Аналітична довідка про роботу із зверненнями громадян, що надійшли до Державної служби з лікарських засобів та контролю за наркотиками у Дніпропетровській області за період 2023 року
Опубліковано 10.01.2024 о 16:45На виконання Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07.02.2008 №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та ґрунтування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» у Державній службі з лікарських засобів у Дніпропетровській області було проаналізовано роботу зі зверненнями громадян за період з 01.01.2023року по 31.12.2023 року.
У період 2023 року безпосередньо до Державної служби з лікарських засобів та контролю за наркотиками у Дніпропетровській області надійшло та було опрацьовано 21 звернення громадян, у тому числі:
- 2 заяви (10,53%);
- 19 скарг ( 90,47 %).
Звернення громадян у 2023 році надійшли безпосередньо:
- від громадянина поштою надійшло 6 звернень (28,57%),
- від громадян на особистому прийомі надійшло 6 звернень (28,57%),
- через органи влади надійшло 9 звернень (42,86%) у тому числі через Державну службу України з лікарських засобів та контролю за
наркотиками 1 звернення (4,76%) від загальної кількості звернень.
Від інших установ та організацій звернення не надходили.
Додатково Державною службою з лікарських засобів та контролю за наркотиками у Дніпропетровській області було розглянуто 10 звернень від громадян Дніпропетровської області за дорученням Держлікслужби .
Всі заяви та звернення, що надійшли до Державної служби з лікарських засобів та контролю за наркотиками у Дніпропетровській області, були уважно розглянуті, проведено розслідування щодо фактів викладених у зверненнях та надано обґрунтовані відповіді і роз’яснення в межах своєї компетенції та в строки, що відповідають діючому законодавству України.
Статистичний аналіз змісту звернень з урахуванням розгляду звернень від громадян Дніпропетровської області за дорученням Держлікслужби дає можливість визначити найгостріші проблемні питання, які порушують громадяни у своїх заявах та скаргах.
Насамперед це:
– щодо порушення ліцензійних умов в аптечних закладах-5;
– щодо якості лікарських засобів -9
– щодо соціальної політики, соціального захисту населення-2;
– щодо обігу лікарських засобів -8;
– щодо медичних виробів- 2;
– щодо охорони здоров’я -2;
– з інших питань – 3
Кількість звернень, які надходили від громадян протягом 2023 року суттєво зменшилась по відношенню до звітного періоду 2022 року ( 31 замість 44 з урахуванням розгляду звернень від громадян Дніпропетровської області за дорученням Держлікслужби). Зважаючи на період воєнного стану, громадян в першу чергу цікавить медикаментозне забезпечення по різним Програмам соціальної підтримки пацієнтів та підвищення цін на лікарські засоби. Змінюються форми звернення громадян, а саме: громадяни звертаються в телефонному режимі, використовуючи різні телефонні «Гарячі лінії».
Служба провела перевірки суб’єктів господарювання зазначених у листах заявника на підставі доручення Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками та рішення МОЗ України. Суб’єктів господарювання в яких були виявлені вищевказані порушення Ліцензійних умов зобов’язали їх усунути.
Звернення, які були отримані Службою у 2023 році свідчать, що громадяни хочуть мати якісне медикаментозне забезпечення, мати доступну інформацію щодо контролю якості та безпеки лікарських засобів та медичної продукції на ринку України та інших питань, що входять до компетенції Державної служби з лікарських засобів та контролю за наркотиками у Дніпропетровській області. На високому рівні залишається кількість звернень громадян, які надходять до Державної служби з лікарських засобів та контролю за наркотиками у Дніпропетровській області через органи влади (у тому числі через Держлікслужбу) порівняно з особистим прийомом або від громадян поштою.
При розгляді звернень проводиться активна співпраця з Державною службою України з лікарських засобів та контролю за наркотиками, правоохоронними органами, органами виконавчої влади та громадськими організаціями.
Також зазначаємо, що до Державної служби з лікарських засобів та контролю за наркотиками у Дніпропетровської області надходять звернення, які не мають достатньої інформації для здійснення відповідних заходів, в рамках повноважень Служби. Таким заявникам надаються відповідні роз’яснення та листи з проханням доповнити інформацію згідно вимог законодавства, по факту, викладеному у зверненні з метою вжиття заходів. Зі змісту деяких звернень та скарг встановлено, що питання, зазначені у зверненнях, не входять до компетенції Державної служби з лікарських засобів та контролю за наркотиками у Дніпропетровській області. Таким чином, розглянути звернення по суті та вжити заходи не можливо, але громадянам надаються роз’яснення та звернення перенаправляються до уповноважених установ, організацій та органів.
Звернення громадян забезпечують постійний зв’язок між державою та її громадянином, надають можливість через проблеми окремого заявника бачити проблему суспільства в цілому, а реалізація через звернення конституційних прав і свобод є кроком до зміцнення демократичної правової держави. Тому робота зі зверненнями громадян у Державній службі з лікарських засобів та контролю за наркотиками у Дніпропетровській області буде й надалі пріоритетною у повсякденній діяльності.
Аналітичну довідку було розглянуто на оперативній нараді. Аналітична довідка