Звіт про розгляд звернень громадян, що надійшли до Держлікслужби у І кварталі 2023 року
Опубліковано 10.04.2023 о 08:25Звіт про розгляд звернень громадян, що надійшли до
Держлікслужби у І кварталі 2023 року
На виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» в Держлікслужбі проводиться системна робота із забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення, задоволення законних вимог заявників, реального поновлення порушених конституційних прав громадян та запобігання у подальшому таких порушень.
У І кварталі 2023 року до Держлікcлужби надійшло 78 звернень громадян, що на 83 менше ніж у звітному періоді порівняно з відповідним періодом 2022 року. З усіх 78 звернень – 77% (60) складають заяви, 22% (17) – скарги, 1% (1) – пропозиції. З них безпосередньо (від громадян поштою) надійшло 50 (64%) звернень (з них електронною поштою – 47), з МОЗ України – 9 звернень (12%), через органи влади – 10 (13%), 8 (10%) звернень надійшло від державної установи «Урядовий контактний центр», на особистому прийомі – 1 (1%). Індивідуальні звернення становили 100% (78), колективні – 0. Усього до Держлікслужби звернулося 78 громадян.
Отримані звернення розподіляються за типом надходження: листи – 17 (22%), усні – 12 (16%), електронні – 48 (62%).
За статевим розподілом авторів звернень, до Держлікслужби зверталося: чоловіків – 46% (36); жінок – 54% (42).
Залишається достатньо високою активність громадян, які мають встановлені законодавством пільги. Зі зверненнями зверталися наступні категорії громадян, що потребують соціального захисту і підтримки:
- особа з інвалідністю 1 групи – 1;
- особа з інвалідністю 2 групи – 3;
- особа з інвалідністю 3 групи – 1;
- особа з інвалідністю з дитинства –
До Держлікслужби протягом звітного періоду звернулося 2 пенсіонери.
Найбільшу кількість звернень зареєстровано від жителів
м. Києва (22).
РОЗПОДІЛ
звернень за адміністративно-територіальними одиницями України
Основними питаннями, що порушувалися у зверненнях, надісланих до Держлікслужби, залишаються наступні:
- якість лікарських засобів (17);
- обіг лікарських засобів (11);
- питання медичних виробів (4);
- обіг наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів (5);
- питання роботи аптечних закладів (14);
- питання порушення ліцензійних умов (4);
- питання фармацевтичного виробництва (1);
- економічна, цінова, інвестиційна, зовнішньоекономічна, регіональна політика та будівництво, підприємництво (4);
- забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізація прав і свобод громадян, запобігання дискримінації (4);
- діяльність центральних органів виконавчої влади (3);
- праця і зарплата (5);
- охорона здоров’я (6);
При розгляді звернень проводиться активна співпраця між структурними підрозділами Держлікслужби, територіальними органами Держлікслужби, а також іншими організаціями та установами.
Усі звернення громадян розглянуті Держлікслужбою у строки, визначені Законом України «Про звернення громадян», а саме: надано 45 відповідей-роз’яснень; 5 – вирішено позитивно; 6 звернень було надіслано на розгляд за належністю іншим установам; 1 – звернення, що не підлягає розгляду відповідно до статей 8 і 17 Закону України “Про звернення громадян»; 21 звернення – у стадії розгляду. Крім того, за звітний період до Держлікслужби надійшло 1 повторне звернення.
Таким чином, одним з основних завдань Держлікслужби залишається своєчасне реагування на проблемні питання, порушені у зверненнях громадян, виявлення причин, що породжують їх надходження, усунення наявних порушень і недоліків із заявлених питань, а також реалізацію конституційних прав, свобод людини й громадянина, які є головними основами демократичної, соціально-правової держави.