Найчастіші запитання

Опубліковано 16.03.2023 о 09:27

Скільки аптек наразі працює? наскільки стабільна ця кількість, чи зростає кількість працюючих аптек?

 На сьогоднішній день працює 10 530 аптек. До війни це було 22780 аптечних закладів. Якщо в перші дні війни працювало близько 10% аптек, то зараз ситуація покращилася і зараз працює приблизно 50%. Держлікслужба та МОЗ України працює над налагодженням їхньої нормальної роботи, зокрема спрощуються вимоги, залучаються волонтери.

Чи будуть вжиті санкції до аптек, які не відкрилися у відносно безпечних регіонах?

 Ні, ми не вживаємо санкцій до аптечних закладів які не відкрилися. Але слід враховувати, що за правилами військового часу в разі потреби за рішенням військових адміністрацій аптека може бути відкрита, а лікарські засоби – вилучені для потреб армії чи населення.

Наскільки збільшилася потреба в ліках на заході країни?

Держлікслужба не відстежує кількість реалізованих лікарських засобів, цей процес регулюється ринком – через збільшення попиту в певних регіонах збільшуються і замовлення з цих регіонів. Постачальники і виробники самостійно регулюють питання логістики і обслуговування замовлень.

 Які втрати понесли аптеки/аптечні склади в окупованих регіонах і регіонах, в яких ведуться активні бойові дії?

 Ні МОЗ, ні Держлікслужба не збирає окрему статистику, але за наявною інформацією склади оптових компаній в м.Ірпінь, м.Мила, м.Харкові знищені або суттєво постраждали під час бойових дій.

 Чи є загроза дефіциту ліків, зокрема імпортних? якщо так, то яких саме?

 Загрози дефіциту лікарських засобів на сьогоднішній день немає. Більшість імпортерів розпочали свою роботу. Так станом на 01.03.2022 року Держлікслужбою було видано 354 висновків про якість лікарських засобів, на сьогодні це вже 3048 висновків. Зараз виник ажіотажний попит на певні види ліків, але аптеки працюють, налагоджується логістика і ажіотаж падає. Не треба піддаватися паніці, МОЗ вживає всіх необхідних заходів щоб дефіциту лікарських засобів не було.

 

 

На яку адресу звертатися з письмовим зверненням до Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками?

Державна служба України з лікарських засобів та контролю за наркотиками,

просп. Берестейський, 120-А , 120А, м. Київ, 03115

На яку адресу звертатися з електронним зверненням до Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками?

Е-mail: ep@dls.gov.ua

Як отримати інформацію про подане до Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками звернення?

Контактний телефон: (044) 422 55 77; 422 55 00

Як правильно оформити звернення?

 Відповідно до статті 5 Закону України «Про звернення громадян» у зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення має бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати.

В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.

У який термін має бути розглянуте звернення?

Відповідно до статті 20 Закону України «Про звернення громадян» звернення розглядають і вирішують у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, – невідкладно, але не пізніше п’ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляють особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п’яти днів.

Як оскаржити бездіяльність органів державної влади та їх посадових осіб?

Статтею 16 Закону України «Про звернення громадян» передбачено, що скарга на дії чи рішення органу державної влади, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, об’єднання громадян, засобів масової інформації, посадової особи подається у порядку підлеглості вищому органу або посадовій особі, що не позбавляє громадянина права звернутися до суду відповідно до чинного законодавства, а в разі відсутності такого органу або незгоди громадянина з прийнятим за скаргою рішенням – безпосередньо до суду.

До скарги додають наявні у громадянина рішення або копії рішень, які приймали за його зверненням раніше, а також інші документи, необхідні для розгляду скарги, але тільки ті, які відповідно стосуються питання.

отримати файл

Урядова «гаряча лінія» – 1545

Урядова «гаряча лінія» – механізм для взаємодії Уряду з громадянами, що дозволяє оперативно вирішувати проблемні питання, які порушуються у зверненнях громадян, а також удосконалювати роботу органів виконавчої влади з урахуванням громадської думки.

Звернення приймаються фахівцями Урядового контактного центру за допомогою засобів телефонного та електронного зв’язку і надсилаються органам виконавчої влади відповідно до компетенції, Секретаріату Кабінету Міністрів для вирішення порушених у них питань по суті, надання відповідних роз’яснень.

Урядова «гаряча лінія» 1545

Працює цілодобово. Дзвінки з мережі фіксованого зв’язку Укртелекому, телефонів мобільних операторів Київстар, Vodafone Україна, Лайфселл для заявників безкоштовні.

«Гаряча лінія» консультування та забезпечення зворотного зв’язку для осіб з інвалідністю 1539

Працює цілодобово. Дзвінки з мережі фіксованого зв’язку Укртелекому, телефонів мобільних операторів Київстар, Vodafone Україна, Лайфселл для заявників безкоштовні.

Урядова «гаряча лінія» для підприємців 1648

Пн-Чт 9:00 – 18:00, Пт 9:00 – 16:45

Урядова «гаряча лінія» +38 (044) 284-19-15

Працює цілодобово. Для громадян України, які перебувають за кордоном. Оплата за тарифами відповідного оператора зв’язку.

Гаряча Skype–лінія для громадян з порушенням слуху

Урядова «гаряча лінія» 1545-1

Урядова «гаряча лінія» 1545-2

Пн-Чт 9:00 – 18:00, Пт 9:00 – 16:45

Отримати файл

Де можна перевірити чи зареєстровано препарат як лікарський засіб?

Чи зареєстровано препарат як лікарський засіб можна перевірити в офіційній інформаційно-пошуковій системі «Державний реєстр лікарських засобів України», який сформовано державним підприємством «Державний експертний центр Міністерства охорони здоров’я України». Посилання на сайт: http://www.drlz.com.ua/ibp/ddsite.nsf/all/index?opendocument.

Крім того на сайті можна переглянути інструкції для медичного застосування лікарських засобів.

Де можна перевірити чи заборонено обіг лікарського засобу?

Чи заборонено обіг лікарського засобу можна перевірити у розділі «Розпорядження Держлікслужби», який розміщений на головній сторінці вебсайту Держлікслужби або перейшовши за посиланням: http://pub-mex.dls.gov.ua/QLA/DocList.aspx.

Для зручності, Ви маєте можливість пошуку:

  • по номеру документу;
  • по даті документу;
  • по типу документу;
  • пошуку по реєстраційному посвідченню;
  • назві лікарського засобу та формі лікарського засобу;
  • виробнику лікарського засобу та країни;
  • по номеру серії.

Чи можна повернути придбаний лікарський засіб?

Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 19.03.1994 № 172 «Про реалізацію окремих положень Закону України «Про захист прав споживачів», лікарські засоби віднесені до Переліку товарів належної якості, що не підлягають обміну (поверненню).

Крім того, відповідно до «Порядку відпуску лікарських засобів і виробів медичного призначення з аптек та їх структурних підрозділів», затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 19.07.2005 № 360, лікарські засоби та вироби медичного призначення належної якості, відпущені з аптек та їх структурних підрозділів, поверненню не підлягають, про що розміщується оголошення в залі обслуговування.

Повертати можна лише лікарські засоби та медичні вироби неналежної якості. Для цього необхідно пред’явити розрахунковий документ про їх придбання. У такому випадку споживач має право просити повернути сплачені за ліки гроші або замінити препарат на аналогічний.

Факт неналежної якості лікарського засобу підтверджують такі документи:

– висновок щодо якості лікарських засобів, виданий підпорядкованою лабораторією територіального органу Держлікслужби та/або уповноваженою лабораторією (за результатами лабораторного аналізу, проведеного відповідно до методів контролю якості, що затверджені під час державної реєстрації);

– розпорядження Держлікслужби щодо заборони обігу лікарського засобу.

Враховуючи зазначене, наполегливо просимо Вас перед придбанням лікарського засобу проконсультуватися з лікарем та уважно прочитати інструкцію для медичного застосування, яка є у вільному доступі в офіційній інформаційно-пошуковій системі «Державний реєстр лікарських засобів України», який сформовано державним підприємством «Державний експертний центр Міністерства охорони здоров’я України» (докладніше).

Чи можна отримати громадській організації документи з ліцензійної справи субєкта господарювання?

Відповідно до статті 17 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» витребування документів з ліцензійних справ здійснюється на підставі судового рішення.

Разом з тим, виходячи з вимог статті 10 Закону України «Про доступ до публічної інформації» ліцензіат може звернутись до Держлікслужби для отримання копій документів, які зберігаються в його ліцензійній справі.

Куди звернутися, якщо аптека на прохання споживача відмовилася надавати товарний чек?

Згідно з Положенням про Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.09.2015 р. № 667, Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, відповідно до покладених на неї завдань, зокрема, у сфері здійснення державного нагляду (контролю) за дотримання законодавства про захист прав споживачів (у тому числі споживачів виробів з дорогоцінних металів та дорогоцінного каміння): перевіряє додержання суб’єктами господарювання, що провадять діяльність у сфері торгівлі і послуг, вимог законодавства про захист прав споживачів, а також правил торгівлі та надання послуг; проводить контрольні перевірки правильності розрахунків із споживачами за реалізовану продукцію відповідно до закону; накладає на суб’єктів господарювання сфери торгівлі і послуг, у тому числі ресторанного господарства, стягнення за порушення законодавства про захист прав споживачів; передає матеріали перевірок на дії осіб, що містять ознаки кримінального правопорушення, органам досудового розслідування.

Які групи лікарських засобів продаються через інтернет? Чи є лікарські засоби, які продаються тільки через інтернет?

Відповідно до пункту 27 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва лікарських засобів, оптової та роздрібної торгівлі лікарськими засобами, імпорту лікарських засобів (крім активних фармацевтичних інгредієнтів), затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 30.11.2016 № 929 (далі – Ліцензійні умови), торгівля лікарськими засобами здійснюється виключно через аптечні заклади і не може здійснюватися дистанційно та шляхом електронної торгівлі, а також поштою і через будь-які заклади, крім аптечних, та поза ними.

Вимоги пункту 27 Ліцензійних умов стосуються виключно готових лікарських засобів і не розповсюджуються на препарати, які не зареєстровані як лікарські засоби, наприклад: БАДи, харчові добавки тощо.

Де можна ознайомитися з Річним планом здійснення заходів державного нагляду (контролю) Держлікслужби на 2020 рік?

Річний план здійснення заходів державного нагляду (контролю) Держлікслужби на 2020 рік, затверджений наказом Держлікслужби
від 28.11.2019 № 1472, розміщений на вебсайті Держлікслужби
www: https://www.dls.gov.ua/ та є загальнодоступним.

Чи можна отримати консультацію щодо залишення заяви про отримання ліцензії без розгляду або про відмову у видачі ліцензії?

Консультацію щодо залишення заяви про отримання ліцензії без розгляду або про відмову у видачі ліцензії можна отримати за адресою: м. Київ, просп. Берестейський, 120-А , та за номером телефону +380 (44) 422-55-83.

Чи зареєстровані в Україні газоаналізатори Drager Alcotest виробництва Drager Safety AG & Co. KGaA (Germany) та чи надходила до Держлікслужби інформація від органів з оцінки відповідності щодо сертифікації таких виробів?

Згідно з наказом Міністерства охорони здоров’я України від 16.07.2012 №  533 «Про затвердження Порядку зберігання Державного реєстру медичної техніки та виробів медичного призначення» (далі – наказ  №  533) Держлікслужба зберігала Державний реєстр медичної техніки та виробів медичного призначення (далі – Державний реєстр). Наказ № 533 втратив чинність 02.02.2018 на підставі наказу МОЗ України від 22.12.2017 № 1690 «Про визначення таким, що втратив чинність, наказу Міністерства охорони здоров’я України від 16 липня 2012 року № 533».

У Державному реєстрі, який зберігала Держлікслужба відповідно до наказу № 533, містилась інформація щодо медичних виробів «Газоаналізатори Drager Alcotest» виробництва Drager Safety AG & Co. KGaA (Germany) (свідоцтво про  державну реєстрацію № 14455/2014 від 29.12.2014; наказ Держлікслужби України від 29.12.2014 № 1529). У додатку до свідоцтва 48 позицій, з них:

Каталожний номер

Назва українською

Назва англійською

83 20 470

Газоаналізатор Drager Alcotest 3000

Drager Alcotest 3000

83 22 651

Газоаналізатор Drager Alcotest 5510

Drager Alcotest 5510

83 22 653

Газоаналізатор Drager Alcotest 5510, з конфігуруванням

Drager Alcotest 5510, configured

83 22 660

Газоаналізатор DragerAlcotest 6820

Drager Alcotest 6820

83 22 655

Газоаналізатор Drager Alcotest 6820, з конфігуруванням

Drager Alcotest 6820, configured

83 19 600

Газоаналізатор Drager Interlock XT

Drager Interlock XT

 

Строк дії свідоцтва про державну реєстрацію № 7261/2007 від 10.02.2010 «Прилади електродіагностичні Alcotest 7410 Plus com, Alcotest 6510, Alcotest 6810» виробництва Drager Safety AG & Co. KGaA (Germany) (наказ МОЗ України від  10.02.2010 № 95) вичерпаний 10.02.2015.

Технічним регламентом щодо медичних виробів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 02.10.2013 № 753 (далі – Технічний регламент), встановлені вимоги, які поширюються на медичні вироби та допоміжні засоби до них, а також встановлюють умови введення їх в обіг та/або експлуатацію і проведення процедури оцінки відповідності.

Відповідно до наказу МОЗ України від 10.02.2017 № 122 «Про затвердження Порядку ведення Реєстру осіб, відповідальних за введення медичних виробів, активних медичних виробів, які імплантують, та медичних виробів для діагностики in vitro в обіг, форми повідомлень, переліку відомостей, які зберігаються в ньому, та режиму доступу до них», Держлікслужба здійснює ведення Реєстру осіб, відповідальних за введення медичних виробів, активних медичних виробів, які імплантують, та медичних виробів для діагностики in vitro в обіг (далі – Реєстр осіб).

У Реєстрі осіб наявна інформація щодо особи, відповідальної за введення медичних виробів в обіг ТОВ «АТЗТ Компанія «Сатурн Дейта Інтернешенл» на медичні вироби «Газоаналізатори Dräger Alсotest», зокрема:

  • Газоаналізатор Dräger Alcotest 3000, код за каталогом 83 20 470;
  • Газоаналізатор Dräger Alcotest 3820, код за каталогом: 83 24 922;
  • Газоаналізатор Dräger Alcotest 5510, код за каталогом:83 22 651;
  • Газоаналізатор Dräger Alcotest 5820, код за каталогом:83 24 921;
  • Газоаналізатор Dräger Alcotest 6820, код за каталогом: 83 22 660;
  • Газоаналізатор Dräger Alcotest 6820 med, код за каталогом:83 26 270;
  • Газоаналізатор Dräger Alcotest 7510 OIML (відповідає OIML R 126), код за каталогом:83 19 700;
  • Газоаналізатор Dräger Alcotest 7510 (відповідає EN 15964), код за каталогом: 83 19 700;
  • Газоаналізатор Dräger Alcotest 9510 (Standard IR+EC), код за каталогом: 83 19 470.

Пунктом 41 Технічного регламенту визначено, що орган з оцінки відповідності інформує, зокрема, Держлікслужбу про всі видані, змінені, доповнені, тимчасово припинені, відкликані або відхилені сертифікати відповідності.

До Держлікслужби надійшла інформація від органу з оцінки відповідності ДП  «Український медичний центр сертифікації» про виданий сертифікат відповідності від 08.06.2018 № UA.TR.039.645 уповноваженому представнику ТОВ  «АТЗТ Компанія «Сатурн Дейта Інтернешенл» на медичні вироби «Газоаналізатори Dräger Alсotest», зокрема:

  • Газоаналізатор Dräger Alcotest 3000, код за каталогом 83 20 470;
  • Газоаналізатор Dräger Alcotest 3820, код за каталогом: 83 24 922;
  • Газоаналізатор Dräger Alcotest 5510, код за каталогом:83 22 651;
  • Газоаналізатор Dräger Alcotest 5820, код за каталогом:83 24 921;
  • Газоаналізатор Dräger Alcotest 6820, код за каталогом: 83 22 660;
  • Газоаналізатор Dräger Alcotest 6820 med, код за каталогом:83 26 270;
  • Газоаналізатор Dräger Alcotest 7510 OIML (відповідає OIML R 126), код за каталогом:83 19 700;
  • Газоаналізатор Dräger Alcotest 7510 (відповідає EN 15964), код за каталогом: 83 19 700;
  • Газоаналізатор Dräger Alcotest 9510 (Standard IR+EC), код за каталогом: 83 19 470

виробництва Dräger Safety AG & Co. KGaA, Germany.

Інформації від органів з оцінки відповідності щодо виробів «Газоаналізатор Drager Alcotest 7410 Plus com, Alcotest 6510, Alcotest 6810» до Держлікслужби не надходило.

 

Чи потрібна відмітка митниці на копії митної декларації, яка додається до заяви про видачу Висновку про якість ввезених в Україну лікарських засобів? Часто така відмітка відсутня.

 Відповідно до пункту 5 Порядку здійснення державного контролю якості лікарських засобів, що ввозяться в Україну, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.09.2005 № 902, з метою подальшої реалізації (торгівлі) лікарських засобів, що ввозяться на територію України, або використання їх у виробництві суб’єкт господарювання протягом п’яти робочих днів після закінчення митного оформлення вантажу з лікарськими засобами подає територіальному органу Держлікслужби за місцем провадження господарської діяльності заяву про видачу висновку про якість ввезених лікарських засобів. До заяви додається, зокрема, копія митної декларації з відміткою митниці, засвідчена підписом керівника або уповноваженої особи суб’єкта господарювання, що скріплена його печаткою, за її наявності.

За інформацією Державної фіскальної служби України (лист від 04.11.2019 № 19199/5/99-99-18-02-02-16), відповідно до підпункту 5.4 пункту 5 розділу I Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа, затвердженого наказом Мінфіну від 30.05.2012 № 651, зареєстрованого в Мін’юсті 14.08.2012 за № 1372/21684 (далі – Порядок), за письмовим зверненням осіб, зазначених у графах 2, 8, 9, 14 митних декларацій, а також у випадках, передбачених законодавством, митний орган (підрозділ митного органу) засвідчує ксерокопії оформлених аркушів МД на паперовому носії або копії оформлених електронних митних декларацій на папері.

Таким чином, у випадку звернення особи, що ввезла лікарські засоби до митниці, згідно з положеннями підпункту 5.4 пункту 5 розділу I Порядку митний орган (підрозділ митного органу) здійснює засвідчення копій митних декларацій.

 

Які документи подаються для отримання ліцензії на роздрібну торгівлю лікарськими засобами?

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 30.11.2016 № 929 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва лікарських засобів, оптової та роздрібної торгівлі лікарськими засобами, імпорту лікарських засобів (крім активних фармацевтичних інгредієнтів)» до органу ліцензування подаються такі документи:

  • заява про отримання ліцензії за формою, наведеною у додатку 1 до Ліцензійних умов;
  • відомості про наявність матеріально-технічної бази та кваліфікованого персоналу, необхідних для провадження господарської діяльності з роздрібної торгівлі лікарськими засобами, за формою, наведеною у додатку 5 до Ліцензійних умов;
  • копія паспорта здобувача ліцензії з відміткою відповідного контролюючого органу про відмову через свої релігійні переконання від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків (подається тільки фізичними особами – підприємцями, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідному контролюючому органу);
  • інформація про відсутність контролю (у значенні, наведеному в статті 1 Закону України «Про захист економічної конкуренції») за діяльністю здобувача ліцензії осіб – резидентів інших держав, що здійснюють збройну агресію проти України (у значенні, наведеному в статті 1 Закону України «Про оборону України») та/або дії яких створюють умови для виникнення воєнного конфлікту та застосування воєнної сили проти України. Така інформація подається в довільній формі;
  • два примірники опису документів за формою, наведеною у додатку 8 до Ліцензійних умов.

 

Чи можливо отримати ліцензію на паперовому носії?

Ні. Відповідно до Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» ліцензія – запис у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань про рішення органу ліцензування щодо наявності у суб’єкта господарювання права на провадження визначеного ним виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню.

 

 Чи можливо відкрити аптеку в торговельному центрі не на першому поверсі?

У приміщеннях торговельних центрів допускається розміщення аптеки в ізольованому приміщенні на будь-якому поверсі та без улаштування окремого самостійного виходу назовні за умови обладнання торговельного центру пасажирськими ліфтами та/або підйомниками (нахиленими або вертикальними піднімальними платформами тощо) у технічно справному стані з дотримання вимог пункту 165 цих Ліцензійних умов.

 

Чи потрібно переоформити ліцензію при зміні прізвища фізичної особи-підприємця?

Ні. Законом України «Про ліцензування видів господарської діяльності» не передбачено переоформлення ліцензії у разі зміни прізвища фізичної особи-підприємця.

Однак, ліцензіат зобов’язаний повідомити орган ліцензування про всі зміни даних, які були зазначені в його документах, що додавалися до заяви про отримання ліцензії, у строк, встановлений ліцензійними умовами, але не пізніше ніж один місяць з дня настання таких змін.

 

Які документи подаються для внесення інформації про відповідальну особу до Реєстру осіб, відповідальних за введення медичних виробів в обіг?

Відповідно до Порядку ведення Реєстру осіб, відповідальних за введення медичних виробів, активних медичних виробів, які імплантують, та медичних виробів для діагностики in vitro в обіг, форми повідомлень, переліку відомостей, які зберігаються в ньому, та режиму доступу до них, затвердженого наказом МОЗ України від 10.02.2017 № 122 (далі – Порядок ведення Реєстру), до Держлікслужби подаються такі документи:

  • повідомлення (заповнений Додаток № 2 до наказу МОЗ від 10.02.2017 № 122) з переліком і описом зазначених медичних виробів – на паперовому та електронному (версія WORD) носіях (п. 8 Порядку ведення Реєстру) із зазначенням адрес, телефонів, електронних адрес та заповненням форм українською та англійською мовами у відповідних стовпцях;
  • доручення (договір, контракт тощо) від виробника про повноваження уповноваженого представника, у вигляді завіреної у встановленому порядку копії документу (абзац 3  п. 7 Порядку ведення Реєстру) із зазначенням прав на складання декларації про відповідність та вчинення юридичних дій від імені виробника (нерезидента);
  • до повідомлення можуть додаватися документи, які підтверджують зазначені у ньому дані (завірена керівником суб’єкта господарювання копія Декларації про відповідність (абзац 2 п. 7 Порядку ведення Реєстру).

 

Чи можна отримати письмове підтвердження про внесення інформації про відповідальну особу в Реєстр осіб, відповідальних за введення медичних виробів?

Відповідно до п. 14 Порядку ведення Реєстру осіб, відповідальних за введення медичних виробів, активних медичних виробів, які імплантують, та медичних виробів для діагностики in vitro в обіг, форми повідомлень, переліку відомостей, які зберігаються в ньому, та режиму доступу до них, затвердженого наказом МОЗ України від 10.02.2017 № 122, Інформація з Реєстру осіб надається Держлікслужбою на письмові звернення державних органів, органів місцевого самоврядування, осіб, відповідальних за введення виробів в обіг, фізичних та юридичних осіб та громадських об’єднань шляхом надання письмової відповіді відповідно до вимог законодавства про звернення громадян, доступ до публічної інформації та захист персональних даних.

Відповідно до частини шостої статті 5 Закону України «Про звернення громадян» письмове звернення надсилається поштою або передається громадянином. Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення). Електронне звернення є різновидом письмового звернення.

Водночас звертаємо вашу увагу на те, що згідно з частиною сьомою статті 5 Закону України «Про звернення громадян» у зверненні громадянина має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати.

В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надісланні електронного звернення не вимагається.

З урахуванням викладеного, підпис громадянина в електронному зверненні може бути відсканованим, сфотографованим тощо.

Звернення, оформлене без дотримання зазначених вимог, відповідно до частини восьмої статті 5 Закону України «Про звернення громадян» буде повернуто із відповідними роз’ясненнями не пізніш як через десять днів від дня його надходження.

Закон України «Про доступ до публічної інформації» визначає запит як «прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні». Також установлено, що запити можуть подаватися в усній, письмовій чи іншій формі (поштою, факсом, телефоном, електронною поштою) на вибір запитувача. Оформлення запиту може бути довільним (тобто посилання на цей Закон або вживання терміну «запит» не є обов’язковим).

Суть запиту зводиться до прохання надати інформацію, якою володіє розпорядник. Закон України «Про доступ до публічної інформації» надає право доступу до вже існуючої інформації (документів) і не вимагає створення у відповідь на запит нової інформації (зокрема, шляхом проведення аналітичної роботи).

Правила забороняють державним службовцям та посадовим особам місцевого самоврядування розголошувати персональні дані фізичних осіб, конфіденційну та іншу інформацію з обмеженим доступом, режим якої встановлено законами України «Про державну таємницю», «Про інформацію», «Про захист персональних даних» та «Про доступ до публічної інформації», що стала їм відома у зв’язку з виконанням посадових обов’язків.

 

Які підстави для залишення Держлікслужбою повідомлення про внесення інформації до Реєстру осіб, відповідальних за введення медичних виробів, без розгляду?

Відповідно до пункту 10 Порядку ведення Реєстру осіб, відповідальних за введення медичних виробів, активних медичних виробів, які імплантують, та медичних виробів для діагностики in vitro в обіг, форми повідомлень, переліку відомостей, які зберігаються в ньому, та режиму доступу до них, затвердженого наказом МОЗ України від 10.02.2017 № 122, підставами для залишення повідомлення без розгляду є:

1) Повідомлення подано особою, яка не має на це повноважень:

– призначення уповноваженого представника обумовлюється законодавчими вимогами щодо наявності повноважень, підтверджених письмовим дорученням іноземного виробника, на право вчиняти певні юридичні дії від його імені, визначені у такому дорученні. Допустимою формою підтвердження повноважень уповноваженого представника є письмове доручення (довіреність, договір, контракт тощо).

Призначення уповноваженого представника, відповідального за введення в обіг медичних виробів на ринку України, є зобов’язанням виробника, який не є резидентом України та під власним іменем вводить такі медичні вироби в обіг.

Від такого уповноваженого представника в Україні вимагається виконання цілого переліку обов’язків виробника щодо обігу в Україні медичних виробів і забезпечення їх безпечності, а також обов’язки по розгляду звернень споживачів (користувачів) щодо безпечності продукції, ведення їх обліку та здійснення за результатами такого розгляду необхідних заходів.

У дорученні мають бути визначені права на складання декларації про відповідність та надані права вчиняти юридичні дії від імені виробника, а також, якщо доручення має бути надано від виробника і на уповноважену особу.

2) Уповноважений представник не надав завірене в установленому порядку письмове доручення (довіреність, договір, контракт тощо) від виробника (у додатках до повідомлення відсутнє доручення від виробника або надано, але не завірене в установленому порядку).

3) Невідповідність відомостей, викладених у повідомленні, зазначеним у документах (у разі їх наявності), що додані до повідомлення:

– у повідомленні виявлено невідповідність щодо назви медичних виробів згідно з декларацією про відповідність,

– повідомлення було надано не по формі Додатку № 2 Порядку,

– перелік медичних виробів у повідомленні не відповідає переліку, зазначеному в декларації про відповідність,

– у повідомленні не зазначені адреси, телефони, електронні адреси виробників та відповідальних осіб,

– незаповнені форми українською та англійською мовами у відповідних стовпцях табличної форми повідомлення.

 

Що потрібно перевіряти споживачеві при купівлі медичного виробу?

  • маркування знаком відповідності технічним регламентам;
  • дані, що обов’язково необхідні для ідентифікації медичного виробу, а також вміст пакування;
  • строк, до якого гарантовано безпечне застосування медичного виробу;
  • інформацію про будь-які спеціальні умови зберігання медичного виробу та/або використання.

 

Оцінка відповідності вимогам технічних регламентів

Кабінетом Міністрів України прийнято технічні регламенти у сфері медичних виробів:

– Технічний регламент щодо медичних виробів (постанова КМУ від 02.10.2013 № 753);

– Технічний регламент щодо медичних виробів для діагностики in vitro (постанова КМУ від 02.10.2013 № 754);

– Технічний регламент щодо активних медичних виробів, які імплантують (постанова КМУ від 02.10.2013 № 755).

Введення в обіг та/або в експлуатацію медичних виробів дозволяється тільки в разі, коли вони повністю відповідають вимогам цих Технічних регламентів.

Медичні вироби поділяються на класи I, IIа, IIб і III. Класифікація здійснюється відповідно до критеріїв, визначених у додатку 2 Технічного регламенту щодо медичних виробів.

Оцінка системи управління якістю виробництва (інспектування) є обов’язковим для всіх класів стерильної продукції.

Процедури оцінки відповідності проводять:

  • для медичних виробів I класу, виробів для діагностики in vitro, виробів на замовлення, систем медичних виробів і процедурних наборів – без залучення призначеного органу з оцінки відповідності, з реєстрацією в Держлікслужбі особи, відповідальної за введення виробів в обіг;
  • для медичних виробів для діагностики in vitro, призначених для самоконтролю, – із залученням призначеного органу з оцінки відповідності на стадії перевірки проекту;
  • для нестерильних виробів класів I з функцією вимірювання, IIa, IIb, III, а також виробів для діагностики in vitro зі переліку «В» і виробів, призначених для самоконтролю, – із залученням призначеного органу з оцінки відповідності;
  • для стерильних медичних виробів будь-якого класу, виробів для діагностики in vitro з переліку «А», активних медичних виробів, що імплантують, – із залученням призначеного органу з оцінки відповідності.

Формує та веде базу даних про технічні регламенти та реєстр призначених органів з оцінки відповідності і визнаних незалежних організацій Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України.

Чи є таблетки від кашлю «Кодтерпін ІС» наркотичним засобом?

Таблетки від кашлю «Кодтерпін ІС» – комбінований препарат, що містить малу кількість наркотичного засобу «кодеїн».

На яких рецептурних бланках виписуються знеболювальні препарати, що містять наркотичні засоби, психотропні речовини?

Знеболювальні препарати, що містять наркотичні засоби, психотропні речовини, виписуються на спеціальних рецептурних бланках форми № 3 (ф-3).

Який термін дії рецепта, виписаного на рецептурному бланку ф-3?

Рецепти на лікарські засоби дійсні протягом десяти днів з дня виписки.

Чи необхідний рецепт для придбання марганцівки?

Перманганат калію (марганцівка) відпускається без рецепта у кількості – 3,5 г на один відпуск.

Яку кількість наркотичних (психотропних) лікарських засобів можна виписати на одному рецептурному бланку ф-3?

В одному рецепті можна виписати наркотичних (психотропних) лікарських засобів у кількості не більше ніж гранично допустима для відпуску, що зазначено у таблиці п. 1.22 наказу МОЗ України від 19 липня 2005 року № 360. У випадку надання паліативної допомоги пацієнту можна виписати на одному рецептурному бланку лікарські засоби в кількості, передбаченій для п’ятнадцятиденного курсу лікування (п. 1.18). При виписуванні таких рецептів лікар повинен зробити позначку «Хронічно хворому».

Як часто повинна скликатися комісія з доцільності призначення наркотичних (психотропних) лікарських засобів?

Призначення препаратів наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів хворим здійснюється лікуючим лікарем з обов’язковим обґрунтуваннями необхідності подальшого застосування таких препаратів, про що робиться запис у медичній карті хворого.

Таким чином, діяльність комісій з доцільності призначення препаратів наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів взагалі не передбачена. (Порядок придбання, перевезення, зберігання, відпуску, використання та знищення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів в закладах охорони здоров’я, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 13.05.2013 № 333).

 

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Print button Версія для друку