шахрайства або зловживання службовим становищем).

Згідно з приміткою до статті 45 Кримінального кодексу України також корупційними злочинами, відповідно до цього Кодексу, вважаються злочини, передбачені: статтею 210 (нецільове використання бюджетних коштів, здійснення видатків бюджету чи надання кредитів з бюджету без встановлених бюджетних призначень або з їх перевищенням);

статтею 354 (підкуп працівника підприємства, установи чи організації); статтею 364 (зловживання владою або службовим становищем);

статтею                  3641 (зловживання повноваженнями службовою особою

юридичної особи приватного права незалежно від організаційно-правової форми);

статтею 3652 (зловживання повноваженнями особами, які надають публічні послуги);

статтею 368 (прийняття пропозиції, обіцянки або одержання неправомірної вигоди службовою особою);

статтею 3682 (незаконне збагачення);

статтею 3683 (підкуп службової особи юридичної особи приватного права незалежно від організаційно-правової форми);

статтею 3684 (підкуп особи, яка надає публічні послуги);

статтею 369 (пропозиція, обіцянка або надання неправомірної вигоди службовій особі);

статтею 3692 (зловживання впливом).

Згідно з статтею 216 Кримінального процесуального кодексу України встановлена така підслідність щодо досудового розслідування корупційних кримінальних правопорушень:

Національна поліція України - щодо злочинів, передбачених статтями 262, 308, 312, 313, 320, 357, 3641, 3652, 3683, 3684 Кримінального кодексу України.

Національне антикорупційне бюро України - щодо злочинів, передбачених статтями 191, 210, 354 (стосовно працівників юридичних осіб публічного права), 364, 368, 3682, 369, 3692, 410 Кримінального кодексу України, якщо наявна хоча б одна з таких умов:

Президентом України, повноваження якого припинено, народним депутатом України, Прем'єр-міністром України, членом Кабінету Міністрів України, першим заступником та заступником міністра, членом Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення, Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, Антимонопольного комітету України, Головою Державного комітету телебачення і радіомовлення України, Головою Фонду державного майна України, його першим заступником та заступником, членом Центральної виборчої комісії, Головою Національного банку України, його першим  заступником та  заступником,  членом  Ради Національного банку України,                                         

Секретарем Ради національної безпеки і оборони України, його першим заступником та заступником, Постійним Представником Президента України в Автономній Республіці Крим, його першим заступником та заступником, радником або помічником Президента України, Голови Верховної Ради України, Прем'єр-міністра України; державним службовцем, посада якого належить до категорії "А"; депутатом Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутатом обласної ради, міської ради міст Києва та Севастополя, посадовою особою місцевого самоврядування, посаду якої віднесено до першої та другої категорій посад;

суддею, суддею Конституційного Суду України, присяжним (під час виконання ним обов'язків у суді), Головою, заступником Голови, членом, інспектором Вищої ради правосуддя, Головою, заступником Голови, членом, інспектором Вищої кваліфікаційної комісії суддів України;

прокурорами органів прокуратури, зазначеними у пунктах 1-4, 511 частини першої статті 15 Закону України "Про прокуратуру";

особою вищого начальницького складу державної кримінально-виконавчої служби, органів та підрозділів цивільного захисту, вищого складу Національної поліції, посадовою особою митної служби, якій присвоєно спеціальне звання державного радника податкової та митної справи III рангу і вище, посадовою особою органів державної податкової служби, якій присвоєно спеціальне звання державного радника податкової та митної справи III рангу і вище;

військовослужбовцем вищого офіцерського складу Збройних Сил України, Служби безпеки України, Державної прикордонної служби України, Державної спеціальної служби транспорту, Національної гвардії України та інших військових формувань, утворених відповідно до законів України;

керівником суб'єкта великого підприємництва, у статутному капіталі якого частка державної або комунальної власності перевищує 50 відсотків;

 

Перелік правопорушень, пов'язаних з корупцією за вчинення яких передбачено адміністративну відповідальність

Відповідно до глави 13-А "Адміністративні правопорушення, пов'язані з корупцією" Кодексу України про адміністративні правопорушення адміністративна відповідальність передбачена за:

порушення обмежень щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності (стаття 1724);

порушення встановлених законом обмежень щодо одержання подарунків (стаття 1725); порушення вимог фінансового контролю (стаття 1726); порушення вимог щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів (стаття 1727);

незаконне використання інформації, що стала відома особі у зв'язку з виконанням службових повноважень (стаття 1728);

невжиття заходів щодо протидії корупції (стаття 1729).

Згідно зі статтею 255 Кодексу України про адміністративні правопорушення у справах про адміністративні правопорушення, що розглядаються органами, зазначеними в статтях 218-221 цього Кодексу, протоколи про правопорушення, передбачені статтями 1724-1729, мають право складати уповноважені на те посадові особи Національної поліції України та Національного агентства з питань запобігання корупції.

Перелік правопорушень, пов'язаних з корупцією, за вчинення яких може бути притягнуто до дисциплінарної відповідальності (не є виключним)

  1. Неприйняття антикорупційної програми, неподання на погодження антикорупційної програми Національному агентству (стаття 19).
  2. Обмеження щодо використання службових повноважень чи свого становища (стаття 22 Закону).
  3. Обмеження щодо одержання подарунків (стаття 23 Закону).
  4. Обмеження щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності (стаття 25 Закону).
  5. Обмеження після припинення діяльності, пов'язаної з виконанням функцій держави, місцевого самоврядування (стаття 26 Закону).
  6. Обмеження спільної роботи близьких осіб (стаття 27 Закону).
  7. Запобігання та врегулювання конфлікту інтересів (стаття 28 Закону).
  8. Порушення правил етичної поведінки (статті 38-44).
  9. Недотримання вимог статті 53:

розголошення інформації про викривача;

відсутність умов для повідомлень про порушення вимог Закону іншою особою, зокрема через спеціальні телефонні лінії, офіційні веб-сайти, засоби електронного зв'язку;

невиконання вимог розгляду анонімного повідомлення;

відсутність   негайного   реагування  у  вигляді  письмового   повідомлення про вчинення корупційного або пов'язаного з корупцією правопорушення спеціально уповноважений суб'єкт у сфері протидії корупції.

  1. Недотримання вимог щодо організації проведення спеціальної перевірки (статті 56-58).
  2. Непроведення службового розслідування стосовно особи, яка вчинила корупційне або пов'язане з корупцією правопорушення (стаття 65).

Недотримання вимог щодо незаконних актів та правочинів (стаття 67).