Звіт про розгляд звернень громадян, що надійшли до Держлікслужби у 2022 році
Опубліковано 11.01.2023 о 13:14На виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» в Держлікслужбі проводиться системна робота із забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення, задоволення законних вимог заявників, реального поновлення порушених конституційних прав громадян та запобігання у подальшому таких порушень.
У 2022 році до Держлікcлужби надійшло 375 звернень громадян, що на 151 менше ніж у звітному періоді порівняно з відповідним періодом 2021 року. З усіх 375 звернень – 55% (206) складають заяви, 44% (168) – скарги, 1% (1) – пропозиції. З них безпосередньо (від громадян поштою) надійшло 192 (51%) звернення (з них електронною поштою – 174), з МОЗ України – 96 звернень (26%), з СКМУ – 1 (1%) звернення, через органи влади – 16 (4%), 68 (18%) звернень надійшло від державної установи «Урядовий контактний центр», на особистому прийомі – 0. Індивідуальні звернення становили 99% (374), колективні – 1% (1). Усього до Держлікслужби звернулося 395 громадян.
Отримані звернення розподіляються за типом надходження: листи – 67 (18%), усні – 126 (34%), електронні – 182 (48%).
За статевим розподілом авторів звернень, до Держлікслужби зверталося: чоловіків – 52% (204); жінок – 48% (191).
Залишається достатньо високою активність громадян, які мають встановлені законодавством пільги. Зі зверненнями зверталися наступні категорії громадян, що потребують соціального захисту і підтримки:
- особа з інвалідністю 1 групи – 4;
- особа з інвалідністю 2 групи – 9;
- особа з інвалідністю 3 групи – 2;
- учасник бойових дій – 1;
- особа, що потерпіла від Чорнобильської катастрофи – 1;
- ветеран праці – 6;
- одинока мати – 1.
До Держлікслужби протягом звітного періоду звернулося 41 пенсіонер.
Найбільшу кількість звернень зареєстровано від жителів м. Києва (86).
РОЗПОДІЛ
звернень за адміністративно-територіальними одиницями України
Основними питаннями, що порушувалися у зверненнях, надісланих до Держлікслужби, залишаються наступні:
- якість лікарських засобів (69);
- обіг лікарських засобів (40);
- питання медичних виробів (25);
- обіг наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів (9);
- питання роботи аптечних закладів (92);
- порушення ліцензійних умов (1);
- питання фармацевтичного виробництва (2);
- економічна, цінова, інвестиційна, зовнішньоекономічна, регіональна політика та будівництво, підприємництво (79);
- забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізація прав і свобод громадян, запобігання дискримінації (13);
- транспорт і зв’язок (1);
- діяльність центральних органів виконавчої влади (20);
- діяльність підприємств і установ (2);
- праця і зарплата (9)
- охорона здоров’я (10);
- інше (3).
При розгляді звернень проводиться активна співпраця між структурними підрозділами Держлікслужби, територіальними органами Держлікслужби, а також іншими організаціями та установами.
Усі звернення громадян розглянуті Держлікслужбою у строки, визначені Законом України «Про звернення громадян», а саме: надано 311 відповідей-роз’яснень; 20 – вирішено позитивно; 35 звернень було надіслано на розгляд за належністю іншим установам; 4 – звернення, що повернуто авторові відповідно до статей 5 і 7 Закону України «Про звернення громадян»; 2 – звернення, що не підлягає розгляду відповідно до статей 8 і 17 Закону України «Про звернення громадян»; 3 звернення – у стадії розгляду. Крім того, за звітний період до Держлікслужби надійшло 2 повторних та 9 дублетних звернень.
Таким чином, одним з основних завдань Держлікслужби залишається своєчасне реагування на проблемні питання, порушені у зверненнях громадян, виявлення причин, що породжують їх надходження, усунення наявних порушень і недоліків із заявлених питань, а також реалізацію конституційних прав, свобод людини й громадянина, які є головними основами демократичної, соціально-правової держави.