На виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» у Держлікслужбіпроводиться системна робота із забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення, задоволення законних вимог заявників, реального поновлення порушених конституційних прав громадян та запобігання у подальшому таких порушень.
У І кварталі 2018 року до Держлікcлужби надійшло 145 звернень громадян. З усіх 145 звернень – 79% (114) складають заяви, 17% (25) – скарги, 4% (6) - пропозиції. З них безпосередньо (від громадян поштою) надійшло 51 (35%) звернення (з них електронною поштою – 29), з МОЗ України – 42 звернення (29%), через органи влади – 5 (3%), 46 (32%) звернень надійшло від державної установи «Урядовий контактний центр», через уповноважену особу – 1(%). Індивідуальні звернення становили 98% (142), колективні – 2% (3). Усього до Держлікслужби звернулося 160 громадян.
За типом надходження звернення, що надійшли, є листами - 94 (65%), 51 – усні (35%).
За статевим розподілом авторів звернень, до Держлікслужби зверталося: чоловіків – 44% (71); жінок – 52% (83); звернення, стать яких не визначено – 4% (6).
Залишається достатньо високою активність громадян, які мають встановлені законодавством пільги. Зі зверненнями зверталися наступні категорії громадян, що потребують соціального захисту і підтримки:
- інвалід 1 групи – 2;
- інвалід 2 групи – 15;
- інвалід 3 групи – 1;
- ветеран праці – 1;
- дитина війни – 3;
- учасник ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС – 1.
До Держлікслужби протягом звітного періоду звернувся 31 пенсіонер.
Найбільшу кількість звернень зареєстровано від жителів м. Києва (45).
Звернення громадян по областям, що надійшли до Держлікслужби у І кварталі 2018 року
Основними питаннями, що порушувалися у зверненнях, надісланих до Держлікслужби, залишаються наступні:
- якість лікарських засобів (34);
- обіг лікарських засобів (18);
- порушення ліцензійних умов в аптечних закладах (27);
- питання медичних виробів (13);
- обіг наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів (3);
- питання роботи аптечних закладів (15);
- питання фармацевтичного виробництва – (2);
- забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізація прав і свобод громадян, запобігання дискримінації (11);
- фінансова, податкова, митна політика – (2);
- праця і зарплата (5);
- охорона здоров'я (5);
- інші (10).
При розгляді письмових звернень проводиться активна співпраця між структурними підрозділами Держлікслужби, територіальними органами Держлікслужби, а також іншими організаціями та установами.
Усі звернення громадян розглянуті Держлікслужбою у строки, визначені Законом України «Про звернення громадян», а саме: надано 97 відповідей-роз'яснень; 35 звернень було надіслано на розгляд за належністю іншим установам; 6 звернень – вирішено позитивно; 7 звернень знаходиться у стадії вирішення. Крім того, за звітний період до Держлікслужби надійшло 2 повторних та 4 дублетних звернення.
Особистий прийом громадян керівництвом Держлікслужби та посадовими особами структурних підрозділів проводиться згідно із затвердженим графіком. Інформація розміщена у приміщенні та на офіційному веб–сайті Держлікслужби.
Таким чином, одним з основних завдань Держлікслужби залишається своєчасне реагування на проблемні питання, порушені у зверненнях громадян, виявлення причин, що породжують їх надходження, усунення наявних порушень і недоліків із заявлених питань, а також реалізацію конституційних прав, свобод людини й громадянина, які є головними основами демократичної, соціально-правової держави.