Звіт про розгляд звернень громадян, що надійшли до Держлікслужби у ІV кварталі 2021 року
Опубліковано 10.01.2022 о 16:51На виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» в Держлікслужбі проводиться системна робота із забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення, задоволення законних вимог заявників, реального поновлення порушених конституційних прав громадян та запобігання у подальшому таких порушень.
У ІV кварталі 2021 року до Держлікcлужби надійшло 147 звернень громадян, що на 29 більше ніж у звітному періоді порівняно з відповідним періодом 2020 року. З усіх 147 звернень – 82% (121) складають заяви, 17% (25) – скарги, 1% (1) – пропозиції. З них безпосередньо (від громадян поштою) надійшло 111 (75%) звернення (з них електронною поштою – 95), з МОЗ України – 12 звернень (8%), через органи влади – 4 (3%), 20 (14%) звернення надійшло від державної установи «Урядовий контактний центр», на особистому прийомі – 0. Індивідуальні звернення становили 100% (147), колективні – 0. Усього до Держлікслужби звернулося 147 громадян.
Отримані звернення розподіляються за типом надходження: листи – 26 (18%), усні – 29 (20%), електронні – 92 (62%).
За статевим розподілом авторів звернень, до Держлікслужби зверталося: чоловіків – 51% (75); жінок – 49% (72).
Залишається достатньо високою активність громадян, які мають встановлені законодавством пільги. Зі зверненнями зверталися наступні категорії громадян, що потребують соціального захисту і підтримки:
- особа з інвалідністю 1 групи – 1;
- особа з інвалідністю 2 групи – 7;
- особа з інвалідністю 3 групи – 1;
- одинока мати – 1.
До Держлікслужби протягом звітного періоду звернулося 16 пенсіонерів.
Найбільшу кількість звернень зареєстровано від жителів
м. Києва (38).
РОЗПОДІЛ
звернень за адміністративно-територіальними одиницями України
Основними питаннями, що порушувалися у зверненнях, надісланих до Держлікслужби, залишаються наступні:
- якість лікарських засобів (70);
- обіг лікарських засобів (13);
- порушення ліцензійних умов в аптечних закладах (4);
- питання медичних виробів (18);
- обіг наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів (3);
- питання роботи аптечних закладів (21);
- питання фармацевтичного виробництва (1);
- забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізація прав і свобод громадян, запобігання дискримінації (2);
- Освіта, наукова, науково-технічна, інноваційна діяльність та інтелектуальна власність (3);
- праця і зарплата (5);
- охорона здоров’я (3);
- інше (4).
При розгляді звернень проводиться активна співпраця між структурними підрозділами Держлікслужби, територіальними органами Держлікслужби, а також іншими організаціями та установами.
Усі звернення громадян розглянуті Держлікслужбою у строки, визначені Законом України «Про звернення громадян», а саме: надано 114 відповідей-роз’яснень; 5 – вирішено позитивно; 10 звернень було надіслано на розгляд за належністю іншим установам; 1 – звернення, що повернуто авторові відповідно до статей 5 і 7 Закону України “Про звернення громадян; 17 звернень – у стадії розгляду. Крім того, за звітний період до Держлікслужби надійшло 2 повторних звернення.
Таким чином, одним з основних завдань Держлікслужби залишається своєчасне реагування на проблемні питання, порушені у зверненнях громадян, виявлення причин, що породжують їх надходження, усунення наявних порушень і недоліків із заявлених питань, а також реалізацію конституційних прав, свобод людини й громадянина, які є головними основами демократичної, соціально-правової держави.