Протокол засідання Громадської ради при Державній службі України з лікарських засобів та контролю за наркотиками від 09 грудня 2025 року.
Опубліковано 16.12.2025 о 16:59Протокол
засідання Громадської ради при Державній службі України з лікарських засобів та контролю за наркотиками
м. Київ 09 грудня 2025 року
У засіданні взяли участь у форматі онлайн/офлайн – 16 членів Громадської ради при Державній службі України з лікарських засобів та контролю за наркотиками (далі – Громадська рада).
З них 2 представника членів Громадської ради за дорученням:
- за дорученням Багрія П.І. бере участь Алєксєєва О.А.
- за дорученням Харчика П.Ю. бере участь Бондаренко Д.О.
Секретар Громадської ради Феденко І.Б.
Присутні члени Громадської ради:
|
№ |
Назва інституту громадянського суспільства |
ПІБ члена Громадської ради |
|
1 |
Асоціація органів з оцінки відповідності медичних виробів |
Бавикін Іван Миколайович (онлайн) |
|
2 |
Асоціація «Виробники ліків України» |
Багрій Петро Іванович Алєксєєва Олена Альбертівна (за дорученням) (онлайн) |
|
3 |
ГО «Об’єднання організацій роботодавців медичної та мікробіологічної промисловості України» |
Буніна Світлана Сергіївна (онлайн) |
|
4 |
Горбунова Катерина Олександрівна (онлайн) |
|
|
5 |
Клімов Олег Іванович (офлайн) |
|
|
6 |
ГС «Всеукраїнська фармацевтична спілка «ФАРМУКРАЇНА» |
Котляр Тетяна Миколаївна (офлайн) |
|
7 |
ГО «Фармацевтична асоціація Дніпропетровської області» (ГО ФАДО) |
Литвиненкова Тамара Григорівна (онлайн) |
|
8 |
ГО «Вінницька обласна Асоціація фармацевтів «Кум Део (З Богом)» |
Просяник Лариса Федорівна (онлайн)
|
|
9 |
Асоціація «Виробників інноваційних ліків» (АПРАД) |
Редько Володимир Вікторович (онлайн) |
|
10 |
ГС «Аптечна професійна асоціація України» (АПАУ) |
Суворова Ірина Миколаївна (онлайн) |
|
11 |
Асоціація «Оператори ринку медичних виробів» |
Харчик Павло Юрійович Бондаренко Дарія (за дорученням) (онлайн) |
|
12 |
ГО «Медичний контроль»
|
Шамрай Дмитро Ігоревич (онлайн) |
|
13 |
ГС «Українська Медична Логістична Асоціація» (ГС «УМЛА») |
Шумілін Михайло Валентинович (онлайн) |
|
14 |
ГО «Українське громадське об’єднання сприяння хворим на цукровий діабет «Українська діабетична асоціація» |
Очеретенко Валентина Дмитрівна (онлайн) |
|
15 |
БО «Благодійний фонд «ФАРМРУХ» |
Клименюк Юлія Едуардівна (офлайн) |
|
16 |
ГО «Асоціація фармацевтів України» |
Омельчук Олена Григорівна (офлайн) |
Котляр Т.М., Голова Громадської ради, повідомила, що кількість членів Громадської ради складає 22, присутні 16 членів – кворум є.
Котляр Т.М. запропонувала затвердити наступну процедуру «голосування присутніх онлайн» на засіданні:
Голова засідання ставить питання на голосування із запитанням: «Хто проти?».
Особа, яка виступає проти оголошеного рішення, вмикає мікрофон і озвучує позицію «проти» без будь-яких інших пояснень.
Секретар засідання реєструє дану позицію у протоколі.
Аналогічним шляхом встановлюється кількість осіб, які утримались.
Всі інші голоси, не озвучені проти та утримався, визначаються за умовчуванням – «за».
Голосували: «за» – 16, «проти» – 0, «утримались» – 0.
Вирішили: затвердити запропоновану процедуру «голосування присутніх онлайн» на засіданні.
Котляр Т.М. запропонувала розпочати засідання.
Голосували: «за» – 16, «проти» – 0, «утримались» – 0.
Вирішили: розпочати засідання.
Котляр Т.М. запропонувала затвердити порядок денний, надісланий напередодні всім членам Громадської ради електронною поштою разом з інформацією до питань, та здійснювати голосування по кожній пропозиції окремо.
Порядок денний.
- Розгляд пропозицій Клімова О.І. щодо:
1.1 Створення міжвідомчої комісії щодо проведення аудиту законодавчих ініціатив Міністерства охорони здоров’я України (МОЗ) із залучення до її роботи представників Державної регуляторної служби України (ДРС), Антимонопольного комітету України (АМКУ), Міністерства економіки України (Мінекономіки), Рахункової палати, Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, професійних громадських організацій, які в своїй діяльності опікуються захистом прав аптечних закладів, представників Європейського Союзу, щодо відповідності вимогам чинного українського законодавства європейським регуляторним нормам.
1.2. Внесення змін до Закону України № 4239-IX «Про внесення змін до деяких законів України щодо особливостей державної реєстрації лікарських засобів, які можуть закуповуватися особою, уповноваженою на здійснення закупівель у сфері охорони здоров’я, та врегулювання окремих питань, пов’язаних з реалізацією лікарських засобів», та, згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 4 квітня 2025 р. № 439 «Деякі питання державного регулювання цін на лікарські засоби» щодо відповідності їх до норм законодавства ЄС стосовно скасування неіснуючої в ЄС моделі регулювання діяльності аптечних закладів, шляхом створення механізму квотування (обмеження відсотками) та заборону реалізації лікарського засобу у разі відсутності задекларованої ціни у Національному каталозі цін.
1.3. Внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 14.02.2025 р. № 168 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо стабілізації цін на лікарські засоби» в частині скасування граничних постачальницько-збутових надбавок та граничних роздрібних (торговельних) надбавок на рецептурні лікарські засоби (Rx,) що не підлягають відшкодуванню вартості шляхом реімбурсації та закупівель за державний, місцеві бюджети, та на лікарські засоби безрецептурної форми відпуску (ОТС) відповідно до кращих практик ЄС, направлених на створення доступності населення до медикаментозної допомоги.
1.4. Зобов’язати заводи-виробники, резидентів та нерезидентів України двічі на рік декларувати або реєструвати заводську ціну – це сприятиме створенню прозорої та публічно доступної інформаційної бази щодо формування цін на лікарські засоби, починаючи від виробника, імпортера, дистриб’ютора та аптеки.
1.5. Створення робочої групи при Держлікслужбі за участі представників аптечних закладів – аптек різних форм власності та величини, з розробки моделі оплати фармацевтичних послуг, послуг з фармацевтичної опіки на основі європейських практик направлених на створення умов їх беззбиткової діяльності.
1.6. Підготувати та направити офіційний запит від Громадської ради до керівництва Держлікслужби та МОЗ щодо надання публічної інформації про результати підготовки наказу МОЗ «Про затвердження стандартів Належної аптечної практики», які офіційно за підписами Президента та Генерального секретаря Міжнародної федерації фармацевтів (FIP) рекомендовані до їх прийняття Україною.
- Розгляд пропозицій Клименюк Ю.Е. щодо:
2.1. необхідності запровадження гнучких освітніх та кадрових інструментів для підтримки аптечної мережі під час воєнного стану.
2.2. необхідності уточнення процедур працевлаштування фахівців аптечної галузі в період дії воєнного стану.
2.3 уточнення підходів до визначення квоти працівників, які підлягають бронюванню у критично важливих підприємствах аптечної галузі.
- Різне.
Голосували: «за» – 16, «проти» – 0, «утримались» – 0.
Вирішили: затвердити порядок денний, надісланий напередодні всім членам Громадської ради електронною поштою, та здійснювати голосування по кожній пропозиції окремо.
І. Слухали пропозиції Клімова О.І. щодо:
1.1. Створення міжвідомчої комісії щодо проведення аудиту законодавчих ініціатив Міністерства охорони здоров’я України (МОЗ) із залучення до її роботи представників Державної регуляторної служби України (ДРС), Антимонопольного комітету України (АМКУ), Міністерства економіки України (Мінекономіки), Рахункової палати, Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, професійних громадських організацій, які в своїй діяльності опікуються захистом прав аптечних закладів, представників Європейського Союзу, щодо відповідності вимогам чинного українського законодавства європейським регуляторним нормам.
Клімов О.І. поінформував, що позицію ГО «Всеукраїнська фармацевтична палата» (далі – ГО «ВФП»), яку він представляє, було висвітлено у листах на адресу Прем’єр-міністра України листами від 05.11.2025 № 189 та від 28.11.2025 № 191.
Озвучено пропозицію: для того, щоб привести до норм європейського законодавства законодавчі акти, прийняті останнім часом в Україні, має бути створена міжвідомча комісія за участю представників ДРС, АМКУ, Мінекономіки, Рахункової палати, Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, професійних громадських організацій, представників Європейського Союзу.
Детальний аналіз ГО «ВФП» щодо порушень європейського законодавства з посиланнями на акти права ЄС буде надіслано додатково всім членам Громадської ради.
Клімов О.І. наголосив, що ГО «ВФП» особливо бентежить прийняття постанови Кабінету Міністрів України від 04.04.2025 № 439 «Деякі питання державного регулювання цін на лікарські засоби», якою запроваджено обов’язкове реферування (порівняння цін) з подальшим декларуванням для всіх лікарських засобів рецептурної форми відпуску, незалежно від їх участі у програмах державного відшкодування, та обов’язкове декларування цін на лікарські засоби безрецептурної форми відпуску (OTC) – як обов’язкової умови допуску на ринок лікарського засобу. Така норма відсутня в Європейському Союзі.
Дана проблематика також піднімалась ГО «ВФП» на Аптечному саміті 2025 (01.12.2025) та на черговому засіданні робочої групи під головуванням заступника керівника Офісу Президента України Верещук І.А. (07.08.2025).
Котляр Т.М. нагадала, що реферування цін на лікарські засоби та обов’язкове декларування цін на лікарські засоби в Національному каталозі цін запроваджено відповідно змін до Закону України «Про лікарські засоби», прийнятих Законом України № 4239-IX «Про внесення змін до деяких законів України щодо особливостей державної реєстрації лікарських засобів, які можуть закуповуватися особою, уповноваженою на здійснення закупівель у сфері охорони здоров’я, та врегулювання окремих питань, пов’язаних з реалізацією лікарських засобів». Відповідно, на виконання закону МОЗ розробляє нормативно-правові акти.
Клімов О.І. відмітив, що члени Громадської ради повинні ініціювати внесення змін до зазначеного Закону, адже можуть постраждати і аптечні заклади, і споживачі. Тому ГО «ВФП» пропонує звернутись до Кабінету Міністрів України та Верховної Ради України стосовно створення міжвідомчої робочої групи щодо аналізу нормативно-правових актів України на відповідність європейському законодавству.
З репліками виступили: Котляр Т.М., Буніна С.С.
Пропозиція: підготувати лист на адресу Кабінету Міністрів України, Верховної Ради України стосовно створення міжвідомчої робочої групи щодо аналізу нормативно-правових актів України на відповідність європейському законодавству.
Лист готує Клімов О.І.
Голосували: «за» – 16, «проти» – 0, «утримались» – 0.
Вирішили: підготувати лист на адресу Кабінету Міністрів України, Верховної Ради України стосовно створення міжвідомчої робочої групи щодо аналізу нормативно-правових актів України на відповідність європейському законодавству.
Лист готує Клімов О.І.
1.2. Внесення змін до Закону України № 4239-IX «Про внесення змін до деяких законів України щодо особливостей державної реєстрації лікарських засобів, які можуть закуповуватися особою, уповноваженою на здійснення закупівель у сфері охорони здоров’я, та врегулювання окремих питань, пов’язаних з реалізацією лікарських засобів», та, згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 4 квітня 2025 р. № 439 «Деякі питання державного регулювання цін на лікарські засоби», щодо відповідності їх до норм законодавства ЄС стосовно скасування неіснуючої в ЄС моделі регулювання діяльності аптечних закладів, шляхом створення механізму квотування (обмеження відсотками) та заборону реалізації лікарського засобу у разі відсутності задекларованої ціни у Національному каталозі цін.
Клімов О.І. озвучив пропозицію та запропонував винести на голосування.
З репліками виступила: Котляр Т.М.
Пропозиція: підготувати звернення до Комітету Верховної Ради України з питань здоров’я нації, медичної допомоги та медичного страхування стосовно внесення змін до чинного Закону України «Про лікарські засоби», у який внесені зміни Законом України № 4239-IX «Про внесення змін до деяких законів України щодо особливостей державної реєстрації лікарських засобів, які можуть закуповуватися особою, уповноваженою на здійснення закупівель у сфері охорони здоров’я, та врегулювання окремих питань, пов’язаних з реалізацією лікарських засобів», в частині: квотування (20 відсотків); встановлення постачальницько-збутової націнки (8 відсотків); заборони реалізації лікарського засобу у разі відсутності задекларованої ціни у Національному каталозі цін.
Лист готує Клімов О.І.
Голосували: «за» – 16, «проти» – 0, «утримались» – 0.
Вирішили: підготувати звернення до Комітету Верховної Ради України з питань здоров’я нації, медичної допомоги та медичного страхування стосовно внесення змін до чинного Закону України «Про лікарські засоби», у який внесені зміни Законом України № 4239-IX «Про внесення змін до деяких законів України щодо особливостей державної реєстрації лікарських засобів, які можуть закуповуватися особою, уповноваженою на здійснення закупівель у сфері охорони здоров’я, та врегулювання окремих питань, пов’язаних з реалізацією лікарських засобів», в частині: квотування (20 відсотків); встановлення постачальницько-збутової націнки (8 відсотків); заборони реалізації лікарського засобу у разі відсутності задекларованої ціни у Національному каталозі цін.
Лист готує Клімов О.І.
1.3. Внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 14.02.2025 р. № 168 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо стабілізації цін на лікарські засоби» (далі – постанова КМУ № 168) в частині скасування граничних постачальницько-збутових надбавок та граничних роздрібних (торговельних) надбавок на рецептурні лікарські засоби (Rx,) що не підлягають відшкодуванню вартості шляхом реімбурсації та закупівель за державний, місцеві бюджети, та на лікарські засоби безрецептурної форми відпуску (ОТС) відповідно до кращих практик ЄС, направлених на створення доступності населення до медикаментозної допомоги.
Клімов О.І. наголосив, що ГО «ВФП» виступає проти моделі регулювання діяльності аптечних закладів шляхом створення механізму квотування (обмеження відсотками) та заборону реалізації лікарського засобу у разі відсутності задекларованої ціни у Національному каталозі цін, яка не існує в ЄС. Запропонував звернутись щодо застосування європейської ринкової моделі ціноутворення на лікарські засоби, і мова йде не про завищення цін, а про те, щоб аптеки могли працювати рентабельно.
Котляр Т.М. зауважила, що постанова КМУ № 168 внесла зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 17.10.2008 № 955 «Про заходи щодо стабілізації цін на лікарські засоби та медичні вироби» (далі – постанова КМУ № 955), зміни потрібно вносити до постанови КМУ № 955. Запропонувала всім членам Громадської ради, особливо представникам аптечних асоціацій, надати пропозиції щодо цього питання і пропозиції щодо розрахунків рентабельності роботи аптеки, абсолютних націнок, щоб напрацювати та надати узагальнені пропозиції. Це дуже важливо і маємо попрацювати.
З репліками виступили: Котляр Т.М., Буніна С.С., Шумілін М.В., Клименюк Ю.Е.
Пропозиція: підготувати звернення до Кабінету Міністрів України щодо внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2008 р. № 955 «Про заходи щодо стабілізації цін на лікарські засоби та медичні вироби» (зі змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 14.02.2025 р. № 168 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо стабілізації цін на лікарські засоби») в частині перегляду встановлених граничних постачальницько-збутових та торговельно (роздрібних) надбавок.
Лист готує Клімов О.І.
Голосували: «за» – 16, «проти» – 0, «утримались» – 0.
Вирішили: підготувати звернення до Кабінету Міністрів України щодо внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2008 р. № 955 «Про заходи щодо стабілізації цін на лікарські засоби та медичні вироби» (зі змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 14.02.2025 р. № 168 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо стабілізації цін на лікарські засоби») в частині перегляду встановлених граничних постачальницько-збутових та торговельно (роздрібних) надбавок.
Лист готує Клімов О.І.
1.4. Зобов’язати заводи-виробники, резидентів та нерезидентів України двічі на рік декларувати або реєструвати заводську ціну – це сприятиме створенню прозорої та публічно доступної інформаційної бази щодо формування цін на лікарські засоби, починаючи від виробника, імпортера, дистриб’ютора та аптеки.
Клімов О.І. зачитав пропозицію та звернувся з проханням підтримати цю ініціативу ГО «ВФП».
Котляр Т.М. зауважила, що це норма постанови щодо декларування цін в Національному каталозі цін – декларування граничних оптово-відпускних цін на лікарські засоби для українських виробників та імпортерів, порядок створення та управління яким затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 4 квітня 2025 р. № 439 «Деякі питання державного регулювання цін на лікарські засоби».
Шумілін М.В. запропонував додатково опрацювати питання та обговорити за результатами опрацювання.
З репліками виступили: Котляр Т.М., Шумілін М.В., Горбунова К.О., Клименюк Ю.Е.
Пропозиція: доопрацювати питання щодо декларування граничної оптово-відпускної ціни іноземного виробника.
Голосували: «за» – 16, «проти» – 0, «утримались» – 0.
Вирішили: доопрацювати питання щодо декларування граничної оптово-відпускної ціни іноземного виробника.
1.5. Створення робочої групи при Держлікслужбі за участі представників аптечних закладів – аптек різних форм власності та величини, з розробки моделі оплати фармацевтичних послуг, послуг з фармацевтичної опіки на основі європейських практик направлених на створення умов їх беззбиткової діяльності.
Клімов О.І. повідомив, що ГО «ВФП» та Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана підписали угоду, відповідно до якої цей фаховий навчальний заклад долучиться до розробки моделей розрахунку додаткових надходжень до аптечних закладів – вартості фармацевтичної послуги. Результати таких обрахувань буде надіслано на розгляд МОЗ з проханням опрацювати за участю фахових інституцій та організацій.
З репліками виступили: Котляр Т.М., Клименюк Ю.Е.
Пропозиція: інформацію прийняти до відома і повернутись до неї після надходження економічних розрахунків щодо вартості фармацевтичної послуги від Київського національного економічного університету імені Вадима Гетьмана.
Голосували: «за» – 16, «проти» – 0, «утримались» – 0.
Вирішили: інформацію прийняти до відома і повернутись до неї після надходження економічних розрахунків щодо вартості фармацевтичної послуги від Київського національного економічного університету імені Вадима Гетьмана.
1.6. Підготувати та направити офіційний запит від Громадської Ради до керівництва Держлікслужби та МОЗ щодо надання публічної інформації про результати підготовки наказу МОЗ «Про затвердження стандартів Належної аптечної практики», які офіційно за підписами Президента та Генерального секретаря Міжнародної федерації фармацевтів (FIP) рекомендовані до їх прийняття Україною.
Клімов О.І. повідомив, що ГО «ВФП» та АПАУ спільно з Міжнародною федерацією фармацевтів (FIP) підготували та передали до Держлікслужби напрацювання щодо затвердження стандартів Належної аптечної практики. 15.09.2025 Держлікслужба передала ці напрацювання до МОЗ для підготовки наказу МОЗ «Про затвердження стандартів Належної аптечної практики». Проте, станом на сьогодні невідомо про результати опрацювання цього документу у МОЗ. Проект наказу для громадського обговорення відсутній.
Пропозиція: звернутись до МОЗ та Держлікслужби щодо отримання інформації про стан підготовки наказу МОЗ «Про затвердження стандартів Належної аптечної практики».
Лист готує Клімов О.І.
Голосували: «за» – 16, «проти» – 0, «утримались» – 0.
Вирішили: звернутись до МОЗ та Держлікслужби щодо отримання інформації про стан підготовки наказу МОЗ «Про затвердження стандартів Належної аптечної практики».
- Слухали пропозиції Клименюк Ю.Е. щодо:
2.1. необхідності запровадження гнучких освітніх та кадрових інструментів для підтримки аптечної мережі під час воєнного стану.
Клименюк Ю.Є. повідомила, що згадані питання докладно викладені в листі БО «Благодійний фонд «ФАРМРУХ» від 18.11.2025 № 18112025/4, надісланого на Громадську раду та Держлікслужбу (лист було надіслано членам Громадської ради 18.11.2025 електронною поштою).
Наразі існує гострий кадровий дефіцит фармацевтичних працівників. Незважаючи на те, що до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва лікарських засобів, оптової та роздрібної торгівлі лікарськими засобами, імпорту лікарських засобів (крім АФІ) були несені зміни та дозволено для аптечних закладів, розташованих у селах, селищах та на території активних бойових дій згідно з переліком територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженим Мінрозвитку, посади завідувача аптеки/аптечного пункту, заступника завідувача аптеки також можуть займати особи, які мають освіту не нижче освітньо-професійного ступеня фахового молодшого бакалавра за спеціальністю «Фармація», без вимог до стажу роботи, або не нижче освітньо-професійного ступеня фахового молодшого бакалавра за спеціальністю «Медсестринство» за спеціалізаціями (освітньою-професійними програмами) «Лікувальна справа», «Сестринська справа» або «Акушерська справа» та сертифікат про право працювати за профілем роботи «Фармація (роздрібна реалізація лікарських засобів)» без вимог до стажу роботи.
Медичні працівники для можливості роботи в аптеці мають пройти курси та отримати зазначений сертифікат.
Разом з тим, освітні програми для отримання сертифіката «Фармація (роздрібна торгівля лікарськими засобами)» запроваджені не були. Фактично, дана норма не працює.
Це питання розглядалось на засіданні Комітету Верховної Ради України з питань здоров’я нації, медичної допомоги та медичного страхування, яке відбулось 02.12.2025 за участі Міністра охорони здоров’я Ляшка В.К. Міністр зазначив, що дану проблематику вже опрацювали в МОЗ і висловив готовність відтермінувати норму, яка зобов’язує медичних працівників пройти відповідні курси. Водночас питання буде відпрацьовано з вищими навчальними закладами, щоб розробити відповідну програму і запустити курси. До МОЗ від БО «ФАРМРУХ» було надано пропозиції щодо розробки навчального плану про отримання фармацевтичної освіти, результати розгляду мають надати не пізніше 15 грудня 2025 року.
Пропозиція: отримати інформацію щодо даного питання від МОЗ та, в разі потреби, повернутись до нього після 15 грудня 2025 року.
Голосували: «за» – 16, «проти» – 0, «утримались» – 0.
Вирішили: отримати інформацію щодо даного питання від МОЗ та, в разі потреби, повернутись до нього після 15 грудня 2025 року.
2.2. необхідності уточнення процедур працевлаштування фахівців аптечної галузі в період дії воєнного стану.
Клименюк Ю.Є. зазначила, що відповідно до Порядку бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та на воєнний час, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 січня 2023 р. № 76 «Деякі питання реалізації положень Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» щодо бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та на воєнний час» (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 22 листопада 2024 р. № 1332) (далі – постанова КМУ № 76), аптеки не можуть прийняти на роботу фахівців, які є військовозобов’язані та не знаходяться на воєнному обліку або мають документи, оформлені не у повному обсязі. Це стосується жінок-фармацевтів, у яких в багатьох випадках взагалі немає військово-облікових документів. Відповідно до постанови КМУ № 76 при оформленні на роботу на них накладаються штрафи.
Запропонувала направити лист до Кабінету Міністрів України щодо внесення змін до постанови КМУ № 76 в частині скасування штрафів для військовозобов’язаних жінок з фармацевтичною освітою і встановлення терміну 30 діб для оформлення військово-облікових документів.
З репліками виступили: Котляр Т.М., Буніна С.С., Омельчук О.Г.
Пропозиція: направити лист до Кабінету міністрів України щодо внесення змін до постанови КМУ № 76 в частині скасування штрафів для військовозобов’язаних жінок з фармацевтичною освітою і встановлення терміну 30 діб після прийняття на роботу для оформлення військово-облікових документів.
Лист готує Клименюк Ю.Є.
Голосували: «за» – 16, «проти» – 0, «утримались» – 0.
Вирішили: направити лист до Кабінету Міністрів України щодо внесення змін до постанови КМУ № 76 в частині скасування штрафів для військовозобов’язаних жінок з фармацевтичною освітою і встановлення терміну 30 діб після прийняття на роботу для оформлення військово-облікових документів.
Лист готує Клименюк Ю.Є.
2.3. уточнення підходів до визначення квоти працівників, які підлягають бронюванню
у критично важливих підприємствах аптечної галузі.
Клименюк Ю.Є. зазначила, що відповідно до пункту 12 Порядку бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та на воєнний час, затвердженого постановою КМУ № 76: «..у загальній кількості військовозобов’язаних, зазначених у пунктах 6-10 цього Порядку, не враховуються військовозобов’язані-жінки, а також військовозобов’язані, зазначені в абзацах другому – шостому пункту 5 цього Порядку». Отже, підхід до визначення чисельності працівників, які можуть підлягати бронюванню, не передбачає врахування військовозобов’язаних жінок у загальній квоті, що призвело до зменшення доступної квоти.
У зв’язку з цим постає необхідність уточнення та врегулювання підходів до розрахунку квоти працівників критично важливих аптечних закладів, які можуть бути заброньовані для забезпечення безперервної роботи аптечної закладу, – враховувати військовозобов’язаних жінок.
З репліками виступили: Котляр Т.М., Буніна С.С., Омельчук О.Г.
Пропозиція: підготувати лист до Кабінету Міністрів України щодо внесення зміни до постанови КМУ № 76 в частині зміни квот на бронювання: а саме: враховувати кількість жінок з фармацевтичною освітою.
Лист готує Клименюк Ю.Є.
Голосували: «за» – 16, «проти» – 0, «утримались» – 0.
Вирішили: направити лист до Кабінету Міністрів України щодо внесення змін до постанови КМУ № 76 в частині скасування штрафів для військовозобов’язаних жінок з фармацевтичною освітою і встановлення терміну 30 діб після прийняття на роботу для оформлення військово-облікових документів.
Лист готує Клименюк Ю.Є.
Клименюк Ю.Е. привернула увагу до ускладнення освітнього процесу для медичних та фармацевтичних закладів освіти і підвищення у 2025 році конкурсного балу від 150 для вступу на спеціальність «Фармація». Потрібно переглянути освітні програми в університетах, це належить до компетенції Міністерства освіти і науки України.
Просяник Л.Ф. зауважила, що питання стосовно вступних балів та функціонування ліцензійних інтегрованих іспитів «КРОК» для студентів медичних, фармацевтичних та інших спеціальностей стали колосальною проблемою сьогодні, її потрібно вирішувати якнайшвидше. Так, на І Конгресі фармацевтів з міжнародною участю «Сучасні медико-фармацевтичні питання підвищення професійних компетенцій у розвитку працівників системи охорони здоров’я в Україні» (15 – 16 вересня 2025 року), було підписано звернення до МОЗ та МОН, що включає, зокрема, пропозиції щодо зниження конкурсного балу Національного мультипредметного тесту для вступу на спеціальність І8 «Фармація» із 150 до 130, розробки єдиної Національної стратегії розвитку фармацевтичної освіти до 2030 року, покращення організації безперервного професійного розвитку фармацевтичних працівників на основі удосконалення професійних компетенцій тощо.
Клименюк Ю.Е. запропонувала звернутись до МОЗ та МОН щодо створення робочої групи для розробки нових освітніх програм та вирішення питань, пов’язаних з іспитом «КРОК».
З репліками виступили: Котляр Т.М., Буніна С.С., Омельчук О.Г.
Пропозиція: підготувати звернення до МОН та МОЗ щодо створення робочої групи з розробки нових освітніх програм при отриманні фармацевтичної освіти під час війни та зниження граничних балів для вступу на спеціальність «Фармація».
Лист готує Клименюк Ю.Є.
Голосували: за — 16; проти — 0; утримались — 0.
Вирішили: підготувати звернення до МОН та МОЗ щодо створення робочої групи з розробки нових освітніх програм при отриманні фармацевтичної освіти під час війни та зниження граничних балів для вступу на спеціальність «Фармація».
Лист готує Клименюк Ю.Є.
- Різне.
3.1. Про надання пропозицій до Орієнтовного плану проведення консультацій з громадськістю Держлікслужби на 2026 рік та опрацювання проєктів НПА, які надаються Держлікслужбою на розгляд членів Громадської ради.
Котляр Т.М. нагадала, що відповідно до пункту 6 Порядку проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 996, до кінця року має бути підготовлено та оприлюднено на офіційному вебсайті Держлікслужби у рубриці «Консультації
з громадськістю» Орієнтовний план проведення консультацій з громадськістю Держлікслужби на 2026 рік (далі – Орієнтовний план).
Оскільки Орієнтовний план має враховувати пропозиції Громадської ради, запропонувала членам Громадської ради підготувати та надати свої пропозиції на електронну пошту
в найближчій термін для їх узагальнення та надання до Держлікслужби.
Також на розгляд членів Громадської ради Держлікслужбою було надано проєкти нормативно-правових актів, але зауважень, пропозицій не отримано.
Отже, вважаємо їх як такі, що погоджені за умовчанням.
3.2. Щодо наступного засідання Громадської ради.
Пропозиція: визначити дату проведення наступного засідання Громадської ради в робочому порядку в режимі онлайн обговорення.
Голосували: за — 16; проти — 0; утримались — 0.
Вирішили: визначити дату проведення наступного засідання Громадської ради
в робочому порядку в режимі онлайн обговорення.
Котляр Т.М. повідомила, що порядок денний вичерпано і запропонувала закрити засідання Громадської ради.
Голосували: «за» — 16, «проти» — 0, «утримались» — 0.
Вирішили: закрити засідання Громадської ради.
Завантажити: Протокол від 09.12.2025