Звіт про розгляд звернень громадян, що надійшли до Держлікслужби у 2021 році

На виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» у Держлікслужбі проводиться системна робота із забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення, задоволення законних вимог заявників, реального поновлення порушених конституційних прав громадян та запобігання у подальшому таких порушень.

У 2021 році до Держлікcлужби надійшло 526 звернень громадян, що на 35 більше ніж у звітному періоді порівняно з відповідним періодом 2020 року. З усіх 526 звернень – 80% (420) складають заяви, 19% (100) – скарги, 1% (6) – пропозиції. З них безпосередньо (від громадян поштою) надійшло 348 (66%) звернень (з них електронною поштою – 270), через органи влади – 74 (14%), від інших органів, установ, організацій – 1 (1%), 103 (19%) звернення надійшло від державної установи «Урядовий контактний центр», на особистому прийомі  – 0. Індивідуальні звернення становили 99% (522), колективні – 4 (1%). Усього до Держлікслужби звернулося 578 громадян.

Отримані звернення розподіляються за типом надходження: листи –     148 (28%), усні – 124 (24%), електронні – 254 (48%).

За статевим розподілом авторів звернень, до Держлікслужби  зверталося: чоловіків – 43% (268); жінок – 57% (310).                     Залишається достатньо високою активність громадян, які мають встановлені законодавством пільги. Зі зверненнями зверталися наступні категорії громадян, що потребують соціального захисту і підтримки:

До Держлікслужби протягом звітного періоду звернулося 60 пенсіонерів.

Найбільшу кількість звернень зареєстровано від жителів
м. Києва (117).

Звернення громадян по областям, що надійшли
до Держлікслужби у 2021 році

Основними питаннями, що порушувалися у зверненнях, надісланих до Держлікслужби, залишаються наступні:

При розгляді звернень проводиться активна співпраця між структурними підрозділами Держлікслужби, територіальними органами Держлікслужби, а також іншими організаціями та установами.

Усі звернення громадян розглянуті Держлікслужбою у строки, визначені Законом України «Про звернення громадян», а саме: надано 421 відповідь-роз'яснення; 24 – вирішено позитивно; 57 звернень було надіслано на розгляд за належністю іншим установам; 3 звернення, що не підлягає розгляду відповідно до статей 8 і 17 Закону України «Про звернення громадян», 6 звернень, що повернуто авторові відповідно до статей 5 і 7 Закону України «Про звернення громадян»,  15 звернень - у стадії розгляду. Крім того, за звітний період до Держлікслужби надійшло 10 повторних та 8 дублетних звернень.

Таким чином, одним з основних завдань Держлікслужби залишається своєчасне реагування на проблемні питання, порушені у зверненнях громадян, виявлення причин, що породжують їх надходження, усунення наявних порушень і недоліків із заявлених питань, а також реалізацію конституційних прав, свобод людини й громадянина, які є головними основами демократичної, соціально-правової держави.

Завантажити файл