Звіт про роботу із зверненнями громадян, що надійшли до Держлікслужби за 2017 рік

На виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» у Держлікслужбі проводиться системна робота із забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення, задоволення законних вимог заявників, реального поновлення порушених конституційних прав громадян та запобігання у подальшому таких порушень.

За 2017 рік до Держлікcлужби надійшло 981 звернення громадян. При цьому надійшло 737 (75%) письмових звернень, 190 (19%) звернень надійшло від державної установи «Урядовий контактний центр», 54 (6%) громадян прийнято на особистому прийомі. З усіх 981 звернення – 66% (647) складають заяви, 33% (321) – скарги, 1% (13) - пропозиції. З них безпосередньо (від громадян поштою) надійшло 299 (31%) звернень (з них електронною поштою – 68), з АПУ – 40 (4%) звернень, з КМУ – 208 звернень (21%), з МОЗ України – 265 звернень (27%), через органи влади – 59 (6%), з інших організацій та установ – 56 звернень (6%), на особистому прийомі – 54 (5%). Індивідуальні звернення становили 99% (972), колективні – 1% (9). Усього до Держлікслужби звернулося 1062 громадянина.

За типом надходження звернення, що надійшли, є листами - 731 (75%), 250 – усні (25%).

За статевим розподілом авторів звернень, до Держлікслужби  зверталося: чоловіків – 45% (480); жінок – 49% (523); звернення, стать яких не визначено – 6% (59).

Залишається достатньо високою активність громадян, які мають встановлені законодавством пільги. Зі зверненнями зверталися наступні категорії громадян, що потребують соціального захисту і підтримки:

-          інвалід Великої Вітчизняної війни – 3;

-          інвалід 1 групи  – 10;

-          інвалід 2 групи  – 23;

-          інвалід 3 групи  – 16;

-          ветеран праці – 11;

-          ветеран війни – 1;

-          інвалід війни – 2;

-          учасник війни – 3;

-          дитина війни – 26;

-          учасник бойових дій – 2;

-          особа, що потерпіла від Чорнобильської катастрофи – 1;

-          учасник ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС – 2;

-          багатодітна сім'я – 1.

До Держлікслужби протягом звітного періоду звернулося  122 пенсіонера.

Найбільшу кількість звернень зареєстровано від жителів 
Дніпропетровської області (506).

 

Звернення громадян по областям, що надійшли 
до Держлікслужби за 2017 рік

Основними питаннями, що порушувалися у зверненнях, надісланих до Держлікслужби, залишаються наступні:

-          якість лікарських засобів (93);

-          робота аптек (44);

-          забезпечення ліками та виробами медичного призначення (102);

-          питання порушення ліцензійних умов в аптечних закладах  (382);

-          якість виробів медичного призначення (16);

-          щодо реєстрації виробів медичного призначення та медичного обладнання -  (17);

-          ціна на лікарські засоби та вироби медичного призначення (5);

-          забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізація свобод  громадян (118);

-          питання реклами лікарських засобів та виробів медичного призначення (54);

-          праця і зарплата (28);

-          про незадовільний стан фармацевтичного виробництва (2);

-          діяльність центральних органів виконавчої влади (4);

-          фінансова, податкова, митна політика (1);

-          охорона здоров'я (72);

-          інші (43).

 

При розгляді письмових звернень проводиться активна співпраця між структурними підрозділами Держлікслужби, територіальними органами Держлікслужби, а також іншими організаціями та установами.

Звернення громадян розглянуті Держлікслужбою у строки, визначені Законом України «Про звернення громадян», а саме: надано 473 відповіді-роз'яснення; 6 звернень вирішено позитивно; 489 звернень було надіслано на розгляд за належністю іншим установам; 7 звернень, що не підлягають розгляду відповідно до ст. 8 Закону України про звернення громадян; 1 звернення, що повернуто авторові відповідно до статей 5 і 7 Закону України «Про звернення громадян»; 1 – розглянуто, надано відповідь з порушенням термінів; 4 звернення знаходиться у стадії вирішення. З об'єктивних причин 8 звернень розглядались у термін більше 45 днів. Крім того, за звітний період до Держлікслужби надійшло 9 повторних та 26 дублетних звернень.

Особистий прийом громадян керівництвом Держлікслужби та  посадовими особами структурних підрозділів проводиться згідно із затвердженим графіком. Інформація розміщена у приміщенні та на офіційному веб–сайті Держлікслужби.

Протягом звітного періоду Головою Держлікслужби на особистому прийомі було прийнято 50 громадян (55 з урахуванням колективних), яким було надано консультації та роз’яснення з різних питань; першим заступником Голови – 2 громадянина. У працівників структурних підрозділів на особистому прийомі побувало 4 громадянина,яким було надано консультації та роз’яснення з різних питань.

Для вдосконалення роботи із зверненнями громадян 16 лютого 2017 року затверджено наказ Держлікслужби № 160 «Щодо розгляду звернень, які надійшли на урядову «гарячу лінію».

20.06.2017 проведено апаратну нараду «Про стан організації роботи із зверненнями громадян та запитами на інформацію, що надійшли до Держлікслужби протягом 2016 року та першого кварталу 2017 року».

Таким чином, одним з основних завдань Держлікслужби залишається своєчасне реагування на проблемні питання, порушені у зверненнях громадян, виявлення причин, що породжують їх надходження, усунення наявних порушень і недоліків із заявлених питань, а також реалізацію конституційних прав, свобод людини й громадянина, які є головними основами демократичної, соціально-правової держави.