Щодо санітарно-протиепідемічного режиму аптечних закладів

Опубліковано 17.05.2023 о 10:05

Державна служба з лікарських засобів та контролю за наркотиками у Рівненській області наголошує, що відповідно до п. 169 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва лікарських засобів, оптової та роздрібної торгівлі лікарськими засобами, імпорту лікарських засобів (крім активних фармацевтичних інгредієнтів), затверджених Постановою КМУ від 30.11.2016 року №929, Ліцензіат забезпечує відповідність санітарного стану приміщень та устаткування аптеки вимогам санітарно-протиепідемічного режиму аптечних закладів. Приміщення та устаткування підлягають прибиранню, дезінфекції, дератизації згідно з письмовими інструкціями, затвердженими ліцензіатом.

Приміщення аптечних закладів підлягають вологому прибиранню із застосуванням мийних і дезінфекційних засобів. Сухе прибирання категорично забороняється. Підлога аптечного закладу підлягає вологому прибиранню не рідше одного разу на зміну, а стіни і двері – не рідше одного разу на тиждень із застосуванням дезінфекційних засобів. Стеля у виробничих приміщеннях підлягає очищенню від пилу вологим способом не рідше одного разу на місяць.

Для прибирання різних приміщень (виробничих, вбиралень, службово-побутових, додаткових, залу для обслуговування населення) виділяється окремий інвентар, який маркується. Зберігання його здійснюється в спеціально визначеному місці (кімнаті, шафі) окремо за призначенням. Інвентар для прибирання вбиральні зберігається окремо.

Разом з тим, відповідно до інструкції із санітарно-протиепідемічного режиму аптечних закладів, затвердженої наказом МОЗ України від 15.05.2006 року №275, внутрішнє оздоблення приміщень повинно відповідати їх функціональному призначенню. Поверхня стін, стель, перегородок та підлоги має бути гладкою, легкодоступною для вологого прибирання і дезінфекції. Установлення підвісної стелі повинно відповідати вимогам до огороджувальних конструкцій такого типу. Конструкція і матеріали підвісних стель повинні забезпечувати можливість проведення їх прибирання, чищення і дезінфекції. Санітарно-технічні прилади, обладнання, крани, раковини, унітази тощо повинні бути в справному стані, систематично чиститись від іржі й інших нашарувань, не мати тріщин та інших дефектів. Місця біля раковин, інших санітарно-технічних приладів,  а також біля обладнання, під час експлуатації якого можливе  зволоження стін, облицьовують глазурованою плиткою або іншими вологостійкими матеріалами. Світильники повинні бути закритого типу і доступні для вологої обробки. Устаткування та меблі розташовують таким чином, щоб вони були доступні для прибирання та не загороджували джерел світла. Для створення оптимального температурного режиму повітря допускається використання кондиціонерів з періодичною заміною фільтрів згідно з доданою до них інструкцією із застосування. Декоративне оформлення невиробничих приміщень, у тому числі озеленення, допускається за умови забезпечення за ними необхідного догляду (очищення від пилу, миття) у міру необхідності, але не рідше 1 разу на тиждень. Перед входом у приміщення аптечного закладу (у разі, коли вхід безпосередньо з вулиці) повинні бути обладнані пристосування для очищення взуття від бруду (решітки, скребачки тощо). Очищення самих пристосувань повинно проводитися в міру потреби, але не рідше 1 разу на день. Біля входу до туалетів на підлозі повинні бути гумові килимки, змочені дезінфекційним розчином.

Віконне скло у аптечних закладах, рами і простір між ними миють не рідше 1 разу на місяць. При цьому ззовні вікна миють тільки в теплу пору року. Устаткування приміщень аптечних закладів ззовні прибирають кожного дня, шафи для медикаментів у приміщеннях зберігання лікарських засобів (матеріальні кімнати) зсередини прибирають у міру потреби, але не рідше 1 разу на тиждень.

Персонал аптечного закладу повинен зберігати верхній одяг та взуття відокремлено від технологічного одягу і спеціального взуття у визначеному місці (шафа тощо); до початку і в процесі роботи проводити дезінфекцію рук; перед відвідуванням туалету знімати технологічний одяг, а після відвідування – ретельно мити і дезінфікувати руки; не виходити за межі аптечного закладу в технологічному одязі і спеціальному взутті.

Відповідно до п. 179 Ліцензійних умов та п. 4.3 інструкції, працівники аптечних закладів, влаштовуючись на роботу, проходять медичне обстеження, а надалі періодичний медичний огляд. Результати обстеження заносяться в особову медичну книжку, що дає право на допуск до роботи.

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Print button Версія для друку

Попередня

До уваги інсулінозалежних громадян Рівненської області

Наступна

До уваги інсулінозалежних громадян Рівненської області