Підключення до ЕСОЗ (лист від 20.03.2023 №138-01.1/02/05.17-23)

Опубліковано 20.03.2023 о 14:01

Державна служба з лікарських засобів та контролю за наркотиками у Полтавській області (далі – Служба) НАГАДУЄ, що пунктом 2 постанови Кабінету Міністрів України від 27.09.2022 № 1055 «Про внесення змін до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва лікарських засобів, оптової та роздрібної торгівлі лікарськими засобами, імпорту лікарських засобів (крім активних фармацевтичних інгредієнтів)» (далі – Постанова № 1055) встановлено, що суб’єкти господарювання, які провадять господарську діяльність з роздрібної торгівлі лікарськими засобами, ЗОБОВ’ЯЗАНІ до 31.03.2023 зареєструватися в Реєстрі суб’єктів господарювання у сфері охорони здоров’я центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я та забезпечити роботу з електронною системою охорони здоров’я, управління медичною інформацією та використання інших функціональних можливостей зазначеної системи, які визначені законодавством обов’язковими в процесі провадження господарської діяльності з роздрібної торгівлі лікарськими засобами та дотримуватися вимог, визначених Порядком функціонування електронної системи охорони здоров’я, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2018 р. № 411 “Деякі питання електронної системи охорони здоров’я” та порядками ведення відповідних реєстрів центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я, затвердженими МОЗ.

Звертаємо увагу!!! Якщо ваш аптечний заклад уже працює з електронним рецептом у межах програми реімбурсації “Доступні ліки”, або відпускає антибіотики чи наркотичні (психотропні) лікарські засоби за е-рецептом не потрібно жодної додаткової підготовки. Також не потрібно укладати додаткових договорів з НСЗУ. Передусім рекомендуємо звернутися до представників медичної інформаційної системи, що встановлена у вашій аптеці, та уточнити, коли стане доступним відповідний функціонал. Також подбайте про отримання КЕП для усіх працівників.

Якщо до цього ваший аптечний заклад не працював з електронним рецептом необхідно:

Крок 1. Оберіть медичну інформаційну систему (МІС) та укладіть з нею договір. Перелік підключених МІС можна знайти на сайті системи – ehealth.gov.ua у розділі «Підключені до ЕСОЗ МІС».

Медична інформаційна система (МІС) – інформаційно-комунікаційна система, яка дає змогу автоматизувати роботу суб’єктів господарювання у сфері охорони здоров’я, створювати, переглядати, обмінюватися інформацією в електронній формі, зокрема з центральною базою даних.

МІС – інтерфейси, які розробляються приватними компаніями та проходять тестування відповідності технічним вимогам при підключенні до центральної бази даних Електронна система охорони здоров’я (далі – ЕСОЗ).

Перелік медичних інформаційних систем, що підключені до центральної бази даних ЕСОЗ, можна знайти за посиланням: https://bit.ly/3HgmW7v

Поради щодо вибору МІС: https://bit.ly/3R7tISX.

При виборі медичної інформаційної системи варто:

  • оцінити потреби закладу – найбільш нагальні, що потрібні для базового використання та роботи з е-рецептом та/чи функціоналом реімбурсації, та додаткові, які будуть корисні для діяльності закладу – господарський та кадровий облік і т.д.;
  • ознайомитися з функціями та сервісами, які пропонують Оператори МІС (технічне забезпечення, навчання, контакт-центр та ін.);
  • при виборі МІС та укладенні договору про надані послуги, радимо звернути особливу увагу на послуги з навчання та підтримки, як одні з пріоритетних вимог.

Крок 2. Безпосередньо зареєструйте аптеку, її підрозділи та керівника в ЕСОЗ. Для цього потрібна інформація про заклад, його ліцензію, активна поштова адреса та діючий кваліфікований електронний підпис керівника закладу.

У разі якщо ваша аптека здійснює відпуск наркотичних (психотропних) ліків, зареєструйте додаткову ліцензію «Господарська діяльність з обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів».

Крок 3. Верифікація закладу (здійснюється на боці системи). Якщо всі дані було внесено вірно, заклад буде успішно верифікований в ЕСОЗ. Якщо ні – ви отримаєте рекомендації, що потрібно зробити.

Крок 4. Зареєструйте працівників аптеки в ЕСОЗ.

Подбайте про забезпечення персоналу кваліфікованим електронним підписом для підтвердження дій у системі

Крок 5. Розмістіть інформаційну наліпку «Відпускаємо ліки за е-рецептом». 

Зробіть це в зоні, помітній для відвідувачів закладу.

У цілому реєстрація аптеки в ЕСОЗ є простою, а підтримка вашої МІС зорієнтує вас щодо того, як коректно та швидко внести дані до відповідних полів.

Після проходження цих кроків, працівники аптечних закладів зможуть працювати з функціоналом погашення е-рецепта, як тільки функціонал стане доступним в ЕСОЗ.

Використовуючи функціонал е-рецепта, аптеки додатково зможуть здійснювати відпуск препаратів за програмою реімбурсації “Доступні ліки”

Для відпуску рецептурних ліків аптечний заклад необхідно забезпечити наступним обладнанням:

  1. Робоче місце фармацевта: стандартний ПК або ноутбук;
  2. Доступність та швидкість інтернету: відтак кожен компʼютер має бути підключеним до мережі Інтернет за допомогою кабелю або Wi-fi. Оцінити якість інтернету та можливості щодо навантаження мережі вам можуть допомогти безплатні онлайн-тести на швидкість інтернету або ваш інтернет-оператор;
  3. Програмне забезпечення: операційна система, офісний пакет (за потреби), антивірус. Надавайте перевагу ліцензійному програмному забезпеченню – це забезпечить його регулярне оновлення до актуальної версії, а також посилить безпеку вашої компʼютерної мережі;
  4. Периферійна техніка: сканер штрихкодів (опціонально для зручності сканування рецептів).

При виборі технічного обладнання зверніться за рекомендацією до представника Оператора медичної інформаційної системи, яку ви вже придбали або розглядаєте. Спеціалісти МІС зорієнтують вас стосовно точних параметрів техніки.

Для відпуску рецептурних лікарських засобів в ЕСОЗ, які відпускаються за кошти пацієнта, аптечному закладу не потрібно укладати жодних договорів з Національною службою здоровʼя. Лише для відпуску ЛЗ та МВ, які підлягають реімбурсації, договір між аптечним закладом та НСЗУ є необхідним.

Лист

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Print button Версія для друку

Попередня

Наказ МОЗ України від 14.03.2023 № 488 "Про декларування зміни оптово-відпускних цін на лікарські засоби станом на 10 березня 2023 року" (лист від 16.03.2023 №128-01.1/02/05.17-23)

Наступна

Наказ МОЗ України від 25.03.2023 № 558 "Про декларування зміни оптово-відпускних цін на лікарські засоби станом на 20 березня 2023 року" (лист від 28.03.2023 №150-01.1/02/05.17-23)