Звіт про роботу із зверненнями громадян, що надійшли до
Держлікслужби України у І півріччі 2016 року
На виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07.02.2008 №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» у Держлікслужбі України проводиться системна робота із забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення, задоволення законних вимог заявників, реального поновлення порушених конституційних прав громадян та запобігання у подальшому таких порушень.
У І півріччі 2016 року до Держлікcлужби України надійшло
64 письмових звернень громадян, що на 18 менше ніж у звітному періоді порівняно з відповідним періодом 2015 року. З усіх 64 звернень – 89% (57) складають заяви, 11% (7) – скарги. З них безпосередньо (від громадян поштою, електронною поштою) надійшло 39 звернень (60,9%), з СКМУ – 3 звернення (4,7%), з МОЗ України – 10 звернень (15,6%), з інших організацій та установ – 12 звернень (18,8%). Індивідуальні звернення становили 94,6% (62), колективні – 5,4% (2). З урахуванням колективних звернень всього до Держлікслужби України звернулося 88 громадян.
Всі письмові звернення, що надійшли за типом надходження є
листами - 64 (100%).
За статевим розподілом авторів звернень, до Держлікслужби України зверталося (з урахуванням колективних звернень): чоловіків – 42% (37); жінок – 41% (36); звернення, стать яких не визначено – 17% (15).
Залишається достатньо високою активність громадян, які мають встановлені законодавством пільги. З письмовими зверненнями зверталися наступні категорії громадян, що потребують соціального захисту і підтримки:
- інвалід ІІ групи – 1
- інвалід ІІІ групи – 1
- інвалід праці – 1
- ветеран праці – 1
- пенсіонер – 5
Найбільшу кількість письмових звернень зареєстровано від жителів
м. Києва (21).
Звернення громадян по областям, що надійшли
до Держлікслужби України у І півріччі 2016 року
Основними питаннями, що порушувалися у письмових зверненнях, надісланих до Держлікслужби України, залишаються наступні:
- якість лікарських засобів (17);
- реєстрація виробів медичного призначення та медичного обладнання (2);
- робота аптек (5);
- забезпечення ліками та виробами медичного призначення (3);
- ціна на лікарські засоби та вироби медичного призначення (7);
- порушення ліцензійних умов аптечними закладами (11);
- якість виробів медичного призначення та медичного обладнання (4);
- забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізація прав і свобод громадян (2);
- праця і зарплата (4);
- охорона здоров'я (2);
- інші (7).
При розгляді письмових звернень проводиться активна співпраця між структурними підрозділами Держлікслужби України, а також іншими організаціями та установами.
Всі звернення громадян розглянуті Держлікслужбою України у строки, визначені Законом України «Про звернення громадян», а саме: надано 39 відповіді-роз'яснення, 18 звернень було надіслано на розгляд за належністю іншим установам; 5 звернень знаходиться у стадії вирішення. 2 звернення – не підлягає розгляду. Крім того, за звітний період до Держлікслужби України надійшло 1 повторне та 4 дублетних звернення.
Таким чином, одним з основних завдань Держлікслужби України залишається своєчасне реагування на проблемні питання, порушені у зверненнях громадян, виявлення причин, що породжують їх надходження, усунення наявних порушень і недоліків із заявлених питань, а також реалізацію конституційних прав, свобод людини й громадянина, які є головними основами демократичної, соціально-правової держави.