Опис ідентифікованих корупційних ризиків у діяльності Державної служби з лікарських засобів та контролю за наркотиками у Донецькій області, чинники корупційних ризиків та можливі наслідки корупційного правопорушення чи правопорушення, пов’язаного з корупцією

з/п

 

 

Ідентифікований корупційний ризик

 

 

Опис ідентифікованого корупційного ризика

 

Чинники корупційного ризику

Можливі наслідки корупційного правопорушення чи правопорушення пов’язаного з корупцією

1.

2.

3.

4.

5.

І. Організаційно-управлінська діяльність

1.

Недостатня обізнаність працівників Служби з положеннями антикорупційного законодавства, з питань електронного декларування (фінансового контролю), запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, захисту викривачів, етичної поведінки, відповідальності за корупційні правопорушення

Чинне законодавство про запобігання корупції та про державну службу прийнято відносно нещодавно та містить значну частину новацій: електронне декларування (фінансовий контроль), запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, захист викривачів, етична поведінка, відповідальність за корупційні правопорушення.

НАЗК прийняло велику кількість Методичних рекомендацій, Роз’яснень,  які не юстуються, часто кардинально змінюються – виникає багато питань щодо їх застосування.

Програмне забезпечення електронного декларування недосконале, постійно змінюється, відбуваються збої, не узгоджене з базами даних реєстрів.

Недостатній рівень знань антикорупційного законодавства працівниками Служби,  недостатньо навичок при заповненні електронних декларацій, постійне оновлення законодавчої бази.

Вчинення корупційних правопорушень по причині недостатнього знання антикорупційного законодавства, відсутності навичок заповнення електронних декларацій.

2.

Можлива недоброчесність посадових осіб Служби під час опрацювання запитів на публічну інформацію, звернень громадян, тощо. Недостатня урегульованість локального акту Служби,  наявність прогалин, його застосування може призвести до вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, порушення процедури розгляду запитів, звернень громадян тощо.

Недоброчесність посадових осіб Служби під час опрацювання запитів на публічну інформацію, звернень громадян, тощо, яка полягає в умисному безпідставному притримані, або прискоренні опрацювання зазначених документів (приватний інтерес, вимагання неправомірної вигоди).

Недостатня урегульованість локального акту Служби,  наявність прогалин, його застосування, що може призвести до вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, порушення процедури розгляду запитів, звернень громадян тощо.

1. Наявність особистого інтересу, зацікавленості, бажання отримати неправомірну виходу у виконавців документів. Недостатній контроль з боку керівництва за опрацюванням запитів, звернень (у тому числі в частині своєчасності та повноти відповіді, а також достовірності даних, які у ній зазначаються).

2. Недостатній контроль з боку керівництва за опрацюванням запитів, звернень (у тому числі в частині своєчасності та повноти відповіді, а також достовірності даних, які у ній зазначаються).

3. Відсутність внутрішнього порядку роботи з запитами на інформацію, зверненнями, який серед іншого унормовуватиме питання запобігання та врегулювання конфлікту інтересів у осіб, які працюють з відповідними документами, недопущення розголошення конфіденційної інформації про заявника та відповідальності за порушення законодавства з питань доступу до інформації, розгляду звернень громадян та антикорупційного законодавства.

4. Неповідомлення працівників про персональну відповідальність за якість, своєчасність та достовірність відповіді на запити, звернення.

Порушення порядку розгляду документів, протермінування їх виконання, притягнення винних до відповідальності, іміджеві втрати Служби.

ІІ. Управління матеріальними ресурсами, фінансами

3.

Необґрунтоване внесення змін до договору про закупівлю шляхом укладення додаткових угод

Умисне необґрунтоване укладення додаткових угод до договору про закупівлю, що призведе до зниження якості/обсягу отриманих робіт/послуг/товарів без зміни його вартості.

Зміни умов договору, які призводять до зменшення фактичних витрат виконавця без зміни ціни договору, шляхом укладення додаткових угод.

Недоброчесність посадових осіб.

Недостатній контроль за діями посадових осіб, відповідальних за організацію та проведення закупівель.

Особиста зацікавленість відповідальних осіб в отриманні неправомірної вигоди за сприяння за сприяння у зміні умов договору.

Вчинення корупційного правопорушення чи правопорушення, пов’язаного з корупцією, втрата репутації серед працівників органу влади, судові процеси проти

Служби

4.

Недостатня урегульованість процедур встановлення надбавок та вирішення питань щодо преміювання працівників. дискреційні повноваження щодо встановлення надбавок та премій

Відсутність внутрішнього положення щодо встановлення надбавок та преміювання працівників, одноособове прийняття рішення про встановлення премії (надбавки) працівникам.

При неврегульованості зазначеної процедури виникають дискреційні повноваження.

1.         Недосконалість внутрішнього положення щодо встановлення надбавок та преміювання працівників.

2.         Одноособове прийняття рішення про встановлення премії (надбавки) працівникам.

3.         Відсутність чітких положень щодо погодження преміювання, надбавок працівникам Служби.

Іміджеві втрати, відсутність у працівників мотивації для належного виконання своїх обов’язків

 

ІІІ. Управління персоналом

5.

Можливість втручання у діяльність конкурсної комісії третіх осіб з метою впливу на прийняття нею рішень,

Можливість впливу члена конкурсної комісії (шляхом переконання інших членів) на прийняття того чи іншого рішення, зокрема у зв’язку з особистою зацікавленістю в результатах відбору,

недоброчесність членів конкурсної комісії.

Втручання у діяльність конкурсної комісії третіх осіб з метою впливу на прийняття нею рішень, вплив члена конкурсної комісії (шляхом переконання інших членів) на прийняття того чи іншого рішення, зокрема у зв’язку з особистою зацікавленістю в результатах відбору, недоброчесність членів конкурсної комісії.

1. Недостатній контроль з боку керівництва за діяльністю конкурсної комісії.

2. Відсутність у документах, які регулюють проведення відбору, механізму повідомлення про конфлікт інтересів та дій члена комісії (іншої особи) у разі його виникнення.

3. Непроведення аналізу проектів актів Служби щодо створення, внесення змін до конкурсних комісій на предмет виникнення конфлікту інтересів у окремих працівників у разі їх включення до складу комісії.

4. Прийняття немотивованих рішень конкурсною комісією.

Вчинення корупційного правопорушення чи правопорушення, пов’язаного з корупцією, втрата репутації серед працівників органу влади, судові процеси проти

Служби

6.

Прийняття на посади осіб, які не відповідають встановленим вимогам, або тих, які подали недостовірні відомості у зв’язку з відсутністю законодавчого обов’язку проведення спеціальної перевірки.

Прийняття на посади осіб, які не відповідають встановленим вимогам, або тих, які подали недостовірні відомості у зв’язку з відсутністю законодавчого обов’язку проведення спеціальної перевірки може призвести до низької якості кадрового складу, зниження ефективності та неналежної якості виконання функціональних обов’язків.

 

1. Наявність приватного інтересу, зацікавленості, отримання неправомірної вигоди у посадових осіб Служби в призначенні на посаду конкретних осіб, які не відповідають визначеним вимогам.

2. Неправомірний влив керівництва на головного спеціаліста з питань персоналу.

3. Недостатня кваліфікація  на головного спеціаліста з питань персоналу .

4. Недостатня сумлінність та вмотивованість  на головного спеціаліста з питань персоналу .

5. Відсутність внутрішньої перевірки відомостей про осіб, які призначаються на посади, на які проведення спеціальної перевірки не є обов’язковим.

 

1.Вчинення правопорушень, можливе притягнення до відповідальності осіб.

2. Вчинення корупційного правопорушення чи правопорушення, пов’язаного з корупцією, втрата репутації серед працівників органу влади, судові процеси проти

Служби

 

V. Організація роботи по запобіганню та виявлення корупції

7.

Недостатня урегульованість процедури опрацювання повідомлень осіб, які надають допомогу в запобіганні і протидії корупції (викривачів).

Не затверджені зміни до Положення про роботу з викривачами, його застосування може призвести до вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень) процедури опрацювання повідомлень осіб, які надають допомогу в запобіганні і протидії корупції (викривачів).

1. Не відповідає антикорупційному законодавству система подання повідомлень про корупцію.

2. Недосконалість внутрішнього порядку обробки повідомлень про корупцію.

3. Правові прогалини та різночитання в порядку роботи з повідомленнями про корупцію.

4. Відсутність реальних засобів захисту та заохочення викривачів.

1.Вчинення правопорушень, можливе притягнення до відповідальності осіб.

2. Вчинення корупційного правопорушення чи правопорушення, пов’язаного з корупцією, втрата репутації серед працівників органу влади, суспільством, судові процеси проти

Служби

VІ. Надання адміністративних послуг (відповідно до інформаційних карток),

 контрольно-інспекторська діяльність

8.

Направлення на передліцензійні та ліцензійні перевірки одного перевіряючого, що може відобразитися на об’єктивності результатів перевірки, конфлікту між перевіряючим та суб’єктом перевірки

 

Спокуса одноосібного прийняття неправомірних рішень як на користь, так і проти суб’єктів господарювання.

Можливість впливу суб’єкта господарювання на перевіряючого з метою фальсифікації результатів перевірки на свою користь, тиску, залякування, що не може бути спростовано перевіряючим.

Спокуса одноосібного прийняття неправомірних рішень як на користь так і проти суб’єктів господарювання.

Відсутність взаємного контролю між членами комісії.

Підвищення ризику впливу з боку СГД на перевіряючого з метою надання неправомірного висновку на свою користь.

Вчинення корупційного правопорушення чи правопорушення, пов’язаного з корупцією, втрата репутації серед працівників органу влади, судові процеси проти

Служби.

Уповноважена особа з питань      

запобігання та виявлення корупції                                                                                                                                                                    Лариса ГОЛІНЬКО