Для всіх зацікавлених! АНАЛІТИЧНА ДОВІДКА СТОСОВНО НАЯВНОСТІ ТА РЕАЛІЗАЦІЇ АПТЕЧНИМИ ЗАКЛАДАМИ ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ ПРОДУКЦІЇ, ЩО НЕ Є ЛІКАРСЬКИМИ ЗАСОБАМИ, ПРОТЕ ДО ЇХ СКЛАДУ ВХОДЯТЬ ЛІКАРСЬКІ ЗАСОБИ (АФІ) ТА ЯКІ МІСТЯТЬ ІНФОРМАЦІЮ ЩОДО ЛІКУВАЛЬНИХ ВЛАСТИВОСТЕЙ.

Опубліковано 25.11.2019 о 10:02

В вересні поточного року Державною службою з лікарських засобів та контролю за наркотиками у Чернігівській (далі Служба) області було проведено опитування суб’єктів господарювання стосовно наявності та реалізації аптечними закладами продукції, що не є лікарськими засобами, проте до їх складу входять лікарські засоби (АФІ) та які містять інформацію щодо лікувальних властивостей(далі – продукція)

В опитуванні прийняло участь 13 суб’єкті господарювання (75 місць провадження діяльності).

Розподіл  місць провадження діяльності (МПД).

Назва аптечного закладу

Всього

в т.ч. розташовані в

в м. Чернігів

в області

Аптека

56

23

33

Аптечний пункт

17

2

15

Аптечний склад

2

1

1

Частка продукції серед загального обсягу товару в аптечному закладі у %

2018 р.

 

2019 р.

область

м. Чернігів

 

область

м. Чернігів

2,92

5,98

 

3,12

7,06

 

 

 

діапазон показників

 

діапазон показників

   0,4     →    5

0,8    →    20

 

0,4  →   5

0,8      →      23

Середня вартість однієї упаковки продукції, грн.

2018 р.

 

2019 р.

область

м. Чернігів

 

область

м. Чернігів

51,8

77,3

 

53,8

99,52

 

 

 

діапазон показників

 

діапазон показників

20,42  →    162

12,07  →   180,86

 

22,64   → 147

11,41    → 201,14

Обсяг реалізованої продукції    2018 р.

                   Область                                                                             м. Чернігів

упаковок

грн

 

упаковок

грн

69 532,1

3 331 309,2

 

40 069

3 210 016,3

середній обсяг реалізації в 1 аптечному закладі

 

середній обсяг реалізації в 1 аптечному закладі

5 794

277 609,1

 

5 729

 458 573,8

 

 

 

діапазон показників

 

діапазон показників

190  →   13 954

до3000 = 6 МПД (50%)

3000 -9000 = 3МПД(25%)

>9000=3МПД(25%)

7 456,8      →  847 925,2

до200000 = 8 МПД (67%)

200000  -500000 =1МПД(8%)

>500 000 = 3МПД(25%)

 

1429    →  17 454,5

до3000 = 3 МПД (43%)

3000 -9000 = 2МПД(28,5%)

>9000=2МПД(28,5%)

17 258,11 →  1 416 061,6

до200000 = 3МПД (43%)

200000-500000 =1МПД(14%)

>500 000 = 3МПД(43%)

           

8 місяців 2019 р.

                   Область                                                                             м. Чернігів

упаковок

грн

 

упаковок

грн

57 044,13

3 051 043,7

 

43 401,45

3 657 740,9

середній обсяг реалізації в 1 аптечному закладі

 

середній обсяг реалізації в 1 аптечному закладі

4 328

234 695,6

 

4 340,15

 365 774

 

 

 

діапазон показників

 

діапазон показників

172  →  12456

до3000 = 6 МПД (46%)

3000 -9000 = 4МПД(31%)

>9000=3МПД(23%)

7 456,8      →    847 925,2

до200000 = 8 МПД (61,5%)

200000  -500000 =2МПД(15%)

>500 000 = 3МПД(23,5%)

 

1232   → 11 632,2

до3000 = 5 МПД (50%)

3000 -9000 = 3МПД(30%)

>9000=2МПД(20%)

16 256      →  984 585,6

до200000 = 3МПД (30%)

200000-500000 =4МПД(40%)

>500 000 = 3МПД(30%)

           

 Основні постачальники продукції:

  1. Товариство з обмеженою відповідальністю “БаДМ”
  2. Спільне українсько-естонське підприємство у формі товариства з обмеженою відповідальністю “Оптіма-Фарм, ЛТД”
  3. Товариство з обмеженою відповідальністю “Вента, ЛТД”
  4. Товариство з обмеженою відповідальністю фірма “ЛАКС”
  5. Товариство з обмеженою відповідальністю “Юніфарма”
  6. Товариство з обмеженою відповідальністю “Фіто-Лек”

Частіше купують продукцію:

  • Завдяки рекламі – 38%
  • Рекомендації медичного працівника – 38%
  • Рекомендації фармпрацівника – 24%

Найбільш популярні напрямки очікуваної дії:

  1. Загальнозміцнюючий – 43%
  2. Шлунково – кишковий – 25%
  3. Серцево – судинний 13,75%
  4. Імунопрофілактичні – 7%
  5. Корекція зору – 4,5%
  6. Протизастудні – 4,5%
  7. Сечостатевий – 2,25%

Зв’язок між реалізацією продукції та сезонністю:

  • В зимовий період продаж збільшується – 50%
  • Важко відповісти – 50%

Найбільш поширені оцінки ринку продукції працівниками аптечних закладів:

  • Ринок продукції з кожним роком буде збільшуватися.
  • Зростання частки продажу продукції зумовлене тим, що почастішали випадки перереєстрації деяких лікарських засобів як біологічно активні харчові добавки.
  • Як ліки так і продукція повинні бути представлені на ринку. Не конкурувати, але доповнювати один одного. Повинна сформуватися культура споживання біологічно – активних харчових добавок.
  • Реалізація продукції повинна здійснюватися через аптечні заклади, або спеціалізовані магазини. Виробники та дистриб’ютори продукції повинні дотримуватися етики у сфері реклами.
  • Відсутність гарантії якості й безпеки, дослідження взаємодії лікарських засобів та продукції, недосконала нормативна база викликають недовіру як фахівців так і споживачів.

 Аналіз та висновки

Обсяг продукції має тенденцію до зростання, причому в обласному центрі цей показник вищий ніж в області.

Темпи росту обсягу в обласному центрі вище ніж в області.

Середня вартість однієї упаковки в аптечних закладах області нижча ніж в м. Чернігові і хоча в поточному році відбулося зростання цього показника в обох групах, зберігається суттєва різниця в ціні.

Спостерігається достатньо широкий діапазон показників як частки продукції серед загального обсягу товару  так і середньої вартості однієї упаковки в обох групах. Можливо це пов’язано з активністю торгівельних представників серед медичних і фармацевтичних працівників в районі обслуговування аптечного закладу, індивідуального ставлення  фармацевтичних працівників до цього виду товару, наявності реклами у місцях продажу, частими спробами замінити лікарський засіб більш дешевими видами продукції та ін.

Обсяг реалізації продукції в упаковках в одному аптечному закладі як в минулому так і в поточному році був приблизно однаковий для обласного центру і області. Однак в грошовому еквіваленті як у минулому так і в поточному роках у м. Чернігові значно перевищував цей показник в області.

Якщо врахувати, що середня кількість населення на один аптечний заклад в Чернігівській області складає 2100чол, то в 2018 р. в області кожна людина витратила на продукцію 132,2 грн. у місті Чернігові – 218,4 грн.

За 9 міс. 2019р. цей показник дорівнює в області 111,75 грн. у м. Чернігові – 174,2 грн.

Вирішальний вплив при купівлі продукції мають реклама та рекомендації медичних працівників.

Відмічається зростання занепокоєності фармацевтичної спільноти щодо відсутності  актуальних законодавчих актів, які б враховували інтереси споживачів  в питаннях якості, безпеки, ефективності продукції, визначали її роль та доцільність в лікувальному процесі, або профілактиці хвороб, відповідальність та повноваження виробників, фармацевтичних, медичних працівників.

 

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Print button Версія для друку

Попередня

Найпоширеніші помилки, яких варто уникати, вживаючи ліки

Наступна

Державна служба з лікарських засобів та контролю за наркотиками у Чернігівській області інформує