На виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» у Держлікслужбі проводиться системна робота із забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення, задоволення законних вимог заявників, реального поновлення порушених конституційних прав громадян та запобігання у подальшому таких порушень.
За період з 05.07.2016 по 31.12.2016 до Держлікcлужби надійшло
164 звернення громадян. При цьому надійшло 91 (55%) письмове звернення, 73 (45%) звернень надійшло від державної установи «Урядовий контактний центр». З усіх 164 звернень – 84% (137) складають заяви, 14% (23) – скарги, 2% (4) - пропозиції. З них безпосередньо (від громадян поштою) надійшло 51 (31%) звернення (з них електронною поштою – 26), з КМУ – 55 звернень (34%), з МОЗ України – 50 звернень (30%), з інших організацій та установ – 8 звернень (5%). Індивідуальні звернення становили 100% (164). Усього до Держлікслужби звернулося 164 громадянина.
За типом надходження звернення, що надійшли, є листами - 91 (55%), 73 усні (45%).
За статевим розподілом авторів звернень до Держлікслужби зверталося: чоловіків – 43% (70); жінок – 56% (92); звернення, стать яких не визначено – 1% (2).
Залишається достатньо високою активність громадян, які мають встановлені законодавством пільги. Зі зверненнями зверталися наступні категорії громадян, що потребують соціального захисту і підтримки:
- інвалід 1 групи – 5;
- інвалід 2 групи – 3;
- інвалід 3 групи – 2;
- учасник бойових дій – 1;
- інвалід праці – 2;
- ветеран праці – 3;
- дитина війни – 2.
До Держлікслужби протягом звітного періоду звернулося 26 пенсіонерів.
Найбільшу кількість звернень зареєстровано від жителів
м. Києва (46).
Звернення громадян по областям, що надійшли
до Держлікслужби у 2016 році
Основними питаннями, що порушувалися у зверненнях, надісланих до Держлікслужби, залишаються наступні:
- якість лікарських засобів (36);
- робота аптек (22);
- забезпечення ліками та виробами медичного призначення (20);
- якість виробів медичного призначення (4);
- щодо сертифікації виробництва (1);
- ціна на лікарські засоби та вироби медичного призначення (6);
- порушення ліцензійних умов аптечними закладами (2);
- реєстрація виробів медичного призначення та медичного обладнання (1);
- реклама лікарських засобів та виробів медичного призначення (1);
- забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізація свобод громадян (11);
- діяльність Верховної Ради, Президента України та Кабінету Міністрів України (1);
- діяльність центральних органів виконавчої влади (1);
- праця і зарплата (6);
- охорона здоров'я (3);
- інші (49).
При розгляді письмових звернень проводиться активна співпраця між структурними підрозділами Держлікслужби, територіальними органами Держлікслужби, а також іншими організаціями та установами.
Усі звернення громадян розглянуті Держлікслужбою у строки, визначені Законом України «Про звернення громадян», а саме: надано 120 відповідь-роз'яснень; 3 звернення вирішено позитивно; 23 звернення було надіслано на розгляд за належністю іншим установам; 10 звернень, що не підлягають розгляду відповідно до ст. 8 Закону України «Про звернення громадян»; 8 звернень знаходиться у стадії вирішення. Крім того, за звітний період до Держлікслужби надійшло 12 дублетних звернень.
Таким чином, одним з основних завдань Держлікслужби залишається своєчасне реагування на проблемні питання, порушені у зверненнях громадян, виявлення причин, що породжують їх надходження, усунення наявних порушень і недоліків із заявлених питань, а також реалізацію конституційних прав, свобод людини й громадянина, які є головними основами демократичної, соціально-правової держави.