Звіт про розгляд звернень громадян, що надійшли до Держлікслужби за 9 місяців 2023 року
Опубліковано 20.10.2023 о 17:23На виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» в Держлікслужбі проводиться системна робота із забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення, задоволення законних вимог заявників, реального поновлення порушених конституційних прав громадян та запобігання у подальшому таких порушень.
За 9 місяців 2023 року до Держлікcлужби надійшло 316 звернень громадян.
З усіх 316 звернень 191 (60 %) складають заяви, 115 (37 %) – скарги, 10 (3 %) – пропозиції. З них безпосередньо (від громадян поштою) надійшло 213 (67%) звернень (з них електронною поштою – 170), з МОЗ України – 27 звернень (8%), через органи влади – 16 (5%), 48 (15%) звернень надійшло від державної установи «Урядовий контактний центр», на особистому прийомі – 1 (1%). Індивідуальні звернення – 314 (становлять 99%), колективні – 2 (1%). Усього до Держлікслужби звернулося 265 громадян.
Отримані звернення розподіляються за типом надходження: листи – 93 (29%), усні – 41 (13%), електронні – 182 (58%).
За статевим розподілом авторів звернень, до Держлікслужби звернулося: чоловіків – 118 (45%); жінок – 147 (55%).
До Держлікслужби протягом звітного періоду звернулося 27 пенсіонерів.
Найбільшу кількість звернень зареєстровано від жителів м. Києва (62) та м. Одеси та Одеської області (56).
РОЗПОДІЛ
звернень за адміністративно-територіальними одиницями України
№ з/п |
Адміністративно-територіальні одиниці України |
Кількість звернень |
1 |
Автономна Республіка Крим |
0 |
2 |
Вінницька область |
4 |
3 |
Волинська область |
1 |
4 |
Дніпропетровська область |
18 |
5 |
Донецька область |
2 |
6 |
Житомирська область |
6 |
7 |
Закарпатська область |
1 |
8 |
Запорізька область |
2 |
9 |
Івано-Франківська область |
11 |
10 |
Київська область |
21 |
11 |
Кіровоградська область |
0 |
12 |
Луганська область |
2 |
13 |
Львівська область |
5 |
14 |
Миколаївська область |
3 |
15 |
Одеська область |
56 |
16 |
Полтавська область |
7 |
17 |
Рівненська область |
2 |
18 |
Сумська область |
3 |
19 |
Тернопільська область |
5 |
20 |
Харківська область |
21 |
21 |
Херсонська область |
10 |
22 |
Хмельницька область |
3 |
23 |
Черкаська область |
4 |
24 |
Чернівецька область |
1 |
25 |
Чернігівська область |
3 |
26 |
м. Київ |
62 |
27 |
м. Севастополь |
0 |
|
Адреса не зазначена |
63 |
|
З-за кордону |
0 |
|
Всього |
316 |
РОЗПОДІЛ
звернень за адміністративно-територіальними одиницями України
Основними питаннями, що порушувалися у зверненнях, надісланих до Держлікслужби, залишаються наступні:
- якість лікарських засобів (59);
- порушення ліцензійних умов (34);
- питання роботи аптечних закладів (56);
- інші питання (47);
- обіг лікарських засобів (28);
- праця і зарплата (13);
- питання медичних виробів (16);
- охорона здоров’я (14);
- обіг наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів (12);
- питання цін на лікарські засоби та вироби медичного призначення (5);
- питання фармацевтичного виробництва (3);
- забезпечення ліками та виробами медичного призначення (1);
- соціальний захист населення (1);
- сертифікація виробництва (1);
- економічна, цінова, інвестиційна, зовнішньоекономічна, регіональна політика та будівництво, підприємництво (4);
- забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізація прав і свобод громадян, запобігання дискримінації (5);
- транспорт і зв`язок (1);
- діяльність центральних органів виконавчої влади (12);
- діяльність місцевих органів виконавчої влади (2);
- діяльність підприємств та установ (2).
При розгляді звернень проводиться активна співпраця між структурними підрозділами Держлікслужби, територіальними органами Держлікслужби, а також іншими організаціями та установами.
Усі звернення громадян розглянуті Держлікслужбою у строки, визначені Законом України «Про звернення громадян», а саме: надано 124 відповідей-роз’яснень; 113 – вирішено позитивно; 19 звернення було надіслано на розгляд за належністю іншим установам; 1 – відмовлено у задоволенні; 2 – звернення, що не підлягає розгляду відповідно до статей 8 і 17 Закону України «Про звернення громадян»; 4 – звернень, що повернуто авторові відповідно до статей 5 і 7 Закону України «Про звернення громадян»; 1 звернення – дублетне; 27 звернень – у стадії розгляду.
Таким чином, одним з основних завдань Держлікслужби залишається своєчасне реагування на проблемні питання, порушені у зверненнях громадян, виявлення причин, що породжують їх надходження, усунення наявних порушень і недоліків із заявлених питань, а також реалізацію конституційних прав, свобод людини й громадянина, які є головними основами демократичної, соціально-правової держави.