Звіт про розгляд звернень громадян, що надійшли до Держлікслужби у 2023 році
Опубліковано 12.01.2024 о 17:00Звіт про розгляд звернень громадян, що надійшли до
Держлікслужби у 2023 році
На виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» в Держлікслужбі проводиться системна робота із забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення, задоволення законних вимог заявників, реального поновлення порушених конституційних прав громадян та запобігання у подальшому таких порушень.
У 2023 році до Держлікcлужби надійшло 419 звернень громадян, що на 44 звернення більше ніж у звітному періоді порівняно з відповідним періодом 2022 року (375 звернень громадян).
З усіх 419 звернень 264 (63%) складають заяви, 142 (34%) – скарги, 13 (3%) – пропозиції.
З них безпосередньо (від громадян поштою) надійшло 285 (68%) звернень (з них електронною поштою – 235), через органи влади – 42 (10%) звернення (в тому числі з МОЗ України – 33 звернення; від СКМУ – 4 звернення) , 82 (19%) звернення надійшло від державної установи «Урядовий контактний центр», від інших органів, установ, організацій – 8 (2%), на особистому прийомі – 2 (1%).
Індивідуальні звернення – 416 (становлять 99%), колективні – 3 (1%). Усього до Держлікслужби звернулося 393 громадянина.
Отримані звернення розподіляються за типом надходження: листи – 102 (24%), усні – 82 (20%), електронні – 235 (56%).
За статевим розподілом авторів звернень до Держлікслужби звернулося: чоловіків – 154 (39%); жінок – 239 (61%).
Залишається достатньо високою активність громадян, які мають встановлені законодавством пільги. Зі зверненнями зверталися наступні категорії громадян, що потребують соціального захисту і підтримки:
- особа з інвалідністю 1 групи – 3;
- особа з інвалідністю 2 групи – 11;
- особа з інвалідністю 3 групи – 8;
- ветеран праці – 4;
- дитина війни – 1;
- особа, евакуйована із зони ЧАЕС, учасник ліквідації аварії на ЧАЕС –2.
До Держлікслужби протягом звітного періоду звернулося 42 пенсіонера, військовослужбовців – 2, держслужбовців – 4, працівників бюджетної сфери – 6.
Найбільшу кількість звернень зареєстровано від жителів м. Києва (86) та Київської області (28), м. Одеси та Одеської області (68), Дніпропетровської області (28), Харківської області (24).
РОЗПОДІЛ
звернень за адміністративно-територіальними одиницями України
№ з/п |
Адміністративно-територіальні одиниці України |
Кількість звернень |
1 |
Автономна Республіка Крим |
0 |
2 |
Вінницька область |
8 |
3 |
Волинська область |
4 |
4 |
Дніпропетровська область |
28 |
5 |
Донецька область |
4 |
6 |
Житомирська область |
8 |
7 |
Закарпатська область |
1 |
8 |
Запорізька область |
5 |
9 |
Івано-Франківська область |
11 |
10 |
Київська область |
28 |
11 |
Кіровоградська область |
0 |
12 |
Луганська область |
2 |
13 |
Львівська область |
10 |
14 |
Миколаївська область |
4 |
15 |
Одеська область |
68 |
16 |
Полтавська область |
9 |
17 |
Рівненська область |
4 |
18 |
Сумська область |
5 |
19 |
Тернопільська область |
6 |
20 |
Харківська область |
24 |
21 |
Херсонська область |
10 |
22 |
Хмельницька область |
5 |
23 |
Черкаська область |
4 |
24 |
Чернівецька область |
1 |
25 |
Чернігівська область |
3 |
26 |
м. Київ |
86 |
27 |
м. Севастополь |
0 |
|
Адреса не зазначена |
81 |
|
З-за кордону |
0 |
|
Всього |
419 |
РОЗПОДІЛ
звернень за адміністративно-територіальними одиницями України
Основними питаннями, що порушувалися у зверненнях, надісланих до Держлікслужби, залишаються наступні:
- якість лікарських засобів (77);
- порушення ліцензійних умов (45);
- питання роботи аптечних закладів (76);
- інші питання (55);
- обіг лікарських засобів (33);
- праця і зарплата (17);
- питання медичних виробів (25);
- охорона здоров’я (22);
- обіг наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів (18);
- питання цін на лікарські засоби та вироби медичного призначення (7);
- питання фармацевтичного виробництва (4);
- забезпечення ліками та виробами медичного призначення (5);
- діяльність центральних органів виконавчої влади (15);
- діяльність місцевих органів виконавчої влади (2);
- діяльність підприємств та установ (3);
- забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізація прав і свобод громадян, запобігання дискримінації (6);
- реєстрація виробів медичного призначення та медичного обладнання (1);
- реклама лікарських засобів та виробів медичного призначення (1);
- соціальний захист населення (1);
- сертифікація виробництва (1);
- економічна, цінова, інвестиційна, зовнішньоекономічна, регіональна політика та будівництво, підприємництво (4);
- транспорт і зв`язок (1).
При розгляді звернень проводиться активна співпраця між структурними підрозділами Держлікслужби, територіальними органами Держлікслужби, а також іншими організаціями та установами.
Структурними підрозділами Держлікслужби у 2023 році опрацьовано звернень:
№№ п\п |
Структурний підрозділ Держлікслужби |
Всього звернень |
1 |
Департамент контролю якості лікарських засобів та крові |
117 |
2 |
Управління ліцензування виробництва лікарських засобів, крові та сертифікації |
5 |
3 |
Управління оптової та роздрібної торгівлі лікарськими засобам |
204 |
4 |
Відділ державного ринкового нагляду за обігом медичних виробів |
41 |
5 |
Управління державного регулювання та контролю у сфері обігу наркотичних засобів, психотропних речовин, прекурсорів |
34 |
6 |
Управління комунікацій – Відділ міжнародних відносин |
2 |
7 |
Відділ правового забезпечення |
3 |
8 |
Відділ бухгалтерського обліку та планування |
3 |
9 |
Відділ з управління персоналом |
7 |
10 |
Відділ адміністрування баз даних |
1 |
11 |
Сектор управління ресурсами |
1 |
12 |
Сектор запобігання та виявлення корупції |
1 |
|
ВСЬОГО:
|
419 |
Усі звернення громадян розглянуті Держлікслужбою у строки, визначені Законом України «Про звернення громадян», а саме: надано 151 відповідей-роз’яснень; 234 – вирішено позитивно; 27 звернень було надіслано на розгляд за належністю іншим установам; 1 – відмовлено у задоволенні; 2 – звернення, що не підлягає розгляду відповідно до статей 8 і 17 Закону України «Про звернення громадян»; 0 – звернень, що повернуто авторові відповідно до статей 5 і 7 Закону України «Про звернення громадян»; 4 звернення – у стадії розгляду. Крім того, за звітний період до Держлікслужби надійшло 26 повторних звернень.
Таким чином, одним з основних завдань Держлікслужби залишається своєчасне реагування на проблемні питання, порушені у зверненнях громадян, виявлення причин, що породжують їх надходження, усунення наявних порушень і недоліків із заявлених питань, а також реалізацію конституційних прав, свобод людини й громадянина, які є головними основами демократичної, соціально-правової держави.