Суб’єктам господарювання, які на території Київської області провадять діяльність з роздрібної торгівлі лікарськими засобами

Опубліковано 02.04.2019 о 10:21

Згідно з вимогами пункту 165 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва лікарських засобів, оптової та роздрібної торгівлі лікарськими засобами, імпорту лікарських засобів (крім активних фармацевтичних інгредієнтів), затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 30.11.2016 № 929, ліцензіат, який провадить діяльність з роздрібної торгівлі лікарськими засобами, створює необхідні умови для доступності осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до приміщень відповідно до державних будівельних норм, правил і стандартів.

01 квітня 2019 року набирають чинності нові державні будівельні норми щодо обов’язкового створення безбар’єрного простору в Україні для маломобільних груп населення – ДБН В.2.2-40:2018 “Будинки і споруди. Інклюзивність будівель і споруд. Основні положення”, затверджені наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 30.11.2018 № 327.

Отже, з 01 квітня 2019 року аптеки та їх структурні підрозділи повинні відповідати новим нормам стосовно обов’язкового створення безбар’єрного простору в Україні для маломобільних груп населення (далі – МГН), зокрема, в частині створення необхідних умов для доступності осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до приміщень.

Впровадження нових ДБН є вагомим кроком до створення реального безбар’єрного середовища в Україні й однією з першочергових вимог у зв’язку з ратифікацією Конвенції ООН про права людей з інвалідністю та Угоди про асоціацію з ЄС.

У нормах ДБН посилено обов’язковість влаштування елементів безбар’єрності, наведено всі їх необхідні технічні характеристики та конкретні наочні приклади такого впровадження. Зокрема, щодо проектування пандусів, спеціальних підйомників та інших засобів доступності для людей з порушеннями опорно-рухового апарату.

Також, даним ДБН визначено поняття “розумне пристосування” – це індивідуальне архітектурно-планувальне рішення, що забезпечує МГН мінімальний стандарт доступності в умовах реконструкції, реставрації, капітального ремонту та технічного переоснащення існуючих житлових будинків та громадських будівель і споруд. Розумним пристосуванням можуть бути допоміжні технічні засоби та механізми (пандуси, підйомні пристрої, механізми, переносні апарелі).

Звертаємо увагу, що “Кнопка дзвінка виклику” співробітника суб`єкта обслуговування не може бути елементом доступності, а також “розумним пристосуванням” його до потреб МГН.

Вимоги цих норм є обов’язковими для застосування всіма юридичними особами та фізичними особами – підприємцями на території України, окрім будівництва індивідуальних (приватних) житлових будинків.

Статтею 1 Закону України “Про архітектурну діяльність” встановлено, що експертиза – це діяльність фахівців-експертів, які мають відповідні кваліфікаційні сертифікати і за дорученням замовника надають звіти щодо відповідності проектних рішень вимогам законодавства, державним нормам, стандартам, будівельним нормам і правилам та які несуть відповідальність за достовірність наданих звітів.

Діяльність з експертизи та обстеження у будівництві віднесена до Переліку видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури, відповідальні виконавці яких проходять професійну атестацію, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 № 554.

Таким чином, підставою для висновку щодо наявної доступності осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до приміщень аптечних закладів відповідно до державних будівельних норм, правил і стандартів, може слугувати документальне підтвердження фахівцем з питань технічного обстеження будівель та споруд (експерта), який має відповідний кваліфікаційний сертифікат.

Інформацію про експертів, включених до реєстру атестованих осіб, можна отримати на офіційному сайті Мінрегіонбуду за посиланням: https://www.minregion.gov.ua/napryamki-diyalnosti/building/reyestr-atestovanih-osib/.

Слід також приймати до уваги, що пристосування об’єктів культурної спадщини має відбуватись з урахуванням вимог Закону України “Про охорону культурної спадщини”.

 

Переглянути документ

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Print button Версія для друку

Попередня

План проведення перевірок характеристик продукції у суб'єктів господарювання Державної служби з лікарських засобів та контролю за наркотиками у Київській області на І півріччя 2019 року

Наступна

План проведення перевірок характеристик продукції у суб’єктів господарювання Державної служби з лікарських засобів та контролю за наркотиками у Київській області на ІI півріччя 2019 року