На виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» у Держлікслужбі проводиться системна робота із забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення, задоволення законних вимог заявників, реального поновлення порушених конституційних прав громадян та запобігання у подальшому таких порушень.
У ІV кварталі 2016 року до Держлікcлужби надійшло
107 звернень громадян. При цьому надійшло 63 (59%) письмових звернення, 44 (41%) звернення надійшло від державної установи «Урядовий контактний центр». З усіх 107 звернень – 83% (89) складають заяви, 16% (17) – скарги, 1% (1) - пропозиції. З них безпосередньо (від громадян поштою) надійшло 32 (30%) звернення (з них електронною поштою – 18), з КМУ – 32 звернення (30%), з МОЗ України – 37 звернень (34%), з інших організацій та установ – 6 звернень (6%). Індивідуальні звернення становили 100% (107). Усього до Держлікслужби звернулося 107 громадян.
За типом надходження звернення, що надійшли, є листами - 63 (49%), 44 – усні (51%).
За статевим розподілом авторів звернень, до Держлікслужби зверталося: чоловіків – 35% (50); жінок – 61% (57).
Залишається достатньо високою активність громадян, які мають встановлені законодавством пільги. Зі зверненнями зверталися наступні категорії громадян, що потребують соціального захисту і підтримки:
- інвалід 1 групи – 4
- інвалід 2 групи – 2;
- інвалід 3 групи – 1;
- учасник бойових дій – 1;
- інвалід праці – 1;
- ветеран праці – 1;
- дитина війни – 1.
До Держлікслужби протягом звітного періоду звернулося 19 пенсіонерів.
Найбільшу кількість звернень зареєстровано від жителів
м. Києва (30).
Звернення громадян по областям, що надійшли
до Держлікслужби у ІV кварталі 2016 року
Основними питаннями, що порушувалися у зверненнях, надісланих до Держлікслужби, залишаються наступні:
- якість лікарських засобів (23);
- робота аптек (14);
- забезпечення ліками та виробами медичного призначення (15);
- якість виробів медичного призначення (4);
- щодо сертифікації виробництва (1);
- ціна на лікарські засоби та вироби медичного призначення (5);
- забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізація свобод громадян (10);
- діяльність центральних органів виконавчої влади (1);
- праця і зарплата (5);
- охорона здоров'я (2);
- інші (27).
При розгляді письмових звернень проводиться активна співпраця між структурними підрозділами Держлікслужби, територіальними органами Держлікслужби, а також іншими організаціями та установами.
Усі звернення громадян розглянуті Держлікслужбою у строки, визначені Законом України «Про звернення громадян», а саме: надано 73 відповідь-роз'яснення; 3 звернення вирішено позитивно; 13 звернень було надіслано на розгляд за належністю іншим установам; 10 звернень, що не підлягають розгляду відповідно до ст. 8 Закону України «Про звернення громадян»; 8 звернень знаходиться у стадії вирішення. Крім того, за звітний період до Держлікслужби надійшло 11 дублетних звернень.
Таким чином, одним з основних завдань Держлікслужби залишається своєчасне реагування на проблемні питання, порушені у зверненнях громадян, виявлення причин, що породжують їх надходження, усунення наявних порушень і недоліків із заявлених питань, а також реалізацію конституційних прав, свобод людини й громадянина, які є головними основами демократичної, соціально-правової держави.