ГАЙД БЕЗБАРЄРНИЙ РОЗВИТОК
Опубліковано 21.08.2024 о 19:16ГАЙД БЕЗБАРЄРНИЙ РОЗВИТОК
Правила спілкування з людьми інвалідами
Ті, хто ніколи не спілкувалися з людьми з інвалідністю, вперше часто відчувають сором. Соромляться вони не того, що людина виглядає незвично або говорить не зовсім зрозуміло. Найчастіше люди соромляться самих себе . Раптом вони збоку матимуть нерозумний вигляд або зроблять щось не так? Наприклад, намагаючись говорити повільніше або пропонуючи допомогти перейти дорогу. Ці комплекси легко перебороти, варто лише раз першому почати спілкування.
Розмовляйте на рівних. Коли ви розмовляєте з людиною з інва лідністю , звертайтеся безпосередньо до неї, а не до людини , яка її суп роводжує, і не до перекладача жестовою мовою, який присутній при розмові. Якщо людина користується кріслом колісним, постарайтеся розташуватися так, щоб ваші і її очі були на одному рівні. Коли ви зустрічаєтеся з людиною, яка бачить погано або зовсім не бачить, обов ‘язк ово називайте себе і тих людей , які прийшли з вами. Якщо у вас загальна бесіда в групі , не забутьте назвати себе і поясніть , до кого в цей момент ви звертаєтеся. Обов’язково попереджайте вголос, коли ви відходите вбік (навіть якщо відходите ненадовго).
Не демонструйте жалість. Жалість і співчутлива інтонація завжди ставлять людину з інвалідністю на щабель нижче. І навіть якщо людина, маючи інвалідність, упевнена в собі, непрохане співчуття сторонньої людини може дуже сильно вплинути на самооцінку. Ніколи не треба розмовляти з людиною з інвалідністю, намагаючись її втішити або вселити надію. «Ну нічого, лікарі обов’язково щось придумають» – ця фраза не підтримує.
Будьте готові допомогти. Намагаючись утриматися від жалю і нікого не образити, не впадайте в інші крайнощі – не вдавайте, що не помічаєте інвалідності або вважаєте її неважливою. Багатьом людям з інвалідністю потрібне не тільки розуміння їхніх потреб, а й фізична допомога – відкрити або притримати двері, допомогти зайти в гро мадський транспорт або спуститися сходам и. Часто вони не просять про неї, тому що соромляться. Та іноді допомога і не потрібна, тому ніколи не нав’язуйте її, адже не варто судити про потреби людини за її зовнішнім виглядом. Тому для початку обов’язк ово потрібно ввічливо запитати, чи потрібно допомогти, і якщо так, то яким чином і в чому саме.
Просто будьте добрі одне до одного щодня!
Людину не можна зводити до діагнозу, хвороба – не єдина характеристика людини , а лише один з аспектів її ж иття. У всьому світі діє так зване «people-firstrule» й існує «people-first language»: суть у тому, що спочатку завжди потрібно називати людину і тільки потім -її характерну рису. Тобто коректно буде сказати: «людина з інвалідністю», людина з аутизмом» тощо.
Для підвищення обізнаності персоналу у сфері безбар’єрності та доступності рекомендується проходити тренінги з персоналом.
Тренінг з безбар’єрності. Цей тренінг надасть персоналу уявлення про концепцію безбар’єрності та розширить знання про те, як створити середовище, що враховує потреби всіх користувачів.
Тренінг з комунікації. Цей тренінг допоможе персоналу розвинути навички ефективної комунікації з людьми з інвалідністю. Спеціалістів необхідно навчити використовувати адаптивну мову, уникати стереотипів та неправильних термінів, а також засвоять техніки слухання та виявлення емпатії.
Тренінг зі взаємодії та допомоги. Цей тренінг підготує персонал для того, аби відповідати на потреби та надавати допомогу людям з різними формами інвалідності. Спеціалістів необхідно навчити правильно запитувати, чи потрібна допомога, як реалізувати безпеку та комфорт під час пересування, а також як підтримувати незалежність та достоїнство відвідувачів.
Тренінг з усвідомлення стереотипів. Цей тренінг допоможе персоналу розбити стереотипи та упередження, пов’язані з інвалідністю. Спеціалістів необхідно навчити розпізнавати власні упередження та працювати над розвитком культури прийняття.
Тренінг з правових аспектів. Цей тренінг допоможе персоналу ознайомитися з важливими законодавчими нормами та положеннями, які стосуються безбар’єрності та доступності. Спеціалістам необхідно дізнатися про права та обов’язки людей з інвалідністю, а також вивчити правила, що регулюють доступ до приміщень та послуг.
Тренінг з культурної чутливості. Цей тренінг допоможе персоналу розуміти різні культурні контексти та відмінності різних груп людей. Спеціалістів необхідно навчити поважати та розуміти різноманіття і різні підходи до інвалідності, а також розвивати культуру включеності та прийняття.
Тренінг з навичок першої допомоги. Цей тренінг важливий для персоналу, оскільки той може стикатися з ситуаціями, у яких людям знадобиться медична допомога. Учасникам необхідно засвоять базові навички першої допомоги, знатимуть, як реагувати та допомагати людям з інвалідністю в екстрених ситуаціях.
Ці тренінги допоможуть персоналу розширити свої знання та розвинути необхідні навички для роботи в безбар’єрному середовищі. Важливо забезпечити періодичне оновлення та підтримку цих навичок, оскільки сфера безбар’єрності та доступності постійно розвивається.
If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.