Керівникам суб’єктів господарювання, які займаються зберіганням та реалізацією лікарських засобів стосовно вимог нових ДБН В.2.2-40:2018

Опубліковано 31.05.2019 о 15:27

Державна служба з лікарських засобів та контролю за наркотиками у Тернопільській області (далі – Служба) вважає за необхідне нагадати, що аптеки та їх структурні підрозділи у відповідності до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва лікарських засобів, оптової та роздрібної торгівлі лікарськими засобами, імпорту лікарських засобів (крім активних фармацевтичних інгредієнтів) повинні відповідати нормам щодо обов’язкового створення безбар’єрного простору в Україні для маломобільних груп населення, а саме ДБН В.2.2-40:2018 «Будинки і споруди. Інклюзивність будівель і споруд. Основні положення», зокрема, у частині створення необхідних умов для доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до приміщень.

Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 30.1 1.2018 № 327 затверджено нові ДБН В.2.2-40:2018 «Будинки і споруди. Інклюзивність будівель і споруд. Основні положення» (далі – ДБН В.2.2-40:2018). З набуттям чинності 1 квітня 2019 року ДБН 0.2.2-40:2018 втратили чинність ДБН В,2.2-17:2006 «Будинки і споруди. Доступність будинків і споруд для маломобільних груп населення».

ДБН В.2.2-40:2018 поширюються на проектування, будівництво нових та реконструкцію, реставрацію, капітальний ремонт та технічне переоснащення існуючих житлових будинків та громадських будівель та споруд, а також розумне їх пристосування з урахуванням потреб маломобільних груп населення (МГН).

Також, даним ДБН визначено поняття «розумне пристосування» – це індивідуальне архітектурно-планувальне рішення, що забезпечує МГН мінімальний стандарт доступності в умовах реконструкції, реставрації, капітального ремонту та технічного переоснащення існуючих житлових будинків та громадських будівель і споруд. Розумним пристосуванням можуть бути допоміжні технічні засоби та механізми (пандуси, підйомні пристрої, механізми, переносні апарати).

«Кнопка дзвінка виклику» співробітника суб’єкта обслуговування не може бути елементом доступності, а також «розумним пристосуванням» його до потреб МГН.

Відповідно до вимог пункту 165 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва лікарських засобів, оптової та роздрібної торгівлі лікарськими засобами, імпорту лікарських засобів (крім активних фармацевтичних інгредієнтів), затверджених постановою Кабінету Міністрів України від ЗОЛ 1.2016 № 929, ліцензіат, який провадить діяльність з роздрібної торгівлі лікарськими засобами, зокрема створює необхідні умови для доступності осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до приміщень відповідно до державних будівельних норм, правил і стандартів.

Статтею 1 Закону України «Про архітектурну діяльність» встановлено, що експертиза це діяльність фахівців-експертів, які мають відповідні кваліфікаційні сертифікати і за дорученням замовника надають звіти щодо відповідності проектних рішень вимогам законодавства, державним нормам, стандартам, будівельним нормам і правилам та які несуть відповідальність за достовірність наданих звітів.

Діяльність з експертизи та обстеження у будівництві віднесена до Переліку видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури, відповідальні виконавці яких проходять професійну атестацію, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 № 554.

Таким чином, підставою для висновку щодо наявної доступності осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до приміщень аптечних закладів відповідно до державних будівельних норм, правил і стандартів, може слугувати документальне підтвердження фахівця з питань технічного обстеження будівель та споруд (експерта), який має відповідний кваліфікаційний сертифікат.

Інформацію про експертів, включених до реєстру атестованих осіб можна отримати, зокрема на офіційному сайті Мінрегіонбуду за посиланням:

https://www.minregion.gov.ua/naprvamki-divalnosti/building/revestr-atestovanih-osib/.

Необхідно враховувати також, що вимоги абзацу п’ятий пункту 165 Ліцензійних умов стосуються створених умов для доступності осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення виключно до приміщень аптечного закладу. Тому, під час перевірки наявності матеріально-технічної бази, необхідної для провадження господарської діяльності з роздрібної торгівлі лікарськими засобами в аптечному пункті питання наявності умов для доступності осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення в лікувальному закладі, у якому розташований аптечний пункт, не розглядається.

У разі фіксації порушень пункту 165 Ліцензійних умов щодо погоджень термінів усунення порушень вимог законодавства, термін усунення такого порушення рекомендуємо погоджувати з суб’єктом господарювання або уповноваженою ним особою.

У частині проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи з питань дотримання Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва лікарських засобів, оптової та роздрібної торгівлі лікарськими засобами, імпорту лікарських засобів (крім активних фармацевтичних інгредієнтів) Службою заплановано проведення семінару стосовно вимог нових ДБН В.2.2-40:2018 спільно з експертами, які мають кваліфікаційний сертифікат за спеціальністю «Технічне обстеження будівель і споруд». Про дату та місце проведення семінару буде повідомлено додатково.

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Print button Версія для друку

Попередня

Керівникам суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері обігу лікарських засобів стосовно маркування лікарських засобів шрифтом Брайля

Наступна

Атестація провізорів та фармацевтів