ЗВІТ про виконання Плану роботи Державної служби з лікарських засобів та контролю за наркотиками у Київській області за 2023 рік

Опубліковано 29.01.2024 о 09:00
Звіти Звіти ПІ

№ з/п

Зміст заходу

Термін виконання

Виконавці

Стан виконання

1

ЗАХОДИ З УДОСКОНАЛЕННЯ ЗАКОНОДАВЧОЇ БАЗИ

 

1.1

Участь у розробці, опрацюванні та надання пропозицій щодо проектів нормативно-правових актів, передбачених Планом роботи Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками на 2023 рік, та проектів інших документів, наданих для опрацювання територіальному органу

Протягом року

– Відділ державного контролю у сфері обігу лікарських засобів, медичної продукції та обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів;-  Відділ фармацевтичного нагляду Протягом 2023 року Державна служба з лікарських засобів та контролю за наркотиками у Київській області (далі – Служба) приймала участь у розробці, опрацюванні та надання пропозицій щодо проектів нормативно-правових актів, а саме:- Участь з Державною службою України з лікарських засобів та контролю за наркотиками в підготовці змін та доповнень до Постанови КМУ від 05.06.2019  № 465 «Про затвердження критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності у сфері виробництва лікарських засобів, оптової та роздрібної торгівлі лікарськими засобами, імпорту лікарських засобів (крім активних фармацевтичних інгредієнтів) та у сфері контролю якості лікарських засобів і визначається періодичність здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) Державною службою з лікарських засобів та контролю за наркотиками», зокрема за напрямками нагляду (контролю) щодо діяльності: – мобільних пересувних аптек;- тощо.-   Підготовка змін та доповнень до Постанови КМУ № 902 від 14.09.2005 «Про затвердження Порядку здійснення державного контролю якості лікарських засобів, що ввозяться в Україну», та надання проекту на розгляд Державній службі України з лікарських засобів та контролю за наркотиками.

2

ЗАХОДИ ЩОДО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДЕРЖАВНОГО КОНТРОЛЮ ЯКОСТІ ЛІКАРСЬКИХ ЗАСОБІВ

 

2.1

Організація здійснення державного контролю якості ЛЗ, що ввозяться в Україну (згідно постанови Кабінету Міністрів України від 14.09.2005 № 902 «Про затвердження Порядку здійснення державного контролю якості лікарських засобів, що ввозяться в Україну») та державного контролю за відповідністю імунобіологічних препаратів, що застосовуються в медичній практиці, вимогам державних та міжнародних стандартів (згідно наказу МОЗ України від 01.10.2014 № 698 «Про затвердження Порядку здійснення контролю за відповідністю імунобіологічних препаратів, що застосовуються в медичній практиці, вимогам державних і міжнародних стандартів»):

– прийом від імпортерів заяв про видачу висновку про якість ввезених в Україну лікарських засобів (ЛЗ) та медичних імунобіологічних препаратів (МІБП);

–  експертиза наданих імпортером документів;

–  перевірка вантажу за місцем розташування на відповідність митній декларації щодо кількості ввезених препаратів кожної серії;

– здійснення візуального контролю кожної ввезеної серії ЛЗ (МІБП);

– оформлення повідомлень про необхідність направлення ЛЗ (МІБП) на лабораторний аналіз в уповноважені лабораторії;

– відбір зразків для направлення ЛЗ (МІБП) на проведення лабораторного аналізу в уповноважені лабораторії;

– видача висновку про якість ввезеного в Україну ЛЗ та висновку про відповідність МІБП вимогам державних і міжнародних стандартів;

– обробка звітів по ввезеним субстанціям та продукції «in bulk» та контроль заходів, вжитих суб’єктом господарювання з виявленням неякісних субстанцій та продукції «in bulk»

Протягом року

–  Відділ державного контролю у сфері обігу лікарських засобів, медичної продукції та обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів;

– Відділ фармацевтичного нагляду;

– Лабораторія з контролю якості лікарських засобів та медичної продукції Державної служби з лікарських засобів та контролю за наркотиками у Київській області

У 2023 році до Служби від суб’єктів господарювання надійшло 4418 заяв про видачу висновків про якість ввезених ЛЗ та про відповідність МІБП вимогам державних і міжнародних стандартів. За результатами розгляду цих заяв проведено 47 виїздів до суб’єктів господарювання з метою здійснення оглядів вантажу за місцем розташування або перевірки дотримання умов зберігання МІБП, у т.ч. під час транспортування. Здійснено візуальний контроль 27020 серій ЛЗ (МІБП). Підготовлено 1243 повідомлень до Держлікслужби про необхідність проведення лабораторного контролю; 518 направлень до уповноважених лабораторій разом із супровідними документами. Видано 28387 позитивних та 34 негативних висновків.Впродовж 2023 року Службою було опрацьовано 67 звітів суб’єктів господарювання щодо результатів контролю активних фармацевтичних інгредієнтів (субстанцій)  та продукції “in bulk”. 

2.2

Надання консультацій та необхідної інформації представникам фармацевтичного ринку про вимоги законодавства щодо якості ЛЗ, які ввозяться на територію України, змісту та правил оформлення відповідних документів

Протягом року

– Відділ державного контролю у сфері обігу лікарських засобів, медичної продукції та обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів

 

Протягом року постійно надавались консультації та необхідна інформація представникам фармацевтичного ринку про вимоги законодавства щодо якості лікарських засобів, які ввозяться на територію України, змісту та правил оформлення відповідних документів.

2.3

Недопущення, виявлення та вилучення з обігу неякісних, фальсифікованих та незареєстрованих ЛЗ:

– розгляд та надання відповідей по скаргам/зверненням фізичних та юридичних осіб стосовно якості ЛЗ;

– опрацювання повідомлень від суб’єктів господарювання про виявлення незареєстрованих, неякісних та фальсифікованих ЛЗ та вилучення їх з обігу, повернення постачальнику, тощо;

– надання розпоряджень про заборону обігу ЛЗ при виявленні неякісних, фальсифікованих та незареєстрованих ЛЗ;

– надання термінових повідомлень щодо неякісних, фальсифікованих та незареєстрованих ЛЗ та їх передача до Держлікслужби;

– організація та забезпечення в установленому законодавством порядку відбору зразків ЛЗ для здійснення державного контролю їх якості, в т.ч. за дорученнями Держлікслужби;

– опрацювання рішень (розпоряджень) Держлікслужби про заборону (зупинення) виробництва, реалізації (торгівлі), зберігання та застосування ЛЗ, наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів, що не відповідають вимогам, визначеним відповідними нормативно-правовими актами;

– участь у підготовці та передача до Держлікслужби узагальнюючих матеріалів про випадки виявлення в обігу незареєстрованих, неякісних чи фальсифікованих ЛЗ

Протягом року

– Відділ державного контролю у сфері обігу лікарських засобів, медичної продукції та обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів;

– Відділ фармацевтичного нагляду

    Службою здійснювалось постійне опрацювання повідомлень від суб’єктів господарювання про виявлення незареєстрованих, неякісних та фальсифікованих лікарських засобів та вилучення їх з обігу, повернення постачальнику, тощо.    Протягом 2023 року суб’єкти господарювання систематично звітували про виявлені неякісні лікарські засоби, що не підлягають подальшому використанню.     За результатами проведеного державного нагляду (контролю) при виявленні неякісних, фальсифікованих, незареєстрованих та ввезених на територію України з порушенням чинного законодавства лікарських засобів Службою надано 17 розпоряджень про заборону обігу лікарських засобів за результатами державного контролю щодо якості лікарських засобів, що ввозились в Україну. До Держлікслужби направлено 17 термінових повідомлень щодо виявлених неякісних, незареєстрованих та ввезених на територію України з порушенням чинного законодавства лікарських засобів.    За дорученням Держлікслужби було відібрано 35 серій лікарських засобів, які направлені для проведення державного контролю у визначені лабораторії.     Протягом звітного періоду здійснювалось опрацювання рішень (розпоряджень) Держлікслужби про заборону (зупинення) виробництва, реалізації (торгівлі), зберігання та застосування лікарських засобів, наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів, що не відповідають вимогам, визначеним відповідними нормативно-правовими актами та забезпечувалось термінове сповіщення суб’єктів господарювання щодо обігу неякісних, незареєстрованих, фальсифікованих лікарських засобів та повідомлень про побічні реакції лікарських засобів.     Забезпечувався оперативний збір інформації про наявність у суб’єктів господарювання Київської області заборонених Держлікслужбою неякісних лікарських засобів. Проводилось оперативне опрацювання і узагальнення даної інформації з подальшим звітуванням перед Держлікслужбою.    Протягом 2023 року від суб’єктів господарювання надійшло 56 повідомлень про виявлені незареєстровані, неякісні та фальсифіковані лікарські засоби, які були  заборонені Розпорядженнями Держлікслужби та вжиті заходи щодо вилучення їх з обігу шляхом поміщення в карантин – 153 899,00уп. на суму 17 304 856,69грн., повернено постачальнику 13 080,00 уп. на суму                     2 699 862,86 грн. та знищено 100 231,00 уп. на суму 7 161 394,50 грн.   Впродовж 2023 року при проведенні перевірок випадків виявлення в обігу незареєстрованих, неякісних чи фальсифікованих лікарських засобів не було. 

2.4

Проведення лабораторного контролю ЛЗ:

– відібраних в ході здійснення перевірки;

– за зверненням уповноважених осіб суб’єктів господарювання або споживачів ЛЗ;

– за зверненням юридичних та фізичних осіб;

– за дорученнями Держлікслужби;

– за зверненнями правоохоронних органів тощо

Протягом року

– Лабораторія з контролю якості лікарських засобів та медичної продукції Державної служби з лікарських засобів та контролю за наркотиками у Київській області

  Протягом 2023 року в Лабораторії з контролю якості лікарських засобів та медичної продукції було проведено лабораторний контроль якості 38 серії лікарських засобів:- за зверненням уповноважених осіб суб’єктів господарювання –6;- за зверненням юридичних та фізичних осіб, в тому числі за зверненням правоохоронних органів – 21;- за дорученнями Держлікслужби  – 11.

2.5

Проведення фізико-хімічного аналізу якості води очищеної та води для ін’єкцій виготовлених у закладах охорони здоров’я

Протягом року

– Лабораторія з контролю якості лікарських засобів та медичної продукції Державної служби з лікарських засобів та контролю за наркотиками у Київській області

    За звітний період проведено 6 фізико-хімічних аналізів якості води очищеної та води для ін’єкцій, виготовлених у закладах охорони здоров’я.

2.6

Надання консультативної та інформаційної допомоги суб’єктам господарювання, зацікавленим установам та організаціям з питань методології аналізу якості ЛЗ

Протягом року

– Лабораторія з контролю якості лікарських засобів та медичної продукції Державної служби з лікарських засобів та контролю за наркотиками у Київській області

     Консультативна та інформаційна допомога суб’єктам господарювання, зацікавленим установам та організаціям з питань методології аналізу якості ЛЗ не надавалась.

2.7

Подання звітів про діяльність територіального органу щодо лабораторного контролю якості ЛЗ

Протягом року

– Лабораторія з контролю якості лікарських засобів та медичної продукції Державної служби з лікарських засобів та контролю за наркотиками у Київській області

  Щоквартально в межах накопичувального  Звіту про роботу Служби надавалась інформація щодо лабораторного контролю якості лікарських засобів. Протягом звітного періоду надано 4 звіти до Держлікслужби.

2.8

Забезпечення проведення атестації Лабораторії з контролю якості лікарських засобів та медичної продукції Державної служби з лікарських засобів та контролю за наркотиками у Київській області

Протягом року

– Лабораторія з контролю якості лікарських засобів та медичної продукції Державної служби з лікарських засобів та контролю за наркотиками у Київській області

  У звітному періоді не проводилась атестація  Лабораторії з контролю якості  лікарських  засобів та медичної  продукції  Державної служби з лікарських засобів та контролю за наркотиками у Київській області. 01 грудня 2022 року отримано свідоцтво про атестацію № 518 (термін дії до 18 листопада 2025 року).

2.9

Погодження переліку внутрішньо-аптечної заготовки, що виробляє (виготовляє) аптека

Протягом року

–  Відділ державного контролю у сфері обігу лікарських засобів, медичної продукції та обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів;

– Лабораторія з контролю якості лікарських засобів та медичної продукції Державної служби з лікарських засобів та контролю за наркотиками у Київській області

    У звітному періоді не проводилось погодження переліку внутрішньо – аптечної заготовки, що виробляє (виготовляє) аптека

2.10

Здійснення заходів державного нагляду (контролю) якості лікарських засобів в умовах виробництва (виготовлення в умовах аптеки), під час оптової та роздрібної реалізації (торгівлі) лікарськими засобами, використання лікарських засобів для надання медичної допомоги (проведення перевірок згідно Річного плану здійснення заходів державного нагляду (контролю) Держлікслужби на 2023 рік та шляхом здійснення позапланових перевірок)

Протягом року

– Відділ державного контролю у сфері обігу лікарських засобів, медичної продукції та обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів;- Відділ фармацевтичного нагляду    За звітний період Службою здійснено 5 позапланових перевірок суб’єктів господарювання, які на території Київської області здійснюють діяльність з роздрібної торгівлі лікарськими засобами (перевірено 5 аптек). Перевірки проведено за зверненнями фізичних осіб про порушення їх законних прав.    Дані про всі перевірки своєчасно внесено до Єдиної автоматизованої інформаційної системи “Лабораторний комплекс контролю якості лікарських засобів і медичної продукції” (далі – ДІАС). 

2.11

Участь в інспектуванні суб’єктів господарювання, що здійснюють господарську діяльність з виробництва ЛЗ, оптової, роздрібної реалізації (торгівлі) ЛЗ, імпорту ЛЗ, використання ЛЗ для надання медичної допомоги (з представниками Держлікслужби, інших державних контролюючих та/чи правоохоронних органів)

Протягом року

– Відділ державного контролю у сфері обігу лікарських засобів, медичної продукції та обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів;- Відділ фармацевтичного нагляду    Протягом звітного періоду працівники Служби в межах компетенції залучались до перевірок, що проводились іншими контролюючими та правоохоронними органами:- 18.01.2023 фахівці Служби були залучені до перевірки Медичної частини № 119 філії державної установи “Центр охорони здоров’я Державної кримінально-виконавчої служби України” в м. Києві та Київській області, що проводилась Бориспільською окружною прокуратурою;- 19.01.2023 фахівці Служби були залучені до перевірки Фельдшерського пункту № 115 філії державної установи “Центр охорони здоров’я Державної кримінально-виконавчої служби України” в м. Києві та Київській області, що проводилась Обухівською окружною прокуратурою;- 15.02.2023 фахівці Служби були залучені до перевірки Медичної частини № 35 філії державної установи “Центр охорони здоров’я Державної кримінально-виконавчої служби України” в м. Києві та Київській області, що проводилась Білоцерківською окружною прокуратурою;- 20.07.2023 фахівці Служби були залучені до перевірки Медичної частини № 119 філії державної установи “Центр охорони здоров’я Державної кримінально-виконавчої служби України” в м. Києві та Київській області, що проводилась Бориспільською окружною прокуратурою;- 11.08.2023 фахівці Служби були залучені до перевірки Медичної частини № 35 філії державної установи “Центр охорони здоров’я Державної кримінально-виконавчої служби України” в м. Києві та Київській області, що проводилась Білоцерківською окружною прокуратурою;- 30.08.2023 фахівці Служби були залучені до перевірок Комунального некомерційного підприємства «Клінічна лікарня «Психіатрія» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та Комунального некомерційного підприємства Київської обласної ради “Обласне психіатрично-наркологічне медичне об’єднання”, що проводились Фастівською окружною прокуратурою.

2.12

Направлення повідомлень до інших державних контролюючих органів у разі виявлення порушень за результатами проведених перевірок суб’єктів господарювання відповідно до компетенції

Протягом року

– Відділ державного контролю у сфері обігу лікарських засобів, медичної продукції та обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів;- Відділ фармацевтичного нагляду     За звітний період повідомлення до інших державних контролюючих органів направлялись  в межах компетенції.

2.13

Забезпечення обміну інформацією з правоохоронними органами про факти виявлення заборонених до обігу та застосування ЛЗ, фальсифікатів, надання органам досудового розслідування у встановленому законодавством порядку матеріалів перевірок, що містять ознаки кримінального правопорушення

Протягом року

– Відділ державного контролю у сфері обігу лікарських засобів, медичної продукції та обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів;- Відділ фармацевтичного нагляду      З метою перевірки фактів, викладених у зверненні Білоцерківського районного управління поліції ГУНП в Київській області була проведена позапланова перевірка Фізичної особи – підприємця Гаделія Лілія Миколаївна, Білоцерківському районному управлінню поліції ГУНП в Київській області була надана інформація по відпуску кодеїновмісних препаратів. 

2.14

Надання приписів про усунення виявлених порушень у сфері забезпечення якості ЛЗ

Протягом року

– Відділ державного контролю у сфері обігу лікарських засобів, медичної продукції та обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів;- Відділ фармацевтичного нагляду     За результатами позапланових перевірок щодо якості лікарських засобів суб’єктам господарювання приписи про усунення порушень законодавства не надавались.

2.15

Здійснення контролю за наданням суб’єктами господарювання інформації про усунення виявлених порушень у сфері забезпечення якості та обігу ЛЗ

Протягом року

– Відділ державного контролю у сфері обігу лікарських засобів, медичної продукції та обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів;- Відділ фармацевтичного нагляду     Протягом звітного періоду інспекторами постійно опрацьовувались відповіді на  розпорядження про заборону обігу та підтверджуючі документи, що надавались суб’єктами господарювання. 

2.16

Здійснення контролю за виконанням правил утилізації та знищення неякісних (заборонених до обігу/застосування) ЛЗ, в т.ч. тих, що містять підконтрольні речовини

Протягом року

– Відділ державного контролю у сфері обігу лікарських засобів, медичної продукції та обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів;- Відділ фармацевтичного нагляду     Протягом 2023 року суб’єкти господарювання звітували про виявлені неякісні лікарські засоби, що не підлягають подальшому використанню, про що щоквартально надавалися звіти до Держлікслужби. 

2.17

Організація та забезпечення дотримання законодавства України про адміністративні правопорушення: складання протоколів, розгляд справ про адміністративні правопорушення, накладання адміністративних стягнень

Протягом року

– Відділ державного контролю у сфері обігу лікарських засобів, медичної продукції та обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів;

– Відділ фармацевтичного нагляду

   Протягом 2023 року за результатами проведених перевірок не було притягнуто представників суб’єктів господарювання до адміністративної відповідальності. 

2.18

Внесення відомостей про перевірки щодо якості лікарських засобів до Інтегрованої автоматизованої системи державного нагляду (контролю)

Протягом року

– Відділ державного контролю у сфері обігу лікарських засобів, медичної продукції та обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів;- Відділ фармацевтичного нагляду    Дані про позапланові перевірки щодо якості лікарських засобів вносились впродовж звітного року до Єдиної автоматизованої інформаційної системи “Лабораторний комплекс контролю якості лікарських засобів і медичної продукції” (далі – ДІАС).

3

ЗАХОДИ У СФЕРІ ОБІГУ НАРКОТИЧНИХ ЗАСОБІВ, ПСИХОТРОПНИХ РЕЧОВИН І ПРЕКУРСОРІВ ТА ПРОТИДІЇ ЇХ НЕЗАКОННОМУ ОБІГУ

 

3.1

Участь (залучення) у здійсненні Держлікслужбою контролю за додержанням ліцензіатами ліцензійних умов провадження господарської діяльності у сфері обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 06.04.2016 № 282, згідно з Планом комплексних планових заходів державного нагляду (контролю) органів державного нагляду (контролю) на 2020 рік, а також відповідних позапланових заходів, передбачених Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності»

Протягом року

– Відділ державного контролю у сфері обігу лікарських засобів, медичної продукції та обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів;

– Відділ фармацевтичного нагляду

Протягом 2023 року працівники Служби  не залучались до  перевірок додержання ліцензіатами ліцензійних умов провадження господарської діяльності у сфері обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, що здійснювались Держлікслужбою на території Київської області. 

3.2

Надання роз’яснень у межах компетенції  правоохоронним органам, органам державної влади та місцевого самоврядування, громадським організаціям, суб’єктам господарювання, фізичним особам із питань обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів

Протягом року

– Відділ державного контролю у сфері обігу лікарських засобів, медичної продукції та обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів;

– Відділ фармацевтичного нагляду

   Впродовж 2023 року суб’єктам господарювання Київської області в межах компетенції  надавались усні та письмові роз’яснення з питань обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів.

4

ЗАХОДИ ЩОДО ЛІЦЕНЗУВАННЯ ВИРОБНИЦТВА (ВИГОТОВЛЕННЯ) ЛЗ В УМОВАХ АПТЕКИ, ОПТОВОЇ ТА РОЗДРІБНОЇ ТОРГІВЛІ ЛЗ, КОНТРОЛЮ ЗА ДОТРИМАННЯМ ЛІЦЕНЗІЙНИХ УМОВ

 

4.1

Здійснення перевірок перед видачею ліцензій на провадження господарської діяльності з виробництва (виготовлення) лікарських засобів в умовах аптеки, оптової та роздрібної торгівлі лікарськими засобами

 

Протягом року

– Відділ державного контролю у сфері обігу лікарських засобів, медичної продукції та обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів;

– Відділ фармацевтичного нагляду

   Впродовж 2023 року Службою проведено перевірки наявності матеріально-технічної бази, кваліфікованого персоналу, необхідних для провадження господарської діяльності з оптової та роздрібної торгівлі лікарськими засобами. За 2023 рік перевірено 207 аптек, 16 аптечних пунктів та 5 аптечних складів. Всі перевірки проведено в установлені законодавством терміни. Матеріали перевірок передано до Держлікслужби згідно описів.

4.2

Участь (залучення) у проведенні Держлікслужбою перевірок перед видачею ліцензій на провадження господарської діяльності з виробництва лікарських засобів, імпорту лікарських засобів

Протягом року

– Відділ державного контролю у сфері обігу лікарських засобів, медичної продукції та обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів;

– Відділ фармацевтичного нагляду

   Протягом 2023 року працівники Служби залучались Держлікслужбою до проведення 1 перевірки наявності матеріально-технічної бази, кваліфікованого персоналу, необхідних для провадження господарської діяльності з оптової торгівлі лікарськими засобами.

4.3

Контроль за додержанням Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва лікарських засобів, оптової та роздрібної торгівлі лікарськими засобами, імпорту лікарських засобів (крім активних фармацевтичних інгредієнтів), затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 30.11.2016 № 929, згідно Річного плану здійснення заходів державного нагляду (контролю) Держлікслужби на 2023 рік та шляхом проведення позапланових заходів

Протягом року

– Відділ державного контролю у сфері обігу лікарських засобів, медичної продукції та обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів;

– Відділ фармацевтичного нагляду

   Згідно з Постановою № 303 «Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану» проведення планових перевірок за додержанням Ліцензійних умов  не здійснювалось.    За звітний період Службою здійснено 3 позапланові перевірки суб’єктів господарювання, які на території Київської області здійснюють діяльність з оптової та роздрібної торгівлі лікарськими засобами (перевірено 1 аптечний склад і 2 аптеки).                    2 перевірки проведено за зверненнями фізичних осіб про порушення їх законних прав, 1 перевірка за дорученням Держлікслужби.Дані про всі перевірки своєчасно внесено до Єдиної автоматизованої інформаційної системи “Лабораторний комплекс контролю якості лікарських засобів і медичної продукції” (далі – ДІАС).  

4.4

Надання розпорядчих документів за результатами планових та позапланових перевірок додержання суб’єктами господарювання Ліцензійних умов

Протягом року

– Відділ державного контролю у сфері обігу лікарських засобів, медичної продукції та обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів;- Відділ    фармацевтичного нагляду За результатами позапланових перевірок дотримання Ліцензійних умов 1 суб’єкту господарювання надано 1 Розпорядження про усунення порушень Ліцензійних умов.

4.5

Здійснення контролю за наданням суб’єктами господарювання інформації про усунення виявлених порушень за результатами планових та позапланових перевірок додержання Ліцензійних умов

Протягом року

– Відділ державного контролю у сфері обігу лікарських засобів, медичної продукції та обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів;- Відділ  фармацевтичного нагляду Згідно з Постановою № 303 «Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану» проведення планових перевірок за додержанням Ліцензійних умов  не здійснювалось.Протягом звітного періоду інспекторами постійно здійснювався контроль за усуненням суб’єктами господарювання порушень, виявлених в ході позапланових перевірок дотримання Ліцензійних умов – опрацьовувались відповіді на розпорядження про усунення порушень. 

4.6

Внесення відомостей щодо перевірок Ліцензійних умов до Інтегрованої автоматизованої системи державного нагляду (контролю)

Протягом року

– Відділ державного контролю у сфері обігу лікарських засобів, медичної продукції та обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів;- Відділ фармацевтичного нагляду Дані про позапланові перевірки дотримання Ліцензійних умов вносились впродовж звітного року до Єдиної автоматизованої інформаційної системи “Лабораторний комплекс контролю якості лікарських засобів і медичної продукції” (далі – ДІАС).

5

ЗАХОДИ З ПИТАНЬ ПРАВОВОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ТЕРИТОРІАЛЬНОГО ОРГАНУ

 

5.1

Забезпечення реалізації державної правової політики щодо організації діяльності територіального органу.

Перевірка на відповідність вимогам законодавства внутрішніх документів територіального органу

Протягом року

– Відділ державного контролю у сфері обігу лікарських засобів, медичної продукції та обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів;- Відділ фармацевтичного нагляду За звітний період підготовлено 41 наказів з основної діяльності, 324 наказів із адміністративно-господарської діяльності, 252 наказів з кадрових питань.Всі вищезазначені документи перевірялись на правильність оформлення та  відповідність вимогам законодавства.

5.2

Листування з органами виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями

Протягом року

–  Відділ державного контролю у сфері обігу лікарських засобів, медичної продукції та обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів;- Відділ фармацевтичного нагляду Впродовж 2023 року здійснювалось листування з  органами виконавчої влади,   з підприємствами, установами  та організаціями в межах робочих питань.

5.3

Інформування працівників територіального органу про зміни у чинному законодавстві, надання відповідних роз’яснень та консультацій

Протягом року

– Заступник начальника Служби;- Відділ фармацевтичного нагляду Впродовж 2023 року систематично проводилось інформування працівників Служби про зміни в чинному законодавстві. Також надавались роз’яснення та консультації у сфері застосування вимог законодавства у діяльності Служби.

6

ЗАХОДИ З ПИТАНЬ ДЕРЖАВНОГО РИНКОВОГО НАГЛЯДУ

 

6.1

Надання Держлікслужбі пропозицій з метою складання секторального плану державного ринкового нагляду

До 15 вересня 2023 року

– Відділ державного контролю у сфері обігу лікарських засобів, медичної продукції та обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів;- Відділ фармацевтичного нагляду

 

    У 2023 році  Служба вносила пропозиції з метою складання Секторального плану державного ринкового нагляду на 2024 рік.

6.2

Формування планів проведення перевірок характеристик продукції у суб’єктів господарювання

Щопівріччя

– Відділ державного контролю у сфері обігу лікарських засобів, медичної продукції та обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів;- Відділ фармацевтичного нагляду

 

    У 2023 році  Служба приймала участь у формуванні Плану проведення перевірок характеристик продукції у суб’єктів господарювання на І та ІІ півріччя 2023 року.

6.3

Вжиття відповідних заходів для своєчасного попередження споживачів (користувачів) про виявлену небезпеку (в разі виявлення), яку становлять медичні вироби

Протягом року

– Головний спеціаліст відділу державного контролю у сфері обігу лікарських засобів, медичної продукції та обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів (уповноважена особа за здійснення ринкового нагляду і контролю якості та безпеки медичних виробів в Службі)

   Згідно з Постановою № 303 «Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану» проведення планових заходів державного ринкового нагляду на період воєнного стану не здійснювалось.  Повідомлень про виявлену небезпеку, яку становлять медичні вироби, для своєчасного попередження споживачів не надавалося.

6.4

Робота з Національною інформаційною системою державного ринкового нагляду та системою оперативного вза’ємного сповіщення про продукцію що становить серйозний ризик

Протягом року

– Головний спеціаліст відділу державного контролю у сфері обігу лікарських засобів, медичної продукції та обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів

    В 2023 році уповноважена особа за здійснення ринкового нагляду і контролю якості та безпеки медичних виробів в Службі  не була підключена до промислової версії Національної інформаційної системи державного ринкового нагляду та Системи оперативного взаємного сповіщення про продукцію що становить серйозний ризик.  

6.5

Розгляд пропозицій, запитів, скарг, заяв, звернень, повідомлень споживачів (користувачів) стосовно медичних виробів

Протягом року

– Відділ державного контролю у сфері обігу лікарських засобів, медичної продукції та обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів;- Відділ фармацевтичного нагляду

 

У 2023 році на адресу Служби надійшло 4 звернення споживачів (користувачів) стосовно якості та безпеки медичних виробів та  було погоджено з Держлікслужбою щодо проведення позапланової перевірки характеристик продукції у розповсюджувача.

6.6

Моніторинг інформації про медичні вироби, що становлять серйозний ризик для користувачів

Протягом року

– Головний спеціаліст відділу державного контролю у сфері обігу лікарських засобів, медичної продукції та обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів (уповноважена особа за здійснення ринкового нагляду і контролю якості та безпеки медичних виробів в Службі)

    У 2023 році інформації про медичні вироби, що становлять серйозний ризик для користувачів не було  отримано.

6.7

Моніторинг, опрацювання, аналіз та передача Держлікслужбі інформації щодо:

– причин та кількості звернень споживачів (користувачів) щодо якості та безпеки МВ;

– причин і кількості повідомлень про нещасні випадки, заподіяння шкоди здоров’ю людей внаслідок користування неякісними МВ

Протягом року

– Головний спеціаліст відділу державного контролю у сфері обігу лікарських засобів, медичної продукції та обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів (уповноважена особа за здійснення ринкового нагляду і контролю якості та безпеки медичних виробів в Службі)

   У 2023 році на адресу Служби надійшло 4 звернення споживачів (користувачів) стосовно якості та безпеки медичних виробів та  було погоджено з Держлікслужбою щодо проведення позапланової перевірки характеристик продукції у розповсюджувача.

6.8

Здійснення планових заходів державного ринкового нагляду за дотриманням вимог технічних регламентів відповідно до Секторального плану державного ринкового нагляду та Планів проведення перевірок характеристик продукції у суб’єктів господарювання на І та ІІ півріччя 2023 року

Протягом року

– Відділ державного контролю у сфері обігу лікарських засобів, медичної продукції та обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів;

– Відділ фармацевтичного нагляду

     Згідно з Постановою № 303 «Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану» проведення планових заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду на період воєнного стану не здійснювалось.

6.9

Погодження з Держлікслужбою позапланових перевірок виробників та розповсюджувачів медичних виробів за обґрунтованим зверненнями споживачів (користувачів), органів виконавчої влади, виконавчих органів місцевих рад, правоохоронних органів, громадських організацій споживачів (об’єднань споживачів).

Протягом року

– Відділ державного контролю у сфері обігу лікарських засобів, медичної продукції та обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів;

– Відділ фармацевтичного нагляду

     У 2023 році на адресу Служби надійшло 4 звернення споживачів (користувачів) стосовно якості та безпеки медичних виробів та  було погоджено з Держлікслужбою щодо проведення позапланової перевірки характеристик продукції у розповсюджувача.

6.10

Проведення позапланових перевірок характеристик продукції державного ринкового нагляду у розповсюджувачів та виробників медичних виробів після здійснення планових перевірок характеристик продукції державного ринкового нагляду у разі вжиття обмежувальних/корегувальних заходів, а також за зверненнями споживачів (користувачів), органів виконавчої влади, виконавчих органів місцевих рад, правоохоронних органів, громадських організацій споживачів (об’єднань споживачів) за дорученням Держлікслужби.

Протягом року

– Відділ державного контролю у сфері обігу лікарських засобів, медичної продукції та обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів;

– Відділ фармацевтичного нагляду

Протягом 2023 року було проведено 4 позапланові перевірки характеристик продукції державного ринкового нагляду у розповсюджувачів та виробників/ уповноважених представників виробника в Україні медичних виробів.

Всі позапланові перевірки проводились за дорученням Держлікслужби.

6.11

Здійснення позапланових перевірок характеристик продукції на підставі повідомлень митних органів про припинення її митного оформлення (у разі надходження).

 

Протягом року

– Відділ державного контролю у сфері обігу лікарських засобів, медичної продукції та обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів;

– Відділ фармацевтичного нагляду

     Протягом 2023 року позапланові перевірки характеристик продукції державного ринкового нагляду на підставі повідомлення митного органу про припинення її митного не здійснювалися.

6.12

Здійснення відбору зразків медичної продукції для лабораторного аналізу якості (за наявності підстав)

Протягом року

– Відділ державного контролю у сфері обігу лікарських засобів, медичної продукції та обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів;

– Відділ фармацевтичного нагляду

    Відбір зразків медичної продукції для лабораторного аналізу якості протягом 2023 року не проводився.

6.13

Прийняття за результатами проведених перевірок характеристик продукції рішень щодо вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів

Протягом року

– Відділ державного контролю у сфері обігу лікарських засобів, медичної продукції та обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів;

– Відділ фармацевтичного нагляду

     Згідно з Постановою № 303 «Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану» проведення планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду на період воєнного стану не здійснювалось.

6.14

Оформлення за матеріалами проведених перевірок характеристик продукції протоколів про адміністративні правопорушення та здійснення накладання адміністративних стягнень відповідно до вимог чинного законодавства

 

Протягом року

– Відділ державного контролю у сфері обігу лікарських засобів, медичної продукції та обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів;

– Відділ фармацевтичного нагляду

    Згідно з Постановою № 303 «Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану» проведення планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду на період воєнного стану не здійснювалось, протоколів про адміністративні правопорушення та здійснення накладання адміністративних стягнень відповідно до вимог чинного законодавства в 2023 році не було.

6.15

Надання щоквартальних звітів до Держлікслужби щодо результатів заходів державного ринкового нагляду

Протягом року

– Відділ державного контролю у сфері обігу лікарських засобів, медичної продукції та обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів;

– Відділ фармацевтичного нагляду

    Згідно з Постановою № 303 «Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану»  протягом 2023 року звіти   за І, ІІ, ІІІ, ІV квартали 2023 року не подавалися.

6.16

Надання до Держлікслужби звіту про проведення планових перевірок характеристик продукції.

 

До 25 лютого

2023 року

– Відділ державного контролю у сфері обігу лікарських засобів, медичної продукції та обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів;

– Відділ фармацевтичного нагляду

  До Держлікслужби був наданий звіт про проведення планових перевірок характеристик продукції за 2022 рік.

7

ЗАХОДИ З ПИТАНЬ БУХГАЛТЕРСЬКОГО ОБЛІКУ ТА ПЛАНУВАННЯ

 

7.1

Організація та проведення бухгалтерського обліку, складання та подання фінансових та податкових звітностей

Протягом року

– Сектор бухгалтерського обліку та економіки

 Бухгалтерський облік проводився згідно Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999р. №996-ХІV, плану рахунків бухгалтерського обліку в державному секторі, затвердженого наказом МФУ від 31.12.2013 №1203, в паперовому та електронному вигляді. Складання та подання фінансових та податкових звітностей проводилось вчасно, згідно визначених термінів та з дотриманням законодавства. Кошторисні призначення загального фонду державного бюджету на 2023 рік в сумі 6849000,00 грн. використані в повному об’ємі. Касові видатки склали 6848858,65 грн.

7.2

Організація та проведення процесу інвентаризації матеріальних цінностей територіального органу згідно встановлених законодавством строків

Протягом року

– Сектор бухгалтерського обліку та економіки

Відповідно до вимог ст. 10 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999р. №996-ХІV, наказу МФУ від 02.09.2014 року №879 «Про затвердження Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань», листів Держлікслужби в 2023 році було проведено:- часткову інвентаризацію основних засобів, а також нематеріальних активів та запасів;- річну інвентаризацію.

7.3

Організація матеріально-технічного забезпечення діяльності територіального органу

Протягом року

– Сектор бухгалтерського обліку та економіки

В зв’язку з відсутністю в кошторисі на 2023 рік асигнувань по КЕКВ 3110 «Придбання обладнання і предметів довгострокового користування» купівлі основних засобів не було. У відповідності до наказу Держлікслужби було безоплатно отримано майно за операціями з внутрівідомчої передачі на загальну суму 1248511,50 грн. від Державної служби з лікарських засобів та контролю за наркотиками у Рівненській області, у тому числі основних засобів на загальну суму 1232381,00 грн. та запасів на загальну суму 16130,50 грн.В 2023 році проводилась закупівля виробничих запасів на суму 44498,85 грн.

7.4

Забезпечення раціонального розподілу і використання матеріальних засобів, їх облік та списання

Протягом року

– Сектор бухгалтерського обліку та економіки

Облік та списання матеріальних засобів ведеться згідно правил обліку запасів та МШП для бюджетних установ, НП(С)БО 123 та методичних рекомендацій № 11. Приймання та оприбуткування матеріальних засобів проводиться на підставі документів, отриманих від постачальників. Аналітичний облік матеріальних засобів здійснюється у розрізі їх найменувань та кількості на відповідних бухгалтерських рахунках. Після використання запасів та після передачі МШП в експлуатацію проводилось списання з балансу з подальшою організацією оперативного кількісного обліку таких предметів за місцями експлуатації протягом строку їх фактичного використання в термін останнього дня кожного місяця.

8

ЗАХОДИ З ПИТАНЬ КОМУНІКАЦІЙ

 

8.1

Інформаційне наповнення розділу «Державна служба з лікарських засобів та контролю за наркотиками у Київській області» офіційного сайту Держлікслужби

Протягом року

– Головний спеціаліст відділу фармацевтичного нагляду

 

Протягом року забезпечувалося інформаційне наповнення розділу «Державна служба з лікарських засобів та контролю за наркотиками у Київській області» офіційного сайту Держлікслужби

8.2

Забезпечення неухильного виконання працівниками територіального органу вимог Закону України «Про звернення громадян». Розгляд скарг, звернень громадян у встановлені законодавством терміни

Протягом року

– Відділ державного контролю у сфері обігу лікарських засобів, медичної продукції та обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів;

– Відділ фармацевтичного нагляду

     В Службі проводиться системна робота із забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення, задоволення законних вимог заявників, поновлення конституційних прав громадян та запобігання у подальшому таких порушень. Одним з основних завдань Служби є своєчасне реагування на проблемні питання, порушені у зверненнях громадян, виявлення причин, що породжують їх надходження, усунення наявних порушень і недоліків із заявлених причин у встановлені законодавством терміни.За період з 01 січня по 31 грудня 2023 року до Служби надійшло 4 звернення громадян: 1 скарга та 3 заяви. З них безпосередньо від громадян поштою надійшло 1 звернення, електронною поштою – 2 звернення, від громадянина на особистому прийомі – 1 звернення.У зверненнях громадян були порушені:- питання якості лікарських засобів                              (3 звернення);- питання роботи аптечних закладів                         (1 звернення).Звернення громадян були розглянуті Службою у строки, визначені Законом України «Про звернення громадян», а саме: надано 1 відповідь – роз’яснення, 3 звернення – вирішено позитивно.

8.3

Надання інформації відповідно до вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації»

Протягом року

– Відділ державного контролю у сфері обігу лікарських засобів, медичної продукції та обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів;

– Відділ фармацевтичного нагляду

   За звітний період до Служби надійшло 4 запита на отримання публічної інформації.

   За категорією запитувачів 2 запита надійшло від юридичних осіб та 2 запита – від об’єднань громадян. За видами запитуваної інформації запити поділяються:

– інформація про товар (роботу, послугу) – 1;

– інші види інформації – 3.

Запити було розглянуто у встановлені законодавством терміни. За результатами розгляду всі запити було задоволено.

9

ЗАХОДИ З ПИТАНЬ УПРАВЛІННЯ ПЕРСОНАЛОМ

 

9.1

Здійснення заходів, пов’язаних з реалізацією положень Закону України «Про державну службу» та інших норм законодавства про працю, у повному обсязі відповідно до вимог чинного законодавства

Протягом року

– Головний спеціаліст з питань персоналу

У 2023 році в ході роботи на всіх етапах здійснювалося забезпечення реалізації державної політики у сфері державної  служби; виконання законів та інших нормативно-правових актів; забезпечення надання доступних і якісних адміністративних послуг;  здійснення державного нагляду та контролю за дотриманням законодавства;  управління державними фінансовими ресурсами, майном та контролю за їх використанням;  управління персоналом державних органів; реалізація інших повноважень державного органу, визначених законодавством.

9.2

Здійснення заходів щодо виконання Закону України «Про очищення влади» від 16.09.2014 № 1682-VII та постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання реалізації Закону України «Про очищення влади» від 16.10.2014№ 563

Протягом року

– Головний спеціаліст з питань персоналу

     У 2023 році відповідно до п. 21, 17 Порядку проведення перевірки достовірності відомостей щодо застосування заборон, передбачених частинами третьою і четвертою статті 1 Закону України “Про очищення влади”, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.10.2014 № 563,  були надіслані запити щодо двох працівників Служби.

Станом на 31 грудня 2023 року за результатами перевірок, проведених на виконання вимог Закону України “Про очищення влади” та Порядку проведення перевірки достовірності відомостей щодо застосування заборон, передбачених частинами третьою і четвертою статті 1 Закону України “Про очищення влади”, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.10.2014 № 563, відповіді не надавались..

9.3

Моніторинг законодавства з питань кадрової роботи та державної служби, надання необхідних консультацій та роз’яснень співробітникам

Протягом року

– Головний спеціаліст з питань персоналу

  Впродовж 2023 року постійно здійснювався моніторинг законодавства з питань кадрової роботи та державної служби. За потреби, співробітникам надавались консультації та роз’яснення.

9.4

Ведення звітно-облікової документації, державної статистичної звітності з питань кадрової роботи та державної служби. Ведення комп’ютерного обліку електронних особових справ працівників територіального органу в єдиній комп’ютерній системі «Картка»

Протягом року

– Головний спеціаліст з питань персоналу

   Протягом 2023 року велася звітно-облікова документація та подавалася державна статистична звітність з питань кадрової роботи та державної служби:

– комп’ютерний облік електронних особових справ працівників в єдиній комп’ютерній системі “Картка” не ведеться.

– комп’ютерний облік електронних особових карток працівників ведеться в інформаційній системі управління людськими ресурсами

в державних органах HRMIS;

– інформація  про склад працівників кожний місяць на останнє число поточного місяця (до Держлікслужби);

– звіт щодо організації здійснення дисциплінарних проваджень за формами ДВ-1 (Б), ДВ-1 (В), ДВ-2 (Б), ДВ-2 (В) (квартальний) станом на 01 число місяця, наступного за звітним періодом (до Держлікслужби);

– звіт за формою звітності КСДС (квартальна) «Звіт про кількісний склад державних службовців» щокварталу станом на 01 число місяця, наступного за звітним періодом (до Держлікслужби).

9.5

Організація та проведення конкурсів на заміщення вакантних посад працівників територіального органу

Протягом року

– Головний спеціаліст з питань персоналу

   Законом «Про внесення змін до деяких законів України щодо функціонування державної служби та місцевого самоврядування у період дії воєнного стану» внесено зміни до Закону України «Про правовий режим воєнного стану» та передбачено спрощену процедуру вступу на посади державної служби у період дії воєнного стану. Тому конкурси на заміщення вакантних посад працівників у 2023 році не проводились.

9.6

Організація оцінювання результатів службової діяльності державних службовців, які займають посади державної служби категорій «Б» і «В»

Протягом року

– Головний спеціаліст з питань персоналу

    Відповідно до Порядку проведення оцінювання результатів службової діяльності державних службовців від 23 серпня 2017 року № 640 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 10 липня 2019 року № 591) та наказу Державної служби з лікарських засобів та контролю за наркотиками у Київській області від 05.10.2023 № 134-К «Про визначення результатів виконання завдань державними службовцями Державної служби з лікарських засобів та контролю за наркотиками у Київській області», в Службі було оголошено початок проведення щорічного оцінювання, зібрано та узагальнено результати виконання завдань у 2023 році, проведено оціночні співбесіди, в результаті чого, наказом Державної служби з лікарських засобів та контролю за наркотиками у Київській від 13.11.2023 № 158-К «Про затвердження результатів оцінювання службової діяльності державних службовців Державної служби з лікарських засобів та контролю за наркотиками у Київській області» було затверджено висновок про затвердження результатів оцінювання, після чого, всі державні службовці, які отримали відмінні оцінки премійовані за результатами оцінювання.

   В листопаді 2023 року були розроблені та затверджені завдання, ключові показники результативності, ефективності та якості службової діяльності державних службовців Служби, які займають посади державної служби категорій “Б” та “В” та індивідуальні програми підвищення рівня професійної компетентності державних службовців на 2024 рік.

9.7

Організація заходів щодо підготовки, спеціалізації та підвищення кваліфікації державних службовців територіального органу

Протягом року

– Головний спеціаліст з питань персоналу

   Протягом 2023 року було організовано заходи щодо підготовки, спеціалізації та підвищення кваліфікації державних службовців:

–  Протягом звітного року працівники Служби приймали участь у семінарах та тренінгах на онлайн-платформах НАДС та Дія.Цифрова освіта.

– Протягом року працівники Служби приймали участь у навчаннях, що проводились Держлікслужбою.

  З працівниками Служби були проведені внутрішні протокольні навчання:

– порушення правил військового обов’язку та ведення військового обліку;

– щорічне оцінювання – 2023 (Особливості виконання індивідуальних програм);

– роз’яснення положень ЗУ «Про звернення громадян».

9.8

Проведення заходів щодо забезпечення дотримання службової дисципліни та етики державного службовця

Протягом року

– Головний спеціаліст з питань персоналу

      Особи, які займають посади державної служби та мають статус державного службовця з дня публічного складення ними Присяги державного службовця неухильно дотримуються Присяги державного службовця, сумлінно виконують службові обов’язки та правила внутрішнього трудового розпорядку.

   При прийнятті на державну службу особи, які вступили на посаду державної служби вперше та набули статусу державного службовця, були ознайомлені із Загальними правилами етичної поведінки державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування, затвердженими наказом Нацдержслужби від 05.08.2016 № 158, які є узагальненням стандартів етичної поведінки державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування, якими вони  керуються під час виконання своїх посадових обов’язків в подальшому.

9.9

Забезпечення документального оформлення та підготовка матеріалів стосовно призначення та звільнення з посад працівників територіального органу

Протягом року

– Головний спеціаліст з питань персоналу

      У 2023 році було підготовлено та оформлено матеріалів:

– призначення на посаду –19 осіб;

– звільнення з посад – 21 осіб.

10

 

ЗАХОДИ З ПИТАНЬ АДМІНІСТРАТИВНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ТА КОНТРОЛЮ ЗА ВИКОНАННЯМ РІШЕНЬ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ, КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ, ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ, КЕРІВНИЦТВА ДЕРЖЛІКСЛУЖБИ ТА ІНШИХ ОРГАНІВ ВЛАДИ

 

10.1

Забезпечення організації діловодства територіального органу:

– попередній розгляд кореспонденції;

– реєстрація та відправка кореспонденції;

– оперативне проходження документації, облік, зберігання документів;

– реєстрація наказів з основної діяльності територіального органу та адміністративно-господарських питань

Протягом року

– Головний спеціаліст відділу державного контролю у сфері обігу лікарських засобів, медичної продукції та обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів;

– Головний спеціаліст відділу фармацевтичного нагляду

    Організація документообігу у Службі здійснюється в Системі електронного документообігу “Megapolis.Документообіг”. Службою проводиться постійний та своєчасний розгляд кореспонденції, реєстрація та відправка кореспонденції, оперативне проходження документації, облік, зберігання документів. Відповідно до Інструкції з діловодства (далі – Інструкція) відслідковується проходження документації, здійснюється її облік та передача на зберігання. Згідно Інструкції проводиться реєстрація наказів з основної діяльності та  адміністративно-господарських питань.

Впродовж 2023 року Службою опрацьовано 3694 одиниць вхідної кореспонденції, підготовлено 402 одиниці вихідної кореспонденції.

    За звітний період підготовлено 41 наказів з основної діяльності, 324 наказів з адміністративно-господарських питань та 252 наказів з кадрових питань.

10.2

Забезпечення організації ведення діловодства із звернень громадян

Протягом року

– Головний спеціаліст відділу фармацевтичного нагляду

    На виконання вимог Закону України “Про звернення громадян” проводиться системна робота із зверненнями громадян, що надходять до Служби. Наказом Служби від 19.09.2016 № 36-О  затверджена Інструкція з діловодства за зверненнями громадян та ведеться Журнал реєстрації звернень громадян відповідальною особою. Особистий прийом громадян начальником Служби, заступником начальника Служби проводиться згідно із затвердженим графіком та відповідно до Порядку особистого прийому громадян, затвердженого наказами Служби від 16.09.2016 №15-О та від 31.10.2023 №32-О.

 

10.3

Забезпечення ведення діловодства відповідно до вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації»

Протягом року

– Головний спеціаліст відділу фармацевтичного нагляду

З метою забезпечення виконання вимог Закону України “Про доступ до публічної інформації” наказом Служби від 19.09.2016 №33-О затверджені Положення про забезпечення права осіб на доступ до публічної інформації, Форми для подання інформаційного запиту та Порядок складання та подання запитів на інформацію.

Усі отримані запити реєструються у день їх надходження у журналі в електронному вигляді.

 

10.4

Забезпечення організації діловодства з грифом «Для службового користування»

Протягом року

– Головний спеціаліст відділу фармацевтичного нагляду

 Відповідно до Закону України “Про доступ до публічної інформації” Наказом Служби від 19.09.2016 №29-О затверджена Інструкція про порядок обліку, зберігання і використання документів та інших матеріальних носіїв, які містять відомості, що становлять службову інформацію у Службі, та ведеться Журнал обліку документів з грифом “Для службового користування”.

10.5

Ведення обліку та здійснення контролю за дотриманням строків, встановлених для виконання актів законодавства, актів Президента України, доручень Прем’єр-міністра України, рішень та доручень Кабінету Міністрів України, запитів та звернень народних депутатів України, доручень керівництва Держлікслужби, інших документів та підготовка періодичних звітів про їх виконання

Протягом року

– Головний спеціаліст відділу державного контролю у сфері обігу лікарських засобів, медичної продукції та обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів;

– Головний спеціаліст відділу фармацевтичного нагляду

За допомогою реєстраційно-контрольних карток Системи електронного документообігу “Megapolis.Документообіг” в Службі ведеться облік та здійснюється контроль за дотриманням строків, встановлених для виконання актів законодавства, актів Президента України, доручень Прем’єр-міністра України, рішень та доручень Кабінету Міністрів України, запитів та звернень народних депутатів України, доручень керівництва Держлікслужби

   Протягом 2023 року виконання доручень та інших документів здійснювалось у межах встановлених термінів.

10.6

Підготовка інформаційно-аналітичних матеріалів щодо стану виконання вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації» та стану розгляду звернень громадян у територіальному органі

Протягом року

– Головний спеціаліст відділу фармацевтичного нагляду

З метою забезпечення виконання вимог Законів України “Про доступ до публічної інформації”, “Про звернення громадян”, Указу Президента України від 07.02.2008                № 109/2008 “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування” проводиться щоквартальний аналіз звернень громадян, які надійшли до Служби.

Впродовж 2023 року Службою було підготовлено 3 аналітичних довідок про роботу із зверненнями громадян та 3 аналітичних довідок щодо роботи із запитами на отримання публічної інформації .

10.7

Упорядкування документів територіального органу постійного зберігання

Протягом року

– Відділ фармацевтичного нагляду

 Наказом Служби від 28.12.2022 №28-О було затверджено Номенклатуру справ Служби на 2023 рік. Відповідно до даної номенклатури в 2023 році проводилося упорядкування документів з постійним строком зберігання.

10.8

Підготовка і передача за описами службової документації до архівів або відповідним підрозділам територіального органу

Протягом року

– Відділ фармацевтичного нагляду

    Протягом 2023 року передача до архіву за описами службової документації не проводилась.

11

ЗАХОДИ З ПИТАНЬ ЗАПОБІГАННЯ ТА ВИЯВЛЕННЯ КОРУПЦІЇ

 

11.1

Вжиття заходів щодо виконання законодавчих актів, наказів та доручень Президента України, Кабінету Міністрів України, Верховної Ради України, керівництва Держлікслужби з питань запобігання, протидії та виявлення корупції

Протягом року

– Державні службовці Служби

    Протягом 2023 року було забезпечено дотримання державними службовцями Служби  законодавчих актів, наказів та доручень Президента України, Кабінету Міністрів України, Верховної Ради України, керівництва Держлікслужби з питань запобігання, протидії та виявлення корупції

11.2

Участь у моніторингу антикорупційного законодавства, надання консультацій працівникам територіального органу щодо його положень

 

 

 

 

 

 

 

 

Протягом року

 

– Уповноважена особа з питань запобігання та виявлення корупції

 

Впродовж року опрацьовувалися законодавчі акти та надані Держлікслужбою методичні рекомендацій з питань запобігання та виявлення корупції.

Постійно протягом року надавались консультації та роз’яснення працівникам Служби щодо окремих положень антикорупційного законодавства

     З працівниками Служби були проведені  навчання з питань запобігання корупції при виконанні службових обов’язків державними службовцями.

11.3

Участь у навчальних семінарах, нарадах та відео-конференціях з питань запобігання, протидії та виявлення корупції відповідно до Закону України «Про запобігання корупції» та інших відповідних нормативно-правових документів. Отримання та опрацювання методичних рекомендацій щодо запобігання та виявлення корупції

Протягом року

– Державні службовці Служби

 

Протягом року працівники Служби  брали участь у навчальних семінарах та відео-конференціях щодо положень Закону України “Про запобігання корупції” та інших питань фінансового контролю.

 

11.4

Надання працівникам територіального органу консультацій щодо положень антикорупційного законодавства

Протягом року

– Головний спеціаліст з питань персоналу;

– Уповноважена особа з питань запобігання та виявлення корупції

 

   У 2023 році з працівниками Служби проводилася роз’яснювальна робота та надавалися індивідуальні консультації  щодо порядку заповнення електронних декларацій та інших питань антикорупційного законодавства.

11.5

Участь в проведенні тренінгів для співробітників територіального органу щодо порядку заповнення декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (е-декларацій) та з інших питань фінансового контролю (згідно Закону України «Про запобігання корупції»)

Січень-березень

жовтень – листопад

– Головний спеціаліст з питань персоналу;

– Уповноважена особа з питань запобігання та виявлення корупції

   З державними службовцями Служби були проведені робочі наради щодо порядку заповнення декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (е-декларацій) та з інших питань фінансового контролю (згідно Закону України “Про запобігання корупції”).

11.6

Попередження осіб, які претендують на заняття посад державних службовців, про спеціальні обмеження, встановлені законами України «Про державну службу» та «Про запобігання корупції»

Протягом року

– Головний спеціаліст з питань персоналу;

– Уповноважена особа з питань запобігання та виявлення корупції

 Впродовж 2023 року здійснювалося попередження осіб, які претендували на зайняття посад державних службовців, про спеціальні обмеження, встановлені законами України “Про державну службу” та “Про запобігання корупції”

11.7

Вивчення особистих, професійних та ділових якостей, пов’язаних із прийняттям на державну службу та її проходженням осіб, які претендують на зайняття посад

Протягом року

– Головний спеціаліст з питань персоналу;

– Уповноважена особа з питань запобігання та виявлення корупції

Впродовж 2023 року при прийнятті на державну службу вивчались особисті, професійні та ділові якості претендентів.

11.8

Участь в організації та проведенні спеціальної перевірки відомостей щодо осіб, які претендують на зайняття посад державної служби

Протягом року

– Головний спеціаліст з питань персоналу

Протягом 2023 року проводилася  спеціальна перевірка відомостей щодо осіб, які претендують на зайняття посад державної служби ( 2 особи).

11.9

Запобігання можливим проявам корупції, фінансовим правопорушенням та іншим зловживанням під час здійснення процедур закупівель територіальним органом товарів, робіт, послуг за рахунок державних коштів

Протягом року

– Сектор бухгалтерського обліку та економіки;

– Головний спеціаліст з питань персоналу

 Відповідно до ч.1 ст.2 Закону України “Про публічні закупівлі”, враховуючи, що вартість закупівлі товарів, послуг за 2023 рік не перевищували 200 тис. грн, а робіт – 1,5 млн грн, засідання тендерного комітету не проводились

11.10

Здійснення організаційних заходів для сприяння своєчасному поданню державними службовцями е-декларацій та виконанню інших вимог фінансового контролю

Протягом року

– Головний спеціаліст з питань персоналу;

– Уповноважена особа з питань запобігання та виявлення корупції

В жовтні – листопаді 2023 року керівництвом Служби проводилась посилена інформаційна робота з державними службовцями щодо необхідності якнайшвидше подавати електронні декларації за 2021 – 2022 роки, проводились навчання щодо порядку заповнення декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (е-декларацій) та з інших питань фінансового контролю.

     Відповідно до Закону України “Про запобігання корупції” всіма працівниками Служби, які є суб’єктами декларування, було вчасно заповнено і подано електронні декларації на сайті НАЗК.

11.11

Участь у перевірці е-декларацій на своєчасність подання та конфлікт інтересів

Протягом року

– Головний спеціаліст з питань персоналу

Уповноваженою особою з питань запобігання та виявлення корупції було проведено у встановленому законодавством порядку перевірку фактів своєчасності подання декларацій про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру за 2021 – 2022  роки.

Відповідно до вимог СОП-18 «Кодекс етики» працівниками Служби при прийомі, або в разі будь-якої зміни даних заповнюються Декларації за формами: Ф-18/01, Ф-18/02, 18/03. За результатами проведеного моніторингу наявності конфлікту інтересів вчинено дії щодо врегулювання потенційного конфлікту інтересів і не допущення його переростання в реальний

11.12

Надання головному спеціалісту з питань запобігання та виявлення корупції Держлікслужби звіти та інформацію про здійснені заходи щодо запобігання та виявлення корупції

Протягом року

– Головний спеціаліст з питань персоналу;

– Уповноважена особа з питань запобігання та виявлення корупції

Протягом 2023 року Службою надавалася інформація про здійснені заходи щодо запобігання та виявлення корупції:

– інформація про виявлені в Службах потенційні конфлікти інтересів та заходи щодо не переростання їх в реальні (на виконання СОП-18 “Кодекс етики”).

 

11.13

Виявлення ризиків, які можуть сприяти вчиненню працівниками територіального органу корупційних правопорушень, внесення пропозицій щодо усунення таких ризиків

Протягом року

– Головний спеціаліст з питань персоналу;

– Уповноважена особа з питань запобігання та виявлення корупції

 

За результатом проведеного аналізу та оцінки корупційних ризиків при виконанні державними службовцями Служби посадових обов’язків можуть виникати наступні корупційні ризики:

– свідоме нехтування основними принципами державної служби (законністю, гуманізмом, соціальною справедливістю, професіоналізмом, компетентністю, ініціативністю);

– неусвідомлення важливості своїх службових обов’язків;

– використання службових повноважень та пов’язаних з цим можливостей з метою отримання певних благ для себе чи інших осіб;

– безпосередньо або через інших осіб вимагання та одержання подарунків для себе чи близьких осіб від юридичних та фізичних осіб;

– надання переваги певним юридичним та фізичним особам перед іншими, нехтуючи принципом рівності;

– використання конфіденційної інформації під час виконання посадових обов’язків для отримання персональної вигоди;

– використання державними службовцями своїх повноважень з метою негативного впливу на осіб, щодо яких у них існує неприязне (упереджене) ставлення;

– відмова у наданні або надання недостовірної чи неповної інформації юридичним та фізичним особам, надання якої передбачено законом;

– використання посадовою особою ресурсів Служби в своїх власних інтересах;

– зайняття іншою оплачуваною або підприємницькою діяльністю;

– нешанобливе ставлення до співробітників, низька культура спілкування, допущення елементів дискримінації при спілкуванні з колегами та суб’єктами господарювання;

– одержання посадовими особами підприємства подарунків від підлеглих;

– неповідомлення державним службовцем свого безпосереднього керівника про можливий конфлікт інтересів та прийняття ним рішень в умовах його наявності;

– здійснення державного нагляду (контролю) щодо суб’єктів господарювання, з якими посадова особа перебуває в родинних стосунках;

– здійснення державного нагляду (контролю) щодо суб’єктів господарювання, з якими посадова особа була пов’язана трудовими чи майновими зв’язками менше ніж п’ять років тому.

– виконання своїх службових обов’язків в умовах психологічного тиску (погрози, обіцянки фінансової винагороди тощо);

– нездатність опиратися та протистояти впливу на правомірність прийняття рішень;

– відсутність систематичного і всебічного контролю з боку керівництва за виконанням службовцями посадових обов’язків та результатами їх роботи;

– ненадання безпосереднім керівництвом державним службовцям практичної допомоги в реалізації поставлених завдань;

– привілейоване чи завідомо упереджене ставлення до окремих працівників Служби;

– неправомірне сприяння призначенню на посаду певної особи;

– застосування репресивних заходів впливу (переведення, зміна умов праці тощо);

– приховування неетичної поведінки підлеглих, тощо.

    Для попередження виникнення корупційних ризиків постійно здійснювалися превентивні заходи та роз’яснювальна робота зі співробітниками Служби щодо відповідальності за вчинення неправомірних дій, корупційних діянь, перевищення повноважень,  акцентувалася увага на відповідальності за прийняті ними рішення. Здійснювався систематичний контроль за виконанням службовцями посадових обов’язків та регулярно надавалася підлеглим працівникам практична та методична допомоги в реалізації поставлених завдань. Проводилася роз’яснювальна робота з державними службовцями щодо чинних вимог антикорупційного законодавства

11.14

Подання головному спеціалісту з питань запобігання та виявлення корупції Держлікслужби інформації про результати розгляду повідомлень про можливе здійснення працівниками територіального органу корупційних правопорушень та результати проведених службових розслідувань (перевірок)

Протягом року

– Головний спеціаліст з питань персоналу;

– Уповноважена особа з питань запобігання та виявлення корупції

Протягом 2023 року інформація не подавалася в зв’язку з відсутністю повідомлень про можливе здійснення працівниками Служби корупційних правопорушень.

11.15

Вжиття заходів щодо припинення корупційного правопорушення та негайне письмове повідомлення про його вчинення головного спеціаліста з питань запобігання та виявлення корупції Держлікслужби та спеціально уповноважених суб’єктів у сфері протидії корупції у разі виявлення корупційного правопорушення

Протягом року

– Головний спеціаліст з питань персоналу;

– Уповноважена особа з питань запобігання та виявлення корупції

 Протягом 2023 року не було встановлено фактів вчинення корупційних правопорушень.

11.16

Участь у забезпеченні проведення службових розслідувань з метою виявлення причин та умов, що сприяли вчиненню корупційного правопорушення

Протягом року

– Головний спеціаліст з питань персоналу;

– Уповноважена особа з питань запобігання та виявлення корупції

    Протягом 2023 року не було встановлено фактів вчинення корупційних правопорушень.

11.17

Ведення обліку працівників територіального органу, притягнутих до відповідальності за вчинення корупційних правопорушень

Протягом року

– Головний спеціаліст з питань персоналу;

– Уповноважена особа з питань запобігання та виявлення корупції

    Протягом 2023 року фактів притягнення працівників Служби до відповідальності за вчинення корупційних правопорушень не було.

11.18

Взаємодія з підрозділами з питань запобігання та виявлення корупції інших державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, спеціально уповноваженими суб’єктами у сфері протидії корупції

Протягом року

– Головний спеціаліст з питань персоналу;

– Уповноважена особа з питань запобігання та виявлення корупції

    Протягом року відбувалася взаємодія з уповноваженим з питань запобігання та виявлення корупції Держлікслужби щодо заповнення електронних декларацій і інших питань антикорупційного законодавства та уповноваженими суб’єктами у сфері протидії корупції НАЗК щодо технічної допомоги з питань заповнення е-декларацій державними службовцями Служби

11.19

Участь у розробленні (внесенні змін) антикорупційної програми Держлікслужби та плану заходів щодо запобігання корупції

Протягом року

– Головний спеціаліст з питань персоналу;

– Уповноважена особа з питань запобігання та виявлення корупції

 

     На виконання наказу Держлікслужби                  № 1287 від 15.11.2023 в межах підготовки  Антикорупційної програми Держлікслужби та відповідно до Методології оцінювання корупційних ризиків у діяльності органів виконавчої влади, затвердженої рішенням НАЗК від 28.12.2021 № 830/21 та листа НАЗК від 03.11.2023 № 25-09/253235-23 було ідентифіковано корупційні ризики в діяльності Служби, здійснено їх формальне визначення, проведено оцінку виявлених корупційних ризиків.

12

ЗАХОДИ З МОБІЛІЗАЦІЙНОЇ РОБОТИ

 

12.1

Відповідно до Закону України «Про військовий обов’язок і військову службу»:

– ведення обліку військовозобов’язаних, резервістів і призовників із числа співробітників територіального органу;

– повідомлення у передбачений законодавством строк військовим комісаріатам про прийняття на роботу або звільнення військовозобов’язаних та інше.

 

 

 

 

 

 

 

 

Протягом року

– Головний спеціаліст з питань персоналу

      Персональний облік призовників і військовозобов’язаних державних службовців в Службі ведеться в Особовій картці працівника та Особовій картці державного службовця, затвердженого наказом Національного агентства України з питань державної служби від 05.08.2016 № 156 «Про затвердження форми Особової картки       державного службовця та Інструкції щодо її заповнення», у пункті 12 якої зазначаються відомості про військовий облік.

 Відповідно до графіку у листопаді-грудні 2023 року було проведено звіряння особових карток з військовими квитками,  тимчасовими посвідченнями військовозобов’язаних та посвідченнями про приписку до призовних дільниць призовників на 2023 рік у Службі.

Відповідно до графіку у грудні 2023 року було проведено звіряння особових карток з військовими квитками, тимчасовими посвідченнями військовозобов’язаних та призовників з обліковими даними ТЦК та СП.

     До Дарницького районного військового комісаріату було надано список усіх працюючих в Службі військовозобов’язаних і призовників станом на 2023 рік,  повідомлення про прийняття на роботу або звільнення військовозобов’язаних, зміну облікових даних військовозобов’язаних.

13

ІНШІ ЗАХОДИ

 

13.1

Організація проведення в установленому законодавством порядку атестації провізорів і фармацевтів

Протягом року

– Головний спеціаліст з питань персоналу

 

В 2023 році  Службою не проводилася   атестація провізорів і фармацевтів.

13.2

Забезпечення у межах своїх повноважень реалізації державної політики стосовно захисту інформації з обмеженим доступом

 

Протягом року

– Відділ державного контролю у сфері обігу лікарських засобів, медичної продукції та обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів;

– Відділ фармацевтичного нагляду

    Відповідно до повноважень Службою було визначено перелік відомостей, що становлять службову інформацію. Даний перелік  затверджено наказом від 19.09.2016 №29-О “Про затвердження Інструкції про порядок обліку, зберігання і використання документів та інших матеріальних носіїв, що містять відомості, які становлять службову інформацію у Державній службі з лікарських засобів та контролю за наркотиками у Київській області” та забезпечено захист даної інформації.

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Print button Версія для друку

Попередня

План перевірок дотримання дотримання суб’єктами господарювання Ліцензійних умов провадження господарської діяльності на 2024 рік

Наступна

Довідка про опрацювання запитів на інформацію, що надійшли до Державної служби з лікарських засобів та контролю за наркотиками у Київській області за І квартал 2024 року